Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Plaatsnaam in ondertrouwakte 1648

Heeft iemand een idee welke (rood onderstreepte) plaatsnaam hier staat achter de naam Mathijs Faber? De rest ben ik wel ongeveer uitgekomen. Zijn vrouw komt volgens mij, als ik het goed lees, uit Vollenhove, OV. Alvast dank!

Reacties (5)

Otto Vervaart zei op zo, 01/24/2021 - 15:39

Beste Erik, de plaatsnaam lijkt me te eindigen op offert, maar ook met de beroemde lijst van plaatsnamen in de Amsterdamse ondertrouwregisters en notariële registers van Simon Hart, https://assets.amsterdam.nl/publish/pages/753563/herkomstonderzoek_2.pdf, kan ik de plaats nog niet correct identificeren. De beginletter is heel markant, maar ik zie het nog niet, het lijkt op een H, maar ik betwijfel of dat klopt. Het is wel in ieder geval Vollenhove.

Andreas zei op zo, 01/24/2021 - 17:29

het is een hoofdletter P, zie het woord petemoeij (of iets dergelijks) 3 lijnen er onder

de plaatsnaam zelf zie ik nog niet

Erik zei op zo, 01/24/2021 - 20:06

Otto en Andreas! Dank tot dusver voor jullie bijdragen hierin! Ik ben nog steeds erg benieuwd wat het gaat zijn...

Otto Vervaart zei op zo, 01/24/2021 - 21:08

Andreas, dank je voor je hulp, er staan zelfs drie p's! Met de Amsterdamse PDF kom ik er nu wel uit: er staat Poppert, het huidige Boppard in de regio Rheinland-Pfalz.

Erik zei op zo, 01/24/2021 - 21:11

Otto, je bericht bevestigt exact mijn bevinding! Twee maal scheepsrecht! ;-) Eindelijk! Nogmaals hartelijk dank! Geweldig dit forum. Ik voeg het toe aan mijn favorieten.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.