Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Belem, voor het overzicht hier de link naar de gedachtenwisseling op het forum van het BHIC, https://www.bhic.nl Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 29-11-2023
Beste Belem, zelf kom ik er nog steeds niet helemaal uit, maar wel slaagde ik met een bewerkingstool eindelijk erin om 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 23-01-2024
Beste Belem, Dank voor uw reactie. Het bestand beslaat zo'n 500 pagina's! Voor wie hierin geïnteresseerd is, wil ik wel Interpretatie juridisch verzoek Regina 08-02-2024
Beste Belem, Hartelijk dank voor uw reactie. Wel grappig, ik had dezelfde associaties, maar wilde dat niet meteen zeggen Erfenis van Magdalena Regina 04-03-2024
Beste Belem, In mijn eerste transcriptie heb ik het jaartal verkeerd genoteerd, zoals je waarschijnlijk wel opgemerkt 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Pauwel 06-02-2024
Beste Ben, na enig turen besef ik dat het zou helpen als je misschien een groter deel van deze akte kunt uploaden, dan Wie kan mij vertellen wat door uithangt Otto Vervaart 19-03-2019
Beste Bernadette, het document begint met Contraxerunt sponsalia, die en die legden trouwbeloften af, het gaat hier niet doop Guiluielmus van der Laeck? Otto Vervaart 20-02-2021
Beste Bernadette, het valt alvast kort samen te vatten: de namen van de getuigen worden niet genoemd. De bruidegom werd Wie zij de getuigen bij dit huwelijk? Otto Vervaart 22-03-2021
Beste Berry, ik lees de naam van de vader als ab Zecherio. Magdalena heet van Accre. De doopheffer heet Roppe, met de p Doopakte uit 1630 met onduidelijke achternamen Otto Vervaart 21-03-2024
Beste Bfend, dit schrift is weer net anders dan in de bronnen uit andere eeuwen over Zantvoorde waarmee jij bezig bent Latijnse tekst 1256 Otto Vervaart 01-12-2020
Beste Bjorn, Een lastig handschrift inderdaad. Bij de laatste is er volgens mij geen sprake van een beroep, maar van de Het personeel op Slot Zuylen (1917) René van Weeren 09-03-2023
Beste Boed, bedankt voor de reactie. Heb daar mijn twijfels over. dan zou er in de tweede regel staan: de Marechaussee Tekst uit 1830 met betrekking op bannelingen Jan 08-10-2020
Beste Boed, bij het eerste woord zit er aan de p een afkortingsteken voor pro-: er staat procurere, waarmee een Uit het Verslag van de Indiviese Raad van Maastricht 12 dec. 1457 Otto Vervaart 05-10-2020
Beste Boed, dank je wel voor deze uitleg en precisering, jouw eerdere vraag is terug te vinden op https://watstaatdaer Testament Franco van Boxberch d.d. 18 oktber 1366 Otto Vervaart 31-08-2020
Beste Boed, deze aantekeningen zijn echt lastig leesbaar, het vraagt om grote vertrouwdheid met de inhoud. Dit is een Graag een transcriptie van deze teksten uit 1459 Otto Vervaart 17-10-2020
Beste Boed, deze oorkonde is eerder dit jaar ook al aan de orde geweest, ik vind zo snel niet terug wanneer precies. Is Testament Franco van Boxberch d.d. 18 oktber 1366 Otto Vervaart 31-08-2020
Beste Boed, dit is en blijft een vragenforum! Ik lees de bewuste gemarkeerde passage, met ook de twee woorden er net aan Graag wil ik weten hoe deze dochter heet Otto Vervaart 26-06-2020
Beste Boed, hier past vooral hulde aan Michel! Als je weet dat telkens eerst namen van de zittende leden van het gerecht Graag een transcriptie van deze teksten uit 1459 Otto Vervaart 22-10-2020
Beste Boed, ik haal eruit dat Jan Morees meldt dat hij valselijk beschuldigd werd door Jan Theumans. Hij wilde dit gaan Uit het Verslag van de Indiviese Raad van Maastricht 12 dec. 1457 Otto Vervaart 05-10-2020
Beste Boed, in beide optekeningen zie ik dankzij jouw aanwijzjng de passage Gerardus Moers tamquam maritus Kath(erine) Graag een transcriptie van deze teksten uit 1459 Otto Vervaart 18-10-2020
Beste Boed, naar aanleiding van Bas nogmaals bekeken en ik moet toegeven dat Metke inderdaad een optie is. Het is niet Graag wil ik weten hoe deze dochter heet Rene van Weeren 27-06-2020
Beste Boed, twee regels onder deze passage staat het woord boenre waar de vorm van de o, e en r heel duidelijk zijn. Met Transcriptie juist? Otto Vervaart 03-10-2020
Beste Boed, volgens mij klopt jouw transcriptie vrijwel helemaal. In de tweede regel staat er na Jan Mees huys. Mij Transcriptie verbetering Otto Vervaart 30-09-2020
Beste Boed, dat ga ik zeker doen. Hartelijk dank voor de bemoeienis in deze. Het artikel (circa 30 pagina's) omvatte Tekst uit 1830 met betrekking op bannelingen Jan Francotte 08-10-2020
Beste Boed, dat is inderdaad een verklaring die steekhoudend is. Ook het woord "morgen" in de laatste regel past bij het Tekst uit 1830 met betrekking op bannelingen Jan Francotte 08-10-2020