Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Frank, Ik lees als voornaam Judoca. Vrouw van zou zijn: uxor. Wie waren de doopgetuigen van Petrus René van Weeren 14-02-2022
Beste Frank, Je kunt de overige 2 documenten uploaden door te reageren op je eigen bericht en dan per keer een bladzijde hulp bij vertalen document René van Weeren 03-11-2021
Beste Franny, kun je een afbeelding uploaden van het document met deze tekst? Nu lijkt alleen ontvan op Middelnederlands Oud nederlands middeleeuwen Otto Vervaart 06-01-2021
Beste Frans, eerst maar eens een transcriptie van de gehele doopinschrijving: 7 Novembris baptizatus est Cornelius Doopboek Velp 7-11-1731 Otto Vervaart 27-01-2021
Beste Frans, ik lees hier: Arien, sone van Sinum Arienss. Getuijge Maerten Arienss. Als voornaam lees ik echt Sinum Doopboek Bleiswijk Otto Vervaart 14-10-2023
Beste Fré, de drie akten handelen over dezelfde herberg, in de tweede en derde tekst staat de kadastrale locatie vermeld Herberg 't Kestekot Otto Vervaart 06-01-2021
Beste Fred, er staat hier het volgende: 1791/ 16 januarii moritir et 19 sepelitur / Adrianus Ariens astmate extinctus / Hulp bij transcriptie van een overlijden Otto Vervaart 25-01-2022
Beste Fred, het lijkt me het teken dat ik zelf ook als kind nog leerde voor gezien of betaald. Wat betekent het teken voor de 2 bij het overlijdensbericht? Otto Vervaart 14-10-2021
Beste Fred, hier mijn lezing: Honesti viri Pauli Frit ex Breidenau w. philius legitimus / et honesta pudicaque virgo / Hulp bij transcryptie gevraagd Otto Vervaart 15-02-2024
Beste Fred, ik denk dat jouw vraag ligt op het terrein van de Nederlandse taalkunde en dialectologie. Misschien kun je Vanaf wanneer is er sprake van dat het woord "pa" van vader in Noord-Limburg Otto Vervaart 26-04-2022
Beste Fred, ik heb de gratis online tool RetroReveal, https://www.retroreveal.org, gebruikt om deze zwaar beschadigde Wie kan nog iets leesbaar maken uit een akte? Otto Vervaart 25-04-2022
Beste Fred, ik zie hier Claes staan! Hulp bij interpretatie klein stukje tekst Otto Vervaart 22-09-2022
Beste Fred, Het is in principe niet de bedoeling om hele teksten op het forum te plaatsen. Het forum is vooral bedoeld Hulp bij transcriptie gevraagd 20-10-2022
Beste Fred, dit is een openbaar forum. Dit betekent dat iedereen je verzoek tot transcriptie kan lezen. Wie er dan Nog een openstaande vraag aan Renée van Weeren Andreas 07-05-2022
Beste Fred, Ik heb inmiddels ook een proging gedaan, en zal vanavond een kans wagen om het een en ander te ontcijferen Wie kan nog iets leesbaar maken uit een akte? René van Weeren 25-04-2022
Beste Fred, Ik wil best een poging wagen. Maar dan is wel een afbeelding nodig. Veel formele teksten zijn vaak Transcriptie van 2 documenten Latijns >> Nederlands René van Weeren 19-11-2021
Beste Fred, Is er een stuk tekst dat voor jou slecht leesbaar is? Hulp bij transcriptie gevraagd René van Weeren 27-10-2022
Beste Fred, Misschien krijg je een antwoord als je een scan van de tekst uploadt en aangeeft waar dat woord precies Wat is de betekenis van het woord "laethijnt" in deze zinsnede? Arcimboldo 22-04-2023
Beste Frits, de afkortingen zijn inderdaad het merendeel van hetgeen ik kan aanvullen en/of corrigeren: Universis ad opdracht van een Hof in Megelsum (onder Meerlo) aan Gerard, graaf van Jülich 27 oktober 1324 Otto Vervaart 02-02-2021
Beste Frits, de twee Jacobs dragen het allodiale goed op aan de graaf van Gulik en ontvangen het terug als leengoed voor opdracht van een Hof in Megelsum (onder Meerlo) aan Gerard, graaf van Jülich 27 oktober 1324 Otto Vervaart 03-02-2021
Beste Frits, een regel lager staat er in de tekst van Ieenrechtten, dan zal het wel blenynge zijn, kennelijk is het een Beetje hulp gevraagd bij een akte uit 1486 uit Horst Otto Vervaart 25-07-2022
Beste G. Lukassen, Om dat na te gaan zou u op zoek moeten gaan naar de administratie van de strafinstelling waar de Vertalen 1 regel Frans strafdossier Napoleon René van Weeren 11-09-2023
Beste Geert en An, hartelijk dank voor jullie hulp. Bossche Protocollen 1575 Eric vD 23-07-2020
Beste Geert en anderen, grote dank voor de zo snel geproduceerde transcriptie. Als u voor uw werk een vergoeding wilt schepenakte uitschrijven Arnold Simons 27-03-2023
Beste Geert en Andreas, Graag wil ik jullie bedanken voor jullie hulp om deze akte voor mij te ontsluiten. Geweldig. Het benoeming weduwe Wolphart van Daell tot ontvanger deel 2 Eric vD 17-08-2020