Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum

@ marita Hebmaniacaal bestaat niet zover ik weet. Ik denk dat de schrijver zich heeft willen corrigeren, vandaar het

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 09-12-2016

# Tineke en Marita . Na op de S gewezen te zijn lees ik ook submaniacaal

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts 11-12-2016

# bart . Je bent echt een goede lezer ! Ik zie het nu pas....

welke straat? Herman Geurts 11-12-2016

vors. =een afkorting voor vo(o)rschreven

Wie kan dit woord ontcijferen? Herman Geurts 12-12-2016

# marlies. Ik denk dat je het onnodig ingewikkeld maakt.Het "vors" verwijst gewoon naar het vorige stuk heiveld, dus het

Wie kan dit woord ontcijferen? Herman Geurts 12-12-2016

# Dirck: ik snap je vermelding naar Frederik Willem Thomas etc niet. Slaat niet op deze akte. Akte wordt ondertekend

Paleopuzzel nr. 6: Het is een vreemde zeker Herman Geurts 17-12-2016

Alsoo er enige dagen voor letzleden kersmis en naar nieuwe jaars dag, bijsonder op de dagen tussen kersmis en nieuwe

Paleopuzzel nr. 6: Het is een vreemde zeker Herman Geurts 17-12-2016

Slip of the pen.... Ravenstijn moet zijn Ravenstein

Paleopuzzel nr. 6: Het is een vreemde zeker Herman Geurts 17-12-2016

Er lijken 2 puntjes onder het woord te staan te staan. Kan er staan nat.dr. (natuurlijke dochter)?

relatie van gezinshoofd tot nr. 3 niet leesbaar Herman Geurts 01-01-2017

Een aantal dagen gekeken, maar blijft onduidelijk. Na LS de afkorting voor voorschreven? of staat er een gekke D met

Mysterieuze afkortingen. Herman Geurts 02-01-2017

Volgens mij meer als een optie. Gewoon goed.

relatie van gezinshoofd tot nr. 3 niet leesbaar Herman Geurts 03-01-2017

virtig 40 seuse rugdaders of ricgdaders.. duidelijk wordt in ieder geval bedeod Zeewse rijksdaalder. Uit wikipedia: De

Paleopuzzel nr. 7: Betalen! Maar wat? Herman Geurts 05-01-2017

oeps.typefout bedeod Zeewse ..... moet zijn ....bedoeld Zeeuwse rijksdaalder

Paleopuzzel nr. 7: Betalen! Maar wat? Herman Geurts 05-01-2017

rijloze kirck? Ik denk te lezen zeijlozen kirck. Oftewel een kerk zonder zijden, een zg eenbeukige kerk.

Wie kan dit lezen? Herman Geurts 20-01-2017

Herkomst op basis van het schrift is lastig Het woord starft vind je zowel in het Zwolse dialect ( bron Dialectenbank)

Wie kan dit lezen? Herman Geurts 20-01-2017

als je gaat zoeken op het woord alt ( in de betekenis van oud) dan blijkt dat maar in een beperkte streek gebruikt te

Wie kan dit lezen? Herman Geurts 20-01-2017

op de derde klok staat: ego vox clamantis in deserto, parate viam domine. Jan Cauthals me fecit Mechelinae MDCXXVIII wat

Paleopuzzel nr. 8: Klokteksten Herman Geurts 20-01-2017

een eerste poging: July Franciscus Murart halt de boekken tus(s)en die dat wint die geft wederum an Freineken? Mirart

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". Herman Geurts 20-01-2017

ps. op basis van de woorden geft en wederum, en de eerder genoemde argumenten bij starft en alt, neig ik er toe dit boek

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". Herman Geurts 20-01-2017

staat er wint? of vint? Dan zou er kunnen staan July Franciscus Ollimart hoort dit boek toe en die dat vind geeft het

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". Herman Geurts 21-01-2017

@ Peter Thijssen Wat de E betreft heb ik eigenlijk geen twijfel. De kriul hoort bij de E . Kijk ook maar op de 2e blz

Wie kan dit lezen? Herman Geurts 22-01-2017

@ luud: Nou, ik vind 'm wel lastig no: en nog iets . Ik denk aan notaris publique, maar of dat goed is? Anna Grilis

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Herman Geurts 02-02-2017

@ Johan Die krul ( aanzet) van Nayer had ik wel gezien, maar geen ogenblik aan een N gedacht. Notarius Iuratis (

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Herman Geurts 03-02-2017

Ik lees :aendes Es ( ipv Os) De naam Philips is volgens mij niet juist ( aantal letters klopt niet) maar welke naam wel

Leeshulp gevraagd: trouwakte Waverveen uit het jaar 1659 Herman Geurts 08-02-2017

Nombre 1419 Trijn ende Brecht Claes Hoeckes met haer susters-kinderen ende Jacob en Aef [?assers] ( PASSERS?)(1)

familiegraf 1623 / 1707 Herman Geurts 09-02-2017