Reactie Onderwerp Auteur Datum
pred: = predicant zie ook de d in het woord Woerden Verzoek transcriptie: Nicolaus Cock Sibilla Schot Michiel
Nicolaus Cock ende Sibilla Schot sijn op de getuijge- nisse van d(omine)e Jacobus Cralingen pre(ster) tot Woerden, als Verzoek transcriptie: Nicolaus Cock Sibilla Schot Andreas
Beste Herman, Mijn dank voor het hele gepuzzel. Ben weer wat stapjes verder gekomen. Ik heb een scan aangevraagd van " Gerrit v. den Sande en Pillinck Lochem Alexander van …
Alexander: Dit is wat ik er van gevonden kon krijgen. Mogelijk is e.e.a al bij je bekend, maar je weet maar nooit.... Ik Gerrit v. den Sande en Pillinck Lochem herman
achter uw: hier staat m.i. de afkorting van Uw WelEdel Gestrenge Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Wim
Klopt. Boekel ligt in departement 126 Bouches du Rhin ( Monden van de Rijn) Wat staat hier weergegeven? herman
Volgens mij een fantasieopschrift. op een modern bord ca 1989? naar aanleiding van 200 jaar herdenking franse revolutie Tekst op bord herman
Enkele aanpassinkjes: r.06: seeckeren r.16: ende mantel r.18: incommen r.20: ende dat ... aenstonts r.21: ende met r.27 Johan Lieftingh misdraagt zich - alwéér Andreas
Beste René, dank voor je reactie, heeft me goed geholpen. Het laatste woord lijkt ‘Tiek’ te zijn, mogelijk te vertalen kaste bed Mark
Ik wil u heel hartelijk bedanken voor de lezing. Op die twee woorden na is alles heel mooi in mijn artikel in te passen Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer Roorda
OVERDRACHT 1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Bijlage is helaas niet in hetzelfde handschrift. Ik post hierbij mijn lezing van deze tekst, waarbij niet alles even Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Andreas
Beste René, Dank voor je snelle reactie! Groet, Jan Wi kan helpen bij de laatste stukjes, Ondertrouw Amsterdam, 1632 Jan Thijm
Compareerden als vooren Lambert Dirckss Visscher van Weesp, snijder, out 20 jaer vertoon[ende] acte van inteeckeninge Wi kan helpen bij de laatste stukjes, Ondertrouw Amsterdam, 1632 René van Weeren
Een kaffebed is een bed gevuld met kaf. Het laatste woord is misschien beter te ontcijferen aan de hand van een groter kaste bed René van Weeren
1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Zie bijlage Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer roorda
Niet zo simpel. Heb je nog tekst van hetzelfde handschrift, zodat ik meer kan vergelijken? Hieronder alvast de eerste Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Andreas
1. Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Hallo René, sorry je hebt helemaal gelijk.. ik bedoelde de afbeelding die je in de bijlage hebt geplaatst. Ontzettend Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 Gresnigt
Ik denk dat je de verkeerde afbeelding hebt bijgevoegd, aangezien dit een begraafinschrijving betreft. In bijlage de Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 René van Weeren
Cornelia van Leersum, huisvrouw van Lau- rens Gresnich, buiten de Weertpoort aan de Vegt, naast de kruitmolen, laat na Hulp bij transcriptie gevraagd bij een doopinschrijving uit 1753 Geert Ouweneel
Johannes filius quondam Johannis Merck medietatem ad se spectantem in hereditaria pactione XII lopinorum siliginis Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Datum 11 aprilis, [feria] quinta post Quasi modo [geniti] [1426] . Bosch protocol 1197 98V Pauwel
Ik zoek hulp bij het lezen van de juiste woorden tussen en onder de rode streepjes. Ik lees de tekst tot nu toe verder Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 Broer Roorda