Reactie Onderwerp Auteur Datum
een totaalbeeld Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
Dank, ik vermoedde ook al asellus (ezel) te lezen maar kon het niet plaatsen. Ik post nog een overzicht en de andere Latijns opschrift tegeltje Jeroen Wortel
Ik maak er voorlopig SCS ASELLUS - SCS EMILI [...] van, voluit Sanctus Asellus, er staat een afkortingsstreepje boven de Latijns opschrift tegeltje Otto Vervaart
Kun je een volledig beeld posten? Latijns opschrift tegeltje Andreas
klederen, lijwaeten, juweelen lijwaeten: lijnwaad Huwelijk Esther Dias Lorenzo en Jacob Mendes Chumaceiro Andreas
lijkt mij om Leger te gaan 20 baptizatus est Philippus Josephus filius leg(itimus) Antonii du Maine et Mariæ Scholasticæ doop Philippus Josephus 1718 te Maubeuge FR Andreas
Dank voor de snelle en uitgebreide reacties- hier kan ik weer verder mee! Hulp bij transcriptie Rob Louwe
Op huyden den 22e April anno 1651 compareerden voor mij Adriaen Lock, notaris etc, in presentie van de nabeschreven Verklaring over verwantschap, Amsterdam 1651 Geert Ouweneel
Ik zie dat Rene me voor is geweest . Maar hierbij alsnog mijn poging: Aen mijnen Heeren de burghe~ Meesteren der stadt Hulp bij transcriptie herman
Het is een beetje haastwerk, maar hierbij een eerste poging: het gaat duidelijk om de wolkammer Aen mijn heeren de Hulp bij transcriptie René van Weeren
René, ik sluit me hier bij aan. Clerical betekent hier niet clericaal (kerkelijk), maar wel betrekking hebbend op het Beroep 1930 Andreas
en deel 2 van de scan Hulp bij transcriptie Rob Louwe
Ik vermoed dat het 'clerical' is Beroep 1930 René van Weeren
Het gaat om het beroep van Susie Rosenthal, regel 42. Beroep 1930 Iris Poleé
Dankjewel Andreas! Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Guillaume
De link hieronder geeft je een lijvig overzicht van alle mogelijke beroepen in de volkstelling van 1930. Je juiste Beroep 1930 Andreas
Heb je meer tekst om te vergelijken? Groter fragment of link naar online register? Nu kan ik er niks van maken. Beroep 1930 Andreas
Heiliger Hubert Ronckaerts geboren in Waldenraeth (vandaag Waldenrath, juist over de grens, zo'n 25 km van Geleen) vader Plaats in overlijdensakte (19e eeuw, Geleen - Limburg - Nederland) Andreas
Ik zou ook rekening houden met de stad Gulik (Jülich), als ik dit tweede fragment bekijk. Er staat iets als Gulicwen plaatsbepaling in doopakte Andreas
dank je wel voor je reactie. Ik heb nog een andere doop gevonden, waar ongeveer hetzelfde staat, nu bij de moeder, en plaatsbepaling in doopakte Rob Bruin
Hier inderdaad een 11-jarige kind, Cathelijntge, de dochter van Davidt Passchiers. Een woord blijft mij onduidelijk Akte weeskamer 1634 René van Weeren
Beste René, het is duidelijk dat ik nog een hoop moet leren, want ik heb het verkeerde stuk uit het document gesneden Akte weeskamer 1634 Erik
mindige = mondige Akte weeskamer 1634 René van Weeren
De rolverderling is iets anders: het gaat over het ca. 4-jarig weeskind Emmerensken, dochter van Heyndrick Daniels(en) Akte weeskamer 1634 René van Weeren
Beste Pieter, Leuk dat je een reactie geeft. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar de familie van Bostelen en het Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn