Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag Joanna, Kun je een aantal voorbeelden geven? Het is niet mijn specialiteit, maar wellicht kan ik op basis van moeilijke woorden in veertiende eeuwse stadsrekening René van Weeren
Hallo René, bedankt voor je hulp! Groet Maria begraafboek Maria
Beste rené van weeren. Bedankt voor uw hulp. Ik vroeg mij af of u een hulpmiddel weet om familierelaties binnen een moeilijke woorden in veertiende eeuwse stadsrekening Joanna
Er staat mijns ser. Ser is een verkorting van 's heeren, zie https://gtb.ivdnt.org/iWDB/search?actie=article&wdb=MNW&id moeilijke woorden in veertiende eeuwse stadsrekening René van Weeren
Dag Belem, nu ik er nog eens goed naar kijkt hoort de haal die ik als de bovenkant van een L zag bij de P van parochia Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa AntonS
Beste Anton, Ik kom nog heel even terug op je transcriptie: kan het zijn dat er in de laatste zin Rutgerus Jacopss staat Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Belem
Ik lees: bij cavelinge gepasseert voor de weth van Wolverthem ... Akte 1781 Pauwel
vierstooker [=vuurstoker] bij 't stadsh[uys] begraafboek René van Weeren
Luk, Bij herlezing zie ik dat cadelinge eigenlijk cavelinge [=loting] moet zijn. Loting vond vaak plaats als er land en Akte 1781 René van Weeren
Deze is geboren in 1733. Dat maakt hem 55 jaar in 1788 bij de geboorte van zijn zoon Jean Baptiste. Hij was toen afwezig Jean Kesseler Andreas
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSZK-W9MN?i=167&cat=71… ik dacht ik loop alles nog maar is na, kom Jean Kesseler Kristel
Beste allen, is er iemand die weet wat volgende zin uit dit testament betekent? "... competerende aen de testatrice uyt Akte 1781 LUK
Ja bizar toch dat er sinds dien niks meer gevonden kan worden. Ik heb alle namen zelfs die ik gevonden heb in excel Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Jouw vragen deden een belletje rinkelen. Bij deze de vorige topic waarin heel wat informatie staat. Misschien vindt Jean Kesseler Andreas
Van Dominicus doop, trouwakte en overlijden Van Nicolas ( mijn lijn in de stamboom ) doop, trouw en overlijden Van Jean Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Overlijden van Martine Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Aldfaer Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Ja inderdaad! Er valt voor mij verder niks te vinden. Dit is wat ik tot nu toe heb over Jean en Martine en dat is Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Dus je zoekt alles van Jean Kesseler? Heb je 1 van de 3 (overlijden, huwelijk, geboorte)? Jean Kesseler Andreas
Super bedankt voor uw reactie! Helaas dus niet een stap verder. Dat is balen, er komt maar geen doorbraak hier 😅 Jean Kesseler Kristel Kesseleer
Het is de overlijdensakte van zoon Nicolas Henri! Nicolas Henri Kesseler, bediende, overleden in Brussel om 4u30 in de Jean Kesseler Andreas
Wie heeft een idee welke schilder dit doek heeft gemaakt? Er staat geen handtekening op. Is een soort jacht tafereel. Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft YB
Nogmaals dank allen voor het transcriberen van deze Kerst-tekst. Hij was niet zo heel moeilijk, maar wel toepasselijk Oplossingen paleopuzzel nr. 114: Kerst in het generael
Niet helemaal mijn specialiteit, maar een poging. In bijlage de positieve versie van de afbeelding. It[em] M[ar]gr[ite] familierelaties binnen een stadsrekening René van Weeren
dankjewel voor de snelle reactie dronnende trompet Bernard Kleikamp