Reactie Onderwerp Auteur Datum

Dat zou zomaar kunnen. En dan zou ik mijzelf binnen de redactie wel willen opwerpen als voorproever, om er zeker van te

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt

Suggestie aan de redactie: een appelkoekje misschien?...

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt Van Rietvelde Johan

Beste Wilma, Met jouw inzending is gelijk de oplossing gegeven, want er mankeert niets aan. Prima de luxe dus! De

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt

De suggestie "wettig" kwam van mij, de tip om dezelfde vraag hier op 'Wat staat daer?' te zetten ook ;-) Met de lezing

"rutten'', "wettig" of nog iets anders

Soms zie je het gewoon niet. Voortschrijdend inzicht: vader heet Jan George. Dankjewel Jeanne

Wat staat hier? Militie herman geurts

Ik lees: Vader: Jan George Moeder: Katharina Beijeren Ik heb geen doopakte gevonden.

Wat staat hier? Militie Jeanne

Ik lees: vader : Santhinge? moeder Kathrina Beijeren Onder het kopje "waar gediend"staat nog vermeld : geïncorpereerd

Wat staat hier? Militie herman geurts

Met enkele details en aanpassigen tussen [ ] : 2. m' [envoiant] visiter par 4. [veoir nu voir] ces païs reduicts en [une

willem van oranje Nadine

Hartelijk dank voor de uitleg. Olga van der Kant

margaretha Olga van der Kant

regel 5/6 5...ende Jenneke Philips Jan 6 Rutten jonge dochter, oud 24 jaren, Dus inderdaad, zoals je al dacht : Jenneke

"rutten'', "wettig" of nog iets anders herman geurts

Johan, thks

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Pim de Theije

Ik herstel mij fout met deze doopakte... Anno 1674, mensus martij die septima baptisatus est Nicolaus/ filius Egidij

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Van Rietvelde Johan

Mijn bijdrage is NIET correct !! Sorry...

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Van Rietvelde Johan

Huidige benaming: Overhespen bij Tongeren. Let wel: in deze streek zijn de provinciegrenzen vaak gewijzigd. Overhespen

het probleem is al eens eerder aangekaart en er staat dus: "Overrepen nabij Tongeren". Dank!

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Pim de Theije

Appel-Coeckjens. Neemt dicke soettemelckspap, met cruijm van witte broodt gecoockt, een wijnigh warm zijnde, doet daar

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt Wilma Pieneman

Dag Chris, mijn waardering voor de sublieme transcripties is met geen pen te beschrijven.... Jos

Huwelijk "verspiert" Jos

Veel dank voor beide transcripties! Ik heb nog even de betekenis nagezocht van het werkwoord verspieren. Volgens het

Huwelijk "verspiert" Otto Vervaart

Eedele eerntvheste lieve besondere Uulbe van Alywa grietma[n] ower Baerderadeel, ick onderges. begeere aen U.E. dat U.E

Huwelijk "verspiert" Chris van Dijkum

marge: 1 den 20 augusti 1604 2 den 3 [septem]bris 1604 3 den 10 [septem]bris 1604 Douwe Intiesz. tot Winsum en[de]

Huwelijk "verspiert" Chris van Dijkum

Beste Jos, Dank je wel voor deze informatie! Sommige soorten documenten komen in het ene gebied wel voor, en elders niet

Dag Otto, dank voor je reactie. Beide documenten komen uit "Nedergerechten" van Tresoar, Baarderadeel. invnr. 063

Huwelijk "verspiert" Jos

Beste Jos, komen deze documenten uit Tresoar of van het Historisch Centrum Leeuwarden, gezien de voor mij op het eerste

Bijgaand een verklaring van de vader van bruidegom dat hij, Yntze Douueszn geen bezwaar heeft tegen het huwelijk.

Huwelijk "verspiert" Jos

@Aline Heel goed dat je daar nog op terug komt, want zoals ik al eerder schreef het blijft lastig de Y / IJ kwestie. Wel

Paleopuzzel nr. 23: Klokgelui in de stad