Reactie Onderwerp Auteur Datum

Ik heb er nog eens met mijn collega Paul naar gekeken en we zijn er uit: het gaat om "twee steeschoolkynders", dat wil

Rekening kerkfabriek Lissewege 1602

Volgens mij klopt het helemaal wat je hebt gelezen; in 3. [huere] lees ik 'teere' (vertering). Maar ja, wat staat er b

Rekening kerkfabriek Lissewege 1602

Herman en Albert, dankjewel!

Verslagen gemeenteraad Blankenberge 1687-1688 Van Rietvelde Johan

Albert, Johan, Herman en Chris....Geweldig ! Zou men destijds ook verbaal net zo moeilijk hebben gedaan...als het hier

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Jos

Het is natuurlijk Symons.

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Chris van Dijkum

1. Men laat eenyder weeten dat Aale Hette zoon van 2. Oosterend [ende] Taads Symonds dochter van Ried elcxander 3. bij

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Chris van Dijkum

Mijn poging: 1. Men laat eenyder weten dat Aale? Hettensz van 2. Oosterend en Taads Symondsdochter van Ried elcxander 3

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. herman geurts

7. nutijts aengeven oft swijge hiernaemaels

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Johan van der Elsen

3. bij consent hender respective olderen .......? trouwe. 8. Aldus geproclamiert door recht, de dardemael

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Johan van der Elsen

Hartelijk dank Albert

Leeshulp doopgetuigen F. Klerkx

Volgens mij ook peters, beiden.

Leeshulp doopgetuigen Albert Vandenberghe

Nog niet veel wijzer geworden. 1. Men laat eenyder weten dat Adel(e) Hetten sz van 2. Oosterend en Taads Symondsdochter

Andele Hettesz en Taads Sijmonsdr. Albert Vandenberghe

Zo, dat was een flink karwei om te transcriberen. Met dank aan mijn collega's Mariët (voor de eerste versie) en Rien

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad

De oplossing volgt binnenkort. In de tussentijd heb ik de titel van deze puzzel aangepast: het was namelijk niet de 24e

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad

5a. t’ ontschaecken oft anderssints aen haeren persoon ijet te plegen ’t welck soude mogen dienen tot naerdeel, hinder

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad Chris van Dijkum

1. D'eerste ende andere Raeden van Brabant onder de geunieerde Provintien. Den eersten Deurweerder oft bode macht/ 2

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad Van Rietvelde Johan

Beste mensen, Mijn grote dank!!! Ik hoop dat die M klopt (wanneer andere deskundigen echt iets anders vinden, dan hoor

Welke letter staat hier achter blok J. Verduijn

Johan, In het eerste verslag lees ik een paar woordjes anders (maar daarom niet beter). 5. ...... quijdt 7. ...justo den

Verslagen gemeenteraad Blankenberge 1687-1688 Albert Vandenberghe

_Hallo Johan, ik mis een regel tussen r8 en r 9 Heb een regel tussengevoegd ( r 8a ) Verder lees ik op 2 plekken reijse

Verslagen gemeenteraad Blankenberge 1687-1688 herman geurts

Super, dank voor alle support.

attestatie Notaris van Audenhoven 3 feb 1702 peter van rijssel

Mogelijke reden van de woordenwisseling?... 18. vanden requirant en aldaer gehoort/ 19. ende gesien te hebben datter/ 20

attestatie Notaris van Audenhoven 3 feb 1702 Van Rietvelde Johan

Ik lees ook een M.

Welke letter staat hier achter blok Jeanne

typefout. ( II lees het zo:) moet natuurlijk zijn: Ik lees het zo:

attestatie Notaris van Audenhoven 3 feb 1702 herman geurts

Il lees het zo : Op het 1e blad : Jan Willems van Gemonde verklaart , ten behoeve van Cornelis Willemssen van der Aels

attestatie Notaris van Audenhoven 3 feb 1702 herman geurts

Bedankt voor de vertaling. Kan iemand mij uitleggen wat hier nu gebeurt?

attestatie Notaris van Audenhoven 3 feb 1702 Peter Van Rijssel