Reactie Onderwerp Auteur Datum

1) ’t areest ghedaen ende tverbod bi joncvrauwe Katheline sheer Willem Gheerolfs 2) weduwe, op de versterveenesse bleven

Tekst van rond 1450 Archimboldo

Hartelijk dank Archimboldo!

Notariele akte Leiden 1712 Rene

huijden den 19e december 1712 compareerden voor mij Simon van Douderen Notaris Publicus bij den ed hove van hollandt

Notariele akte Leiden 1712 Archimboldo

Misschien eens navragen bij het textielmuseum?

Kledingstukken uit de 16de eeuw Herman Geurts

Was benieuwd wat het nu zou kunnen zijn. Gezien er onderscheid gemaakt werd tussen een zwarte en een 'zondagse'...zal

Kledingstukken uit de 16de eeuw Helena

Beste Johan en Theo, Zeer bedankt voor jullie transcripties en spitwerk. Ook mooi dat we nu dankzij deze

Wie is deze edelman in een Utrechts begraafboek uit 1640? Joyce

Dag Michel, Wat goed gevonden! Ze had dus een zwarte waaier en een waaier voor de zondag te vergeven.

Kledingstukken uit de 16de eeuw Johan van der Elsen

Voor iedereen die misschien toch ook wil weten wat er speelt in dit Brugse register, twee mannen beloven op 5 december

Middelfranse tekst - sententie 3 Otto Vervaart

Fijn. Nu ben ik er wel uit. Zonder die hulp had ik het niet gekund. Bedankt

Vertaalprobleem Han

regel 2 : verstervenisse ipv verscernenesse

Tekst van rond 1450 Herman Geurts

Het wordt mij niet helemaal duidelijk of het Latijn hier het struikelblok is of het oude schrift. Niettemin dan toch

Vertaalprobleem Otto Vervaart

De afkorting op de eerste regel, sh_, staat voor sher. Katheline (Cathelijne) wordt aangeduid als weduwe van heer Willem

Tekst van rond 1450 Otto Vervaart

Ik heb nog eens gekeken naar 'coope' of zoals ik dacht 'coopen'. De laatste letter is geschreven met een afkortingsteken

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer aline

Er staat wel degelijk "fock", en via "vock" en "voc" kom ik dan in het MNW uit bij "waaier" (iets waarmee men wind maakt

Kledingstukken uit de 16de eeuw Michel Oosterbosch

Het gaat om de bovenste akte

Vertaalprobleem Han

een laatste correciie in r 19: Ons i.p.v. Dus

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad Henri

Hartelijk dank voor de reacties. Henrick is een oudere broer van Alida dus dat klopt met de opmerking 'van vaders kant'

Getuigen huwelijk 1685 Arnhem G. de Roller

ik ga voor: r2 coope r6 ridder etc.

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer Henri

1. Jacop de bode gaf te kennene inde Camere ter presencie van Lodewijc 2. ende Anthuenis Sceijlin ghebroeders dat hi

Aanklacht in 15de-eeuwse Vierschaar Henri

beste Eva, stuur me je mailadres dan stuur ik je per omgaande de door mij gecorrigeerde transcriptie in Word. Groeten

Middelfranse tekst - sententie 3 Henri

Moussie de hoofsche dune part, et stehan, pansan dautre part, se soubsuurent 2. de toutes les guescious et defferences

Middelfranse tekst - sententie 3 Henri

Het Zeeuws Archief gaat in 2018 deelnemen aan 'Wat staat daer?'. Met de educatiegroep van Archief 2.0 gaan we kijken hoe

Nieuwe versie website: wat is er verbeterd?

Leuk dat het Zeeuws Archief in 2018 ook zal aansluiten bij 'Wat staat daer?'!

Welkom op het forum! Anneke van Waa…

Ik lees: 1. Jacop de bode gaf te kennene inde Camere ter presentie van Lodewijc 2. ende Anthuenis Sceijlin ghebroeders

Aanklacht in 15de-eeuwse Vierschaar Van Rietvelde Johan

Zie volgende link: http://saebi.isgv.de/biografie/Georg_von_Nismitz_(1575-1654) daarin wordt genoemd Johann Georg

Wie is deze edelman in een Utrechts begraafboek uit 1640? Johan van der Elsen