Reactie Onderwerp Auteur Datum

verstrooiing

Brutaal... Jos

In mijn "verstrooing" voor de tweede maal gevraagd......mijn excuses. Jos

Brutaal... Jos

Hoi Chris. Dank voor de transcriptie. Ik vond het gewoon leuk om deze aktes te delen als vervolg op het document van de

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad Twan van Duijnhoven

Een aparte manier om te vragen om een transcriptie. 25 aprilis 1612. Contraxere spon- salia Johannes Jacobi Lamberti

Paleopuzzel nr. 25: Rooie oortjes voor de Raad Chris van Dijkum

Nelleke, is er een straatnamenlijst uit die periode? Dan heb je een mogelijkheid tot vergelijken. Succes.

haagse straatnaam

Goed bezig allen. Bedankt. Chris, misschien kan het boekje 'Friezen gezocht' je verder helpen (via google te vinden).

Lourens Stophels tot Itens

Bedankt voor de hulp Chris en Johan. Ik neig ook naar Nümbrecht, zeker als je kijkt hoe de hoofdletters N en M

hulp met tekst gevraagd

Een hele goede actie Johan. Bedankt. Ik laat jullie nog even wachten op de oplossing en roep anderen op om ook te gaan

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer

Hallo Nelleke, heb je een iets bredere afbeelding?

haagse straatnaam Van Rietvelde Johan

En als tweede hierbij de inschrijving van de doop bij de RK kerk te Groot Zundert van het kind van Maria Cornelis op 3

Om dit proces wat meer inhoud te geven, hierbij de inschrijving bij de RK kerk te Groot Zundert van de ondertrouw (25-4

Nümbrecht ten Zuiden van Gummersbach.

hulp met tekst gevraagd Chris van Dijkum

Ik lees: Vümbrecht (Gummerbach). Echter op geen enkele kaart vindbaar. Wel: Nümbrecht (valt onder een andere Kreis, zo

hulp met tekst gevraagd Van Rietvelde Johan

Dag Chris van Dijkum, dank voor je aanvullingen. Weer veel van opgestoken. Opvallend dat zoveel voorgenomen huwelijken

Lourens Stophels tot Itens Jos

Op een aantal plaatsen een andere lezing: De houwelijcken proclamatiën van Lourens Stophels van Ittens en Gats Andeles

Lourens Stophels tot Itens Chris van Dijkum

Jos, best mogelijk, maar ik zie geen tweede "k" midden in het woord... Als bijlage zend ik een uitvergroting. Misschien

Lourens Stophels tot Itens Van Rietvelde Johan

Johan bedankt voor je reactie. Vraag me toch af of in regel 5 het woord kennelijkck ook kerkelijck kan zijn.... Gerard

Lourens Stophels tot Itens Jos

Ik lees: 1. Item in copie in perkemijne vanden originale/ 2. lettere, mentie makende vande coope ghedaen/ 3. bij

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer Van Rietvelde Johan

Goede reactie Johan. Dank. Ik ben benieuwd of er nog meer komen.

Lourens Stophels tot Itens

Kan gebeuren Anneke. Wie zin heeft in extra karweitje kan alsnog voor zichzelf en voor het plezier aan de slag.

Iets over voogdij 6 augustus 1750 in Rotterdam.

Een goede aanzet Herman. Dank je wel. Nu is de beurt aan anderen en kunnen ze de transcriptie veranderen Een mooie

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer

Sorry, dit heb ik al eens gevraagd en ook antwoord op gekregen. Dus dit verzoek om te lezen trek hierbij in.

Iets over voogdij 6 augustus 1750 in Rotterdam. Anneke

Inderdaad pittig. Een eerste aanzet: Wie vult aan/verbetert? 1. Item in copie in perkement van vrijmale? 2. (afk?)

Paleopuzzel nr. 26: Helmond-Herlaer herman geurts

Ik doe een poging... 1. De houwelijckx proclamatien van Lourens/ 2. Stophels van Ittens en Gats Andeles onder de/ 3

Lourens Stophels tot Itens Van Rietvelde Johan

Rien en Paul, super bedankt !

Rekening kerkfabriek Lissewege 1602 Van Rietvelde Johan