Reactie Onderwerp Auteur Datum

@Bart, dat zou inhoudelijk heel passend zijn, maar ik denk zelf dat de letters te veel afwijken om "sub" te kunnen zijn

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel

Doorgestreept: "Hij heeft weder eene vlaag" mvg, Tineke

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Tineke

Hij verkeert gedurende de laatste dagen in een toestand van submaniacale opgewektheid mvg, Bart

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Bart Jans

Er staat: Geweermakersgang. mvg, Bart

welke straat? Bart Jans

@Herman: Ook doordat de applicatie een schil is over diverse bronnen zoekt het soms lastig. Het heeft niet echt de

Tip: historische woordenboeken online

@Herman, dat zou heel goed kunnen!

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel

@ marita Hebmaniacaal bestaat niet zover ik weet. Ik denk dat de schrijver zich heeft willen corrigeren, vandaar het

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts

@christian. Dank voor de link naar historische woordenboeken. Kende ik nog niet, nu nog er mee oefenen. De eerste

Tip: historische woordenboeken online Herman Geurts

@Herman en @Dirk, bedankt voor het meedenken! Ik lees ook "hebmaniacaal". Maar bestaat dat? Hebefrenie bestaat wel

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Marita van Brussel

@ Herman, gezien de afschuwelijke hanepoten: laatste dezes zou ook laatste dagen kunnen zijn; qua zinsbouw lijkt dat me

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Dirk Claessens

Beste Herman, dank voor je bericht. Dit adres komt niet voor in "straatnamen van Rotterdam" maar ik ga er zeker mee

welke straat? Liliane Bakker

ik lees: nieuwe garenmakersgang

welke straat? Herman Geurts

correctie: zie nu dat intreeden een pootje teveel heeft, dus mogelijk toch een ander woord?Of een slordige schrijver?

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts

Hij verkeert gedurende de laatste dezes in een toestand van ..?... maniacale opgewektheid - ( doorgehaald: intreeden

Niets dan wartaal - nog meer leeshulp gezocht Herman Geurts

@Herman: De letteroefeningen blijven ook zeker staan hoor. Het ging mij slechts om het tipblokje daaronder. Ons idee was

Krankzinnig! Leeshulp gezocht

Ik zou de oude letters laten staan. Oud schrift lezen begint nu eenmaal met het herkennen van de oude letters. En wat

Krankzinnig! Leeshulp gezocht Herman Geurts

Je vraagt om een woordje, maar krijgt een cursus Middelnederlands :-) Die historische woordenboeken blijven een

Krankzinnig! Leeshulp gezocht

@Mechtilde: Geen probleem! De paleopuzzels zijn altijd net een tikkeltje lastiger. Maar probeer dan eens een van de vele

Paleopuzzel nr. 5

Ik heb duidelijk een cursus nodig. Ik bak hier helemaal niks van. Ben al trots dat ik die zwierige d herken

Paleopuzzel nr. 5 Mechtilde

volgens Middelnederlandsch handwoordenboek Verdam 1956 ; Custode znw m. 1) opziener, ook: van eene kloosterorde in een

Krankzinnig! Leeshulp gezocht herman Geurts

CUSTODIE Woordsoort: znw.(v.) Gevonden op WNT: Modern lemma: custodie znw. vr. Ontleend aan ofr. custode, dat in sommige

Krankzinnig! Leeshulp gezocht Dirk Claessens

raapolij schuym van gout een weinig wasch (bijenwas?) same geset op het vuur tot het een salf wort dan fijn out linnen

Paleopuzzel nr. 5 Dirk Claessens

Ja! Ik denk dat het dat moet zijn. Bedankt, Herman!

Krankzinnig! Leeshulp gezocht Marita van Brussel

In "Lezen in Brabantse bronnen" wordt de Bosch lood omschreven als 0,014691875 kg. Nog niet echt veel natuurlijk. Ook

Paleopuzzel nr. 4: Een probaat middel?

Als dit klopt, wordt er dus 2,5 gram honing toegevoegd en 2,5 gram vijgen. Een lood is immers gelijk aan 1 decagram (=

Paleopuzzel nr. 4: Een probaat middel? Tineke