Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Karen, We lezen wel dezelfde naam hierin terug, maar of het dezelfde persoon is, is maar de vraag. Heb je nog meer Dezelfde handtekening 13-11-2018
Beste Karin Farla, Dit is wat ik er zo 's avonds laat van kon maken. Wellicht kunnen andere forum-bezoekers de enkele Wie wil dit voor mij "vertalen"? Peter Alexande… 24-09-2020
Beste Karin, ik ben een Farla :) ik zou graag in contact met je willen komen! Wie wil dit voor mij "vertalen"? Farla 17-12-2023
Beste Karin, Mijn bezoekjes aan dit forum zijn héél onregelmatig, en mailen doe ik in dit verband liefst niet. Bovendien wat staat hier Michel 26-07-2020
Beste Karlijn, aangezien er al een afkorting in het Latijn wordt gebruikt voor nomine uxoris en verder op het wordt Versus/heisch Otto Vervaart 08-12-2020
Beste Kaya, de zin "had... niet hinderlijk geweest" betekent juist dat de drankzucht hem wel verhinderde om de kost te Hulp gevraagd bij interpretatie van tekst Otto Vervaart 07-05-2021
Beste Kaya, ik lees Martens, en op de volgende regel ongehuwde persoene. Welke naam staat hier? Otto Vervaart 01-03-2022
Beste Kaya, met even bladeren in de scans zie ik snel dat het getal 275 op meerdere folia bovenaan de linkerkolom Wat staat er? Bonboek Leiden Otto Vervaart 22-04-2021
Beste Kees, dank je wel voor de complete scan! Waarop slaat de datum in de rechterkolom, op de doopdatum? Wat ik me doopinschrijving 1851 Salatiga Otto Vervaart 14-02-2021
Beste Kees, ik lees vaangende in deze akte en ook in de erop volgende akte (r. 3), verder lijkt er een woordcombinatie Vreemd en onleesbaar woord Otto Vervaart 09-04-2019
Beste Kees, is dit een katholiek doopregister? Kun je de gehele inschrijving uploaden? Alvast bedankt! Mogelijk vallen doopinschrijving 1851 Salatiga Otto Vervaart 13-02-2021
Beste Kees, ja, dat klopt! doopinschrijving 1851 Salatiga Otto Vervaart 15-02-2021
Beste Kees, Het is denk ik beter even een afbeelding van de tekst bij te voegen of de link naar de website te vermelden Latijnse vertaling Rene van Weeren 02-07-2020
Beste Kees, Natuurlijk staat daar inderdaad tweemaal "heytvelt after Luchen" (de tweede keer "heitvelt"). Transcriptie boedelscheiding Henrick Wilems (3 maart 1489) Arcimboldo 30-04-2019
Beste Kim, ik denk hierbij allereerst aan tienden, een belasting. Voor het zoeken nar betekenissen van oude woorden zijn Kan iemand mij helpen? Otto Vervaart 12-04-2023
Beste Kimdriaan, ik kan in de vijf korte Latijnse woorden niets ontdekken dat op een aanduiding van de doodsoorzaak Latijnse vertaalhulp gevraagd Otto Vervaart 28-03-2018
Beste Kimdriaan, na enig zoeken vond ik op Genea Knowhow in ieder geval een lijst met veel voorkomende Latijnse termen Latijnse vertaalhulp gevraagd Otto Vervaart 28-03-2018
Beste Kimdriaan, voor wat het waard is: Otto heeft al heel goed in grote lijnen aangegeven waar de tekst over gaat. Maar Latijnse vertaalhulp gevraagd 09-04-2018
Beste Koen, deze tekst is geschreven in het Duits en Latijn. De tekst op de andere zijde van deze bladzijde schijnt op Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Otto Vervaart 14-06-2018
Beste Koen, volgens het Archivportal, https://www.archivportal-d.de, en ook op de portal http://www.archive.nrw.de/ zit Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Otto Vervaart 14-06-2018
Beste Koen, Dit is ook voor mij wel heel interessant. Ik onderzoek de familie van mijn oma Anna Dorn. De door jou Leeshulp gevraagd. Betreft verslag uit 1749 (deels?) in het Latijn Edwin 29-08-2019
Beste Koos, dank je wel voor de complete afbeelding en de datering in juni 1651. Enig zoeken op Internet levert onder kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart 28-08-2023
Beste Koos, dat is een mooi project! Het Biografisch Portaal verwijst naar twee biografische woordenboeken waarin kerkelijk rekenboek 1651 Otto Vervaart 28-08-2023
Beste Koos, het Woordenboek der Nederlandsche Taal geeft de spelling slenaer als een vorm van sledenaar, voerman van een Slenair Otto Vervaart 12-01-2021
Beste Koos, ik had al even naar deze rekening gekeken, jouw transcriptie maakt al veel duidelijk, maar sommige lacunes Gilderekening Otto Vervaart 28-04-2022