Reactie Onderwerp Auteur Datum

Goed bezig Johan, dank. Maar wat zou het nu betekenen ? wordt hiermee een vonnis vastgelegd ? gr

Moeilijk leesbare akte, Postel Tim van de Staak

Oef...! (en nog niet volledig...) 1. Anthonis bide gratien gods hertoge van Lotharingen, van Brabant ende van Lemborch

Moeilijk leesbare akte, Postel Van Rietvelde Johan

Anthonis biden gratien gods u hertoge van Loth, van Brabant ende van Lemborch, Marctgreve sheiliche Rycs, Ontbieden van

Moeilijk leesbare akte, Postel tim van de Staak

een poging: 5 ghe die doet vut teecken ende hen verbiet van onsen wegen daer te comen enitge cost of schade daer doende

Moeilijk leesbare akte, Postel nadine

Een aanzet...: 1. Anthonis bide gratien gods hertoge van Lothringen, van Brabant ende van Lemborch, Marcgreve sheiliche

Moeilijk leesbare akte, Postel Van Rietvelde Johan

Dag Christian, ik was er aan begonnen, Ga vanavond even verder kijken!

Moeilijk leesbare akte, Postel Tim van de Staak

Da's inderdaad een stuk pittiger dan de gemiddelde tekst op deze website, Tim! Heb je zelf al een gedeelte weten te

Moeilijk leesbare akte, Postel

Bedankt voor de hulp! Farmsum ligt net naast Delfzijl, dus geografisch klopt het ook. Dat de eerste letter een F was had

Aanmaning Belastingdienst 1818 - wie is de geadresseerde?? Jan

Ik lees ook H de Boer No 9 Farmsum

Aanmaning Belastingdienst 1818 - wie is de geadresseerde?? J. van der Elsen

De plaatsnaam is Farmsum De naam is lastig, zonder verder vergelijkingsmateriaal. Mogelijk H de Boer no 9 ?

Aanmaning Belastingdienst 1818 - wie is de geadresseerde?? herman geurts

Ik kan de originele post niet bewerken, maar hier staat de voor- en achterkant van deze aanmaning: www.harpo.nl/w1

Aanmaning Belastingdienst 1818 - wie is de geadresseerde?? Jan

Herman, Bedankt!

"rutten'', "wettig" of nog iets anders M. van Asseldonk

Dat zou zomaar kunnen. En dan zou ik mijzelf binnen de redactie wel willen opwerpen als voorproever, om er zeker van te

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt

Suggestie aan de redactie: een appelkoekje misschien?...

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt Van Rietvelde Johan

Beste Wilma, Met jouw inzending is gelijk de oplossing gegeven, want er mankeert niets aan. Prima de luxe dus! De

Paleopuzzel nr. 24: Heel het Verleden bakt

De suggestie "wettig" kwam van mij, de tip om dezelfde vraag hier op 'Wat staat daer?' te zetten ook ;-) Met de lezing

"rutten'', "wettig" of nog iets anders

Soms zie je het gewoon niet. Voortschrijdend inzicht: vader heet Jan George. Dankjewel Jeanne

Wat staat hier? Militie herman geurts

Ik lees: Vader: Jan George Moeder: Katharina Beijeren Ik heb geen doopakte gevonden.

Wat staat hier? Militie Jeanne

Ik lees: vader : Santhinge? moeder Kathrina Beijeren Onder het kopje "waar gediend"staat nog vermeld : geïncorpereerd

Wat staat hier? Militie herman geurts

Met enkele details en aanpassigen tussen [ ] : 2. m' [envoiant] visiter par 4. [veoir nu voir] ces païs reduicts en [une

willem van oranje Nadine

Hartelijk dank voor de uitleg. Olga van der Kant

margaretha Olga van der Kant

regel 5/6 5...ende Jenneke Philips Jan 6 Rutten jonge dochter, oud 24 jaren, Dus inderdaad, zoals je al dacht : Jenneke

"rutten'', "wettig" of nog iets anders herman geurts

Johan, thks

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Pim de Theije

Ik herstel mij fout met deze doopakte... Anno 1674, mensus martij die septima baptisatus est Nicolaus/ filius Egidij

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Van Rietvelde Johan

Mijn bijdrage is NIET correct !! Sorry...

Dommelen huwelijk 06/01/1708 Nicolaus Gilis van den Bosch en Jacomijn Willem Baers Van Rietvelde Johan