Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Tot slot de volledige pagina.. Wat is de familienaam van Lysbetten? Van Rietvelde Johan 06-02-2018
1. Le douze floréal an douze à huit heure du matin par devant moi Jean Etienne Werbrouck maire de 2. la ville d'Anvers Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan 12-02-2018
Correctie: lijn3 : quaran= ;lijn 4 = ..de la meuse... Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan 12-02-2018
Inmiddels weten we het beroep van Adolphus: "cocher" (koetsier). Deze bijlage leert ons dat zijn zoon Francois inderdaad Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan 12-02-2018
Inmiddels heb ik het gedeelte wat beheerder Christian bedoeld eens bekeken... m.i. wordt er niet veel info over uw transcriptie verzoek Van Rietvelde Johan 15-02-2018
Niet zo zeer een paleografische probleem... We hebben TinEye eventjes ingeschakeld (zoekmachine voor afbeeldingen) avondgebed kinderen Van Rietvelde Johan 15-02-2018
Er staat niet adenses maar udenses: de echtgenoten zijn van Uden. Vertalingsverzoek Van Rietvelde Johan 03-03-2018
Onder voorbehoud... Amsterdam Anno 1608 Notitie voir de Heer Jan Palmboom Wegens op den 25ste april laatsleden in 17e eeuwse nota uit Amsterdam? Van Rietvelde Johan 11-03-2018
Je interpretatie klopt. "Na het voorafgaan van de drie roepen (bannen) heb ik toegestemd in het aangaan van het huwelijk trouwakte Latijnse tekst Van Rietvelde Johan 13-03-2018
Eigendom van de stad, gelegen naast het stadhuis, lijkt me Policiegebouw plausibel, maar inderdaad met een zeer ongewone Wat voor gebouw wordt hier bedoeld? Van Rietvelde Johan 18-03-2018
Hmm..Gerard...ik dacht deze tekst (met transcriptie !) al hier ergens in de buurt gezien te hebben.... ;) 1.Depositien Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland Van Rietvelde Johan 24-03-2018
Selfactingsteller. Dat wil zeggen dat hij een machine, de selfactor, bediende die de garens in wording, de voorgarens Beroep? Van Rietvelde Johan 05-04-2018
Jammer genoeg is dit een van de problemen: slechte kwaliteit van de kopie (en het origineel in het register)... Ik hoop Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 30-04-2018
Dankjewel Luud. Bij mijn volgend archiefbezoek in Brugge contacteer ik de stadsarchivaris om het originele register te Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 30-04-2018
Effe bijspringen bij het nachtwerk (!) van Albert: 4:huysmeesters 12. de auditeur is (Gerrit van) RENOY 14 Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan 01-05-2018
Ik kijk uit naar je uitdaging... ;) Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan 03-05-2018
Inderdaad "Leur". Zie Wikipedia: Leur is een dorp in de gemeente Etten-Leur. Leur (Gelderland), een buurtschap in de Wat staat daar? Van Rietvelde Johan 15-05-2018
Als je in Vlaanderen wilt zoeken, kijk dan eens naar: http://dataindexen.familiekunde-vlaanderen.be/SearchKlappers Wat staat daar? Van Rietvelde Johan 19-05-2018
Inmiddels heb ik (Dankjewel aan dhr. archivaris Jan) een fotootje genomen van het origineel register.. 1. 12 april 1645 Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 01-06-2018
Voor de collega's die deze link nog niet in hun "favorits" hebben... Hier een standaardwerk inzake Latijnse (en leeshulp gevraagd Van Rietvelde Johan 01-06-2018
Dankjewel Herman, nu zie ik het ook: er staat "pay" voor "payement" (Dit register staat vol van afkortingen en Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 02-06-2018
Met dank voor de hulp van de collega's, en mits concultatie van andere bronnen kom ik tot volgende defintieve (?) tekst Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 09-06-2018
...consultatie.. Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 09-06-2018
@Archimboldo. De andere bron waarvan ik hierboven sprak, is onder meer de wettelijke passering die verbonden is aan deze Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 10-06-2018
lijn 2:De "vreemde" tekens na 91 zijn afkortingen. (£ Vlaams) Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 12-06-2018