Reactie Onderwerp Auteur Datum
fide dignis nimirum (onder)trouw Arnold Pruijt en Marij Hermens van Dael ChrisvD
Op basis van de huwelijksdatum moet het jaar in de ondertrouwinschrijving 1619 zijn (hierboven). 21 Januarii 1620 (onder)trouw Arnold Pruijt en Marij Hermens van Dael René van Weeren
Dit maak ik ervan (komt grotendeels overeen met de versie van Otto): Februarij Anno 1632 die 29 [doorgehaald: M Latijnse tekst over personeelswissel St Stevenskerk Nijmegen AntonS
Dear Otto I think you're right about a Flemish family. An article (to accompany the sale of a Dutch mounted Nautilus Cup Orphan chamber 1619 Anne Lewis
Bij het Zeeuws Archief vond ik een mooie compacte uitleg van de werking en taken van een weeskamer, zie https://www Vraag m.b.t. weeskamer Dordrecht Otto Vervaart
Beste Timon, toevallig speelt er hier ook een vraag met bronnen van de Delftse weeskamer. Josje Schnitzeler verdedigde Vraag m.b.t. weeskamer Dordrecht Otto Vervaart
Ipso presentationis Beatae Virginae 1629 Celebrata sunt sponsalia Arnol- di Theodori Pruijt et Mariae Herr- manni van (onder)trouw Arnold Pruijt en Marij Hermens van Dael René van Weeren
Perhaps Franchois point to a descent from a Flemish family, but the name is equivalent to Frans. I do not exactly when Orphan chamber 1619 Otto Vervaart
Zie hier voor de oplossing: 2 besems met 2 boenderkens 2 lepelen 2 cloentgens bindtgaeren 1 pot met mostart 2 merritges Oplossing Paleopuzzel 125: Een gildemaaltijd van circa 1600 te Haarlem
Beste Michiel, hier mijn versie: Februarij Anno 1632 die 29 M Fabricius co- ram Domino Decano … scholastico et Capitulo Latijnse tekst over personeelswissel St Stevenskerk Nijmegen Otto Vervaart
regel 3: 'testaments' , ja fantastisch, heel goed, natuurlijk! Ik herkende het niet. Bedankt.... hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands fritsvrij
Beste Otto, hier (zie foto) is wat aan deze txt voorafgaat. Ik geeft hier de/mijn transcriptie en daaronder een voorstel hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands fritsvrij
Zou Ghenten kunnen betekenen "van Gendt", de plaats in de Betuwe?! Het verschiltussen de c en t is goed te zien in hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands Otto Vervaart
Daarnaast heb ik hier ook nog een vermelding van hun huwelijk. Wie is hier getuige? (onder)trouw Arnold Pruijt en Marij Hermens van Dael Eric van Daal
Op huyden den eersten Augustus anno 1597, compareerde voor mij Palm Mathijsz, openbaer notaris, ende ter presentie etc Attestatie - Amsterdam 1 Aug 1627 Geert Ouweneel
bedankt Geert Geboorte Gerreit 1598 Timon
Many thanks for double checking Otto. That's very kind of you. It's also puzzling that the archivist (in translation) Orphan chamber 1619 Anne Lewis
Bedankt Geert! Wie zijn de ouders van Knelis? Bart
Hermen Gerrets metselaer ende Jannetgen Jans sijn huysfrou ende Isgen Tonnes als peet, het kint het Gerrert Geboorte Gerreit 1598 Geert Ouweneel
Otto, ik vind ' ghenten' op internet als achternaam in middelnederlandse txten. Dus dat moet betekenen, dat ' willink hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands fritsvrij
I checked for Franchois and Helena at the website of the Stadsarchief Delft. The documents in finding aid 72, Weeskamer Orphan chamber 1619 Otto Vervaart
beste Otto, hartelijk dank voor je reactie alvast. Het onduidelijke schrift ligt aan het schrift zelf, ik krijg 'm niet hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands fritsvrij
Beste Frits, het contrast van deze foto is heel beperkt, en de zinsconstructie is me nog niet geheel duidelijk noch het hulp bij woord lezen, txt 14e eeuw Diets/Middelnederlands Otto Vervaart
Beste René, Bedankt voor het meekijken! Hartelijke groet, David Wat is de rol van Adriaen Pietersz van Wijck in deze insinuatie? David
Dear Geert and Otto Many thanks for both of the replies, much appreciated. I'm a bit puzzled as on Delft archives, where Orphan chamber 1619 Anne Lewis