Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een kaarsenschaar dient om een lont bij te knippen om roetvorming tegen te gaan. Iets eerder staat vermeld een Testament Limburgse pastoor (1785) ChrisvD
Andreas, mooie aanvulling. Blijkbaar maakte de pastoor zich een beetje zorgen over de voorkinderen want hij vermeldt ze Testament Limburgse pastoor (1785) Catharina
Ik lees Kertzenscheer Testament Limburgse pastoor (1785) ChrisvD
Catharina, goed dat je het vraagt, ik was dat stuk vergeten posten. 12mo mein guldene Sackuhr solle uber meinem Herrn Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas
Hartelijk dank Andreas, ik ben zeer onder de indruk en erg blij met de informatie. Zou je misschien ook willen kijken Testament Limburgse pastoor (1785) Catharina
Undt damitten 12mo die Cremerische Vorkinder von meines Hinterlaßentschafft auch gleich ihren Nützen haben mögen, so Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas
Excuus, de hyperlink moet luiden: https://www.dbnl.org/tekst/krit002anna02_01/krit002anna02_01_0055.php Welke plaatsnaam staet hier? Pauwel
Ik lees ook Glebbeck. "Gladebach, heute Gladbach, in der Volkssprache Glebbeck" https://www.dbnl.org/tekst/krit002anna02 Welke plaatsnaam staet hier? Pauwel
Hier 10 & 11 10mo Nach dieser Anerrinerung, daß mein elterliches Antheil schon längstens getheilt worden, so habe hier Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas
Dag Mark, De vermelde herkomstplaats is Glebbeck. Dat betreft hoogstwaarschijnlijk de plaats Gladbeck, een destijds Welke plaatsnaam staet hier? René van Weeren
Voor scan nr. 3 heb ik een ander taalmodel van Transkribus geprobeerd maar de mogelijkheden voor een gratis abonnement Testament Limburgse pastoor (1785) Catharina
Hello again: I was hoping to get some assistance here. If I incoorectly uploaded the documents, please let me know, and Help Needed Transcribing 1665 Deed from ORA Overbetuwe, Elst Steve Barnhoorn
Paleopuzzel 129 Honden in de kerk @Aafke Bednorz, dank je wel voor je oplossing van de paleopuzzel, leuk dat je meedoet Oplossingen Paleopuzzel 129: Honden in de kerk
als de plaats van herkomst van Willem Dirckx Gockels. Welke plaatsnaam staet hier? Marc
Ik ben bang dat dit niets met Egypte te maken heeft. Althans, ik lees Ecxte[re]n of Eexte[re]n. Stadsrekening Leuven 1465 AntonS
Den tweeden september 1645 1. Het avontmael des Heeren sal gehouden werden den derden september 1645. 2. Alsoo men Oplossingen Paleopuzzel 129: Honden in de kerk Aafke Bednorz
Den coni(n)ck vand(er) Ecypte(re)n van mijns gened(ighen) hee(re)n actsiers ten beheete vanden borg(hen) te drincgelde Stadsrekening Leuven 1465 René van Weeren
Paleopuzzel 129 Honden in de kerk @Geert Ouweneel, leuk dat je weer meedoet met de paleopuzzel! Dank je wel voor je Oplossingen Paleopuzzel 129: Honden in de kerk
Paleopuzzel 129 Honden in de kerk @Pauwel, Dank je wel voor je oplossing van de paleopuzzel, complimenten voor je Oplossingen Paleopuzzel 129: Honden in de kerk
Ik kon me zoveel Jans niet voorstellen. Bedankt! Wie kan dit voor mij ontcijferen? Anne-Marie van…
10 junii bapt(isatus) est Henricus (filius) Joannis Jan Joost et Helene Jans Susc(eptores) Adrianus Jans et Anna Jansse Wie kan dit voor mij ontcijferen? René van Weeren
En wat betreft de finesses van dit soort teksten: In zowel het Nederlands, Frans en Duits kom ik dit soort inhoud tegen Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas
Catharina, je hebt gelijk met anderthalb. De eind-S en de B lijken sterk op elkaar, maar de B heeft een extra Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas
Dankjewel Andreas! Dit is fantastisch. Natuurlijk, de reichsthaler. Ook de andere verbeteringen zijn heel duidelijk. Ik Testament Limburgse pastoor (1785) Catharina
Hier al een vervolg (tot aan punt 10). Munteenheid is inderdaad Reichsthaler so mit dem Walbers verheirathet, auch mein Testament Limburgse pastoor (1785) Andreas