Reactie Onderwerp Auteur Datum

Ohhh...wat leuk! Dank jullie wel voor het helpen ontcijferen van de letters. Ikzelf was niet verder gekomen dan Sijting

Wie schilderde dit schilderij? Marie-Louise Mahieu 04-02-2017

Hier een eerste aanzet... nog niet helemaal volledig.. Donderdag den 6(de) augustij 1750 Pieter van Schelle, die nevens

Rotterdam akte 6 aug. 1750 bij notaris Levinus Silvergieter Engelszn Van Rietvelde Johan 03-02-2017

1736 14 : Jann : (January) Proc: (Procuratie) van Ad: (Adriaen) Mouthaan no: (notarius) iur : (juratis = beedigd) op Jan

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Dymphie Lobbezoo 03-02-2017

@ Johan Die krul ( aanzet) van Nayer had ik wel gezien, maar geen ogenblik aan een N gedacht. Notarius Iuratis (

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Herman Geurts 03-02-2017

27... Corn(elius) de Nayer... .. No(tarius) iur(atus)

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Van Rietvelde Johan 03-02-2017

@ luud: Nou, ik vind 'm wel lastig no: en nog iets . Ik denk aan notaris publique, maar of dat goed is? Anna Grilis

Paleopuzzel nr. 9: Sierlijke krullen Herman Geurts 02-02-2017

Bedankt Luud! Daar kan m'n tante zich wel even in verdiepen :-)

Wie schilderde dit schilderij? 01-02-2017

Dit is een schilderij van Edmond Sijben. Die heeft eigenlijk een hele dure naam: Henri Joseph Françoise Edmond von

Wie schilderde dit schilderij? 01-02-2017

Voor de liefhebbers: het hele schilderij ziet er als bijgaand uit. Ik sluit niet uit dat het om een lokale schilder gaat

Wie schilderde dit schilderij? 31-01-2017

Beste Bart Jans, Als je dat vertaald naar het nederlands staat er dan hetzelfde als Van Rietvelde zegt? Ik spreek zelf

Latijnse afkortingen. Peter Thijssen 31-01-2017

De oplossing van deze puzzel: Ego vox clamantis in deserto, Parate viam Domini. Jan Cauthals me Fecit Mechelinae

Paleopuzzel nr. 8: Klokteksten 31-01-2017

Zal het dan niet "Laus Deo Beatae Mariae Virgini et Sanctissimo Patri Nostro Francisco" zijn?

Latijnse afkortingen. Bart Jans 29-01-2017

Hoi Johan, Dat zou best wel eens een verklaring van het woord kunnen zijn. Ook het woord kirek of kirck schrijft hij

Wie kan dit lezen? Peter Thijssen 28-01-2017

Bedankt. Is volledig duidelijk nu. gr Peter.

Latijnse afkortingen. Peter Thijssen 28-01-2017

Rijloren kirck= Reguliere kerk = kloosterkerk. ??.

Wie kan dit lezen? Van Rietvelde Johan 28-01-2017

Laus Deo Beata Maria Virgo et Sanctissimus Pater Noster Franciscus Anno 1738 Ere zij God, De heilige Maagd Maria en Onze

Latijnse afkortingen. Van Rietvelde Johan 28-01-2017

Dank voor de aanvulling Bart.

Paleopuzzel nr. 8: Klokteksten 27-01-2017

Nog enige duiding bij de spreuk op de derde klok, voor de liefhebbers. (typo in transcriptie: domini i.p.v. domine) F.A

Paleopuzzel nr. 8: Klokteksten Bart Jans 25-01-2017

In "De Maasgouw" uit 1934, p67 staat blijkbaar een genealogie van de familie Olimart. Ik kan het helaas niet online

Wie kan dit lezen? Bart Jans 23-01-2017

@ Peter Thijssen Wat de E betreft heb ik eigenlijk geen twijfel. De kriul hoort bij de E . Kijk ook maar op de 2e blz

Wie kan dit lezen? Herman Geurts 22-01-2017

Zou er nog eens iemand naar het woord reyloren kunnen kijken. Volgens mij hoort op het laatst de krul bij de n en staat

Wie kan dit lezen? Peter Thijssen 22-01-2017

Dank je Herman. Mooie transcriptie.

Paleopuzzel nr. 8: Klokteksten 21-01-2017

Mooi werk mannen. Knappe transcriptie gemaakt. Ik denk dat "tus" "tue" moet zijn, te lezen als toe (hoort dit boek toe)

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". 21-01-2017

staat er wint? of vint? Dan zou er kunnen staan July Franciscus Ollimart hoort dit boek toe en die dat vind geeft het

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". Herman Geurts 21-01-2017

Zal het een eigendoms omschrijving zijn? In de trant van: July franciscus hoort dit boek toe en die dat weet die geeft

Extra foto op mijn vraag van gisteren "wie kan dit lezen". Peter Thijssen 21-01-2017