Reactie Onderwerp Auteur Datum Aflopend sorteren
Super Michel, ja sorry ik bedoelde transcriberen. hier via google translate, zal wel niet helemaal juist zijn maar geeft latijnse acte Albert 12-12-2020
de 1e natuurlijk! Goossen van Lobith Cornelis Vos 13-12-2020
Caerte ende vertooninge van de cavelingen, soo als de selve bij blinde lotinge sijn toe gevallen de respective Oplossingen Paleopuzzel nr. 86 Erfenis, wie krijgt wat? Geert Ouweneel 13-12-2020
Oplossing paleopuzzel 86 - Geert Dat heb je snel gedaan Geert! Een prima poging, maar hier en daar toch nog wat Oplossingen Paleopuzzel nr. 86 Erfenis, wie krijgt wat? 13-12-2020
bedanckende voorde goede officien die deselve bij den Heere Witsen voor ons heeft -------------------------------------- ter controle Andreas 13-12-2020
Men heeft hier gisteren oock tijding gekregen dat Sweeden de commercie met Vranckrijck heeft open geset, en in sijn 36 Veel politiek tijdens het Engelse koningschap Andreas 13-12-2020
Alsoo Adriaen Herman Box, geboortig van Goirle, sig in huwelijk begeeven wil met Cornelia Cornelis van Hal, geboortig Wat houdt deze borgbrief in mbt ingenomen huwelijk? Geert Ouweneel 13-12-2020
Wij Cornelis van Heusden junior en Herman de Ruever, scheepenen der vrije heerlijkheid Hilvarenbeek, quartier van Oos- wat betekent deze borgbrief? Geert Ouweneel 13-12-2020
In ieder geval haal ik er het volgende uit. De personen op de lijst waren volgens de schrijver de drijvende krachten Latijnse tekst uit 1799 Haasdonk (Be) Niels de Bruijn 13-12-2020
Dank je wel, Niels! vreemd dat dat tussen de huwelijksakten zit. er zitten nog andere teksten tussen maar dan in Latijnse tekst uit 1799 Haasdonk (Be) Veerle 14-12-2020
Hartelijk dank voor de vertaling Vertalen Martijn 14-12-2020
als ik naar vergelijkbare inschrijvingen daaronder kijk dan staat er int Ampt. m vr gr An Huwelijk Huissen An 14-12-2020
Hallo meneer Ouweneel, Hartelijk dank voor uw reactie. Dit bevestigt wat ik al vermoedde. En geweldig om de vertaling te wat betekent deze borgbrief? Caroline 14-12-2020
Goossen van Lobith, getrouwt aen een burgerdocher, heeft sijnen burger- eet gedaen in handen vice-judicis Eck, coram Goossen van Lobith René van Weeren 14-12-2020
Hallo meneer Ouweneel, ja dus Adriaan en Cornelia gaan trouwen en hij gaat bij haar in Poppel wonen. De scheepenen van Wat houdt deze borgbrief in mbt ingenomen huwelijk? Caroline 14-12-2020
Dank An, Ik heb inmiddels het vermoeden dat het Angren is. Tegenwoordig Angeren Huwelijk Huissen Nielen 14-12-2020
René bedankt en net boven de streep ? Goossen van Lobith Cornelis Vos 14-12-2020
Dat is een stukje dat bij de volgende inschrijving hoort: getrouwt aen Claer / Simonsdochter, het F je duidt aan waar Goossen van Lobith René van Weeren 14-12-2020
okidoki, bedankt! Goossen van Lobith Cornelis Vos 14-12-2020
Wij Geurt van Rhee tegenwordighe heer van Amerongen en Willem van Ostrum, schout tot Wijck, als mombaer over d'anderen Nog een akte betreffende erfenis van Reede (1) Geert Ouweneel 14-12-2020
erffgoeden cost tersont tot vermaningen, onder t'verbant en subsmissie van onse persoonen en alle onse goederen, roeren ..en deel 2 Geert Ouweneel 14-12-2020
De stadt van Limmerick beset, sonder daer ijeren te willen in hebben, den Vijant is weder in een groot getal om dat se 46 is foto niet goed, nu wel Andreas 14-12-2020
Op de rechterpagina zie ik iets onder het midden Angeren vrijwel voluit geschreven, dan zou toch in de andere gevallen Huwelijk Huissen Otto Vervaart 14-12-2020
Caerte ende vertooninge vande cavelingen, soo als de selve bij blinde lotinge sijn toe gevallen de respective Oplossingen Paleopuzzel nr. 86 Erfenis, wie krijgt wat? Andreas 14-12-2020
Ik kan alleen een woord niet plaatsen, maar waarschijnlijk weet een van de collega-paleografen dit wel... 1751 A[nn]o D Huwelijksakte Jan Maes - Barbara van Raemdonck 1758 Haasdonk (Be) René van Weeren 14-12-2020