Reactie Aflopend sorteren Onderwerp Auteur Datum
Beste Arnold, in het Latijn staat er: 4 iunii sponsalia egereunt Petrus Heuls et Juditt Stingers coram Henrico Hackers Latein - Bedoeling Otto Vervaart 05-04-2021
Beste Arthur, begrijp ik het nu goed dat deze en jouw volgende oproepen over deze attestatie al via een andere oproep attestatie juni 1758 Mariët Bruggeman 06-04-2022
Beste Astrid, in de link naar de oplossingenmap zit een fout, de correcte link zou onderstaande moeten zijn https:/ Paleopuzzel nr. 116: Testament uit de zestiende eeuw René van Weeren 29-02-2024
Beste Barbara, op grond van een testament of bij erfopvolging zonder testament verkrijgt hier een erfgenaam een bepaald Uitleg Acte van Scheijdinge en Subdivisie 1746 Otto Vervaart 14-06-2023
Beste Bart, regelmatig zien we hier ook langere teksten verschijnen, dus laad de twee afbeeldingen gerust op naar dit Vraag twee pagina's Otto Vervaart 24-01-2021
Beste Bas en Otto, Jullie leveren geweldig werk. Hartelijk dank! Mocht ik ooit tot wederdienst etc..... Ik zal mijn wat staat hier Jaap Pott 18-06-2020
Beste Bas en René. Metke zal het inderdaad wel zijn. J. van der Schaar, Woordenboek van voornamen, 1968, noemt het onder Graag wil ik weten hoe deze dochter heet Boed Marres 27-06-2020
Beste Bas en René Hebben jullie misschien ook een voorstel voor dit omkaderde woord waarvoor ik nog geen duiding heb duiding niet veel voorkomende afkortingen Peter-Alexander 09-07-2020
Beste Bas, er heeft helaas nog niemand gereageerd. Zou het een idee zijn als je aangeeft of het je wellicht om bepaalde Archief Graven van Holland 1569 Mariët Bruggeman 11-08-2021
Beste Bas, het formulierboek wordt bewaard bij Het Utrechts Archief, toegang 218-1, Bischoppen van Utrecht, inv.nr. 13 wat staat hier Otto Vervaart 01-07-2020
Beste bedankt voor de info groet Douane zegels uit Azie wat staat er ? C Christ 04-08-2022
Beste Belem, de verwijzingen in het Fichier Smulders zijn correct: midden op f. 222v en 230r staan de akten waar het jou 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 30-12-2023
Beste Belem, deze akte kan ik vlotter lezen dan de vorige, maar helaas voor jou staan er volgens mij behalve aan het Transcriptie hulp gevraagd - Volgende akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 06-12-2023
Beste Belem, het is even zoeken, jouw passage staat in de vijfde regel boven de latere notitie 29 sept. Voor het Naam zoon van Peter van Waderle ? Otto Vervaart 10-02-2022
Beste Belem, het is jammer voor jou, maar soms is geduld hier nodig, transcriberen is en blijft een vrijwillige 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 07-01-2024
Beste Belem, het Latijnse woord nex betekent inderdaad dood, moord; schade. Het lijkt mij de vraag of Hubert een 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 15-01-2024
Beste Belem, ik lees: Joanna Gerardi deauerdonck. Misschien zijn het twee losse woorden: de auerdonck? Meer kan ik er Hulp bij ontcijferen naam van de bruid 09-03-2021
Beste Belem, in de renunciatie zien Dirk en Aleid gezamenlijk (onverdeeld) af van hun eventuele recht op de goederen van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 31-01-2024
Beste Belem, in mijn ervaring kan het schrift in bronnen tussen 1520 en 1550 vele malen lastiger te lezen zijn dan Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 02-12-2023
Beste Belem, je link werkte niet, het blijkt na enig zoeken op het BHIC forum te gaan om https://www.bossche Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 13-12-2023
Beste Belem, je treft het niet met deze akte, ik kan me niet herinneren dat ik op dit forum ooit zoiets heb gezien Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 11-12-2023
Beste Belem, middeleeuws Latijn is duidelijk anders dan klassiek Latijn, laat Google Translate maar voor wat het is! In 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 27-01-2024
Beste Belem, oei, dit is zelfs voor het Bosch' Protocol in de buitencategorie! Op de tweede, donkere scan staat de tekst Naam zoon van Peter van Waderle ? Otto Vervaart 09-02-2022
Beste Belem, soms helpt het door iets even te laten rusten en dan weer fris naar een tekst te kijken; @Pauwel, fijn dat 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 09-01-2024
Beste Belem, voor het overzicht hier de link naar de gedachtenwisseling op het forum van het BHIC, https://www.bhic.nl Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 29-11-2023