Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Vooruitlopend op een bijdrage van René hier alvast een ontcijfering van een flink gedeelte, met nog helaas enkele open cijnsboek Woensel 1590 Otto Vervaart 30-01-2024
Bauke, ik lees nu ook Vranckerijck, en in geheten zit de dezelfde t als in het. De c en de t kunnen erg iop elkaar cijnsboek Woensel 1590 Otto Vervaart 30-01-2024
Beste Lucia, het gaat om een reactie van de commissarissen van de verschillende kamers van de Heeren XIX op een voorstel waar gaat het over? Otto Vervaart 30-01-2024
Beste Belem, in de renunciatie zien Dirk en Aleid gezamenlijk (onverdeeld) af van hun eventuele recht op de goederen van 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 31-01-2024
@René, het is een rekening in de sectie keuken- en reisboeken van de Gelderse rentmeesters waarvan in de inventaris Begravenis kosten Catharina? Otto Vervaart 01-02-2024
Dag Carina, in het vuur van de studie kun je je even vergissen! Op f. 27 worden flinke uitgaven genoemd aan swarten en Begravenis kosten Catharina? Otto Vervaart 02-02-2024
Beste Maria, ik lees hier: Sepultus est Petrus Gerardus Laureinsen tonitru et fulgure percussus ^extinctus^ alioqui vir Vertalen begraaftekst Otto Vervaart 03-02-2024
Beste Ralph, in de eerste tekst wordt aan het begin ene Allijn van Leeuwerden genoemd, het jaartal is inderdaad 1539 Stadsrekening Haarlem 1540: onmiskenbaar de meeren, maar gaat dit enkel over de onkosten? Otto Vervaart 03-02-2024
Beste Ralph, via de website voor historische woordenboeken van het Nederlands op https://gtb.ivdnt.org/ vind ik dat Stadsrekening Haarlem 1540: onmiskenbaar de meeren, maar gaat dit enkel over de onkosten? Otto Vervaart 04-02-2024
Beste Carina, helaas heb ik de komende dagen niet zoveel tijd om verder naar de scans van deze rekening te kijken en Begravenis kosten Catharina? Otto Vervaart 06-02-2024
Beste Jaap, de beschikbare modellen voor Nederlandse documenten (21 momenteel) en bronnen uit de 18e eeuw uitproberen is Transkribus Otto Vervaart 07-02-2024
Beste Regina, het juridische jargon maakt het wat lastiger om de kerngegevens meteen te zien. Lucretia dient een rekest Interpretatie juridisch verzoek Otto Vervaart 07-02-2024
Voor donateurs van de stichting Surinaamse Genealogie is het boek uit 2010 digitaal beschikbaar, zie http://www Interpretatie juridisch verzoek Otto Vervaart 08-02-2024
Carina, ik bedoel in het algemeen dat er nogal wat verschillende rekeningen zijn met betrekking tot het jaar 1469 in de Begravenis kosten Catharina? Otto Vervaart 08-02-2024
Deze oorkonde laat zich met contrast- en gammacorrectie van de afbeelding een stuk beter lezen, hier alvast een eerste Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 09-02-2024
@Pauwel, het voorwoord van de inventaris uit 1960 verwijst expliciet naar een regestenlijst uit 1943 voor de oorkonden Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 10-02-2024
Hier een iets aangevulde versie, met wat minder tikfoutjes dan gisteren, enkele aanvullingen in vet en duidelijke Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 10-02-2024
@Pauwel, veel dank voor jouw aanvullingen, af en toe had ik dus toch nog een voegwoord weer vergeten dat ik eerst wel Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 11-02-2024
Recte vidisti, magister Paule! Achter con- staat er inderdaad een d, goed gecamoufleerd door de afkortingsstreep voor de Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 11-02-2024
@Pauwel, ik ben het alweer helemaal met je eens. In protestando is er nog vaag een lusje te zien vóór de p, en de Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 12-02-2024
@Pauwel, dat er na rector iets in de trant van et clerici/clericus staat, bedacht ik gisteren ok bij nog een kijken, er Document stadsbestuur Nijmegen Otto Vervaart 13-02-2024
Beste Inge, Op dit systeemkaartje van het CBG Centrum voor familiegeschiedenis wordt allereerst het wapen van de familie Familie Coeleman Otto Vervaart 13-02-2024
Beste Ron, ik lees hier: 17. Junii / Solemnisatum est matrimonium inter Cornelium Cauteleers / et Catharinam Feusels Latijnse tekst in trouwakte Otto Vervaart 14-02-2024
Beste Fred, hier mijn lezing: Honesti viri Pauli Frit ex Breidenau w. philius legitimus / et honesta pudicaque virgo / Hulp bij transcryptie gevraagd Otto Vervaart 15-02-2024
Door de drie fragmenten met elkaar te vergelijken kom ik uit op van Tijll. Naam 3 Otto Vervaart 18-02-2024