Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bedankt voor de transscriptie. Wat betekend deze akte eigenlijk precies. Lees ik het goed dat Jacob van Bostelen laat Transcriptie van akte Martijn
Op heeden den 27e April anno 1743 compareerde voor mijn Pieter Hubertus Pla, notairs publyk, bij den Edele Hove van Transcriptie akte Geert Ouweneel
Beste Guido, kun je ons meer tekst geven? Het is nu iets te veel raden naar de context. Ik zou er zonder context van Latijnse regel Otto Vervaart
Ik loop vast in de uitleg van dit document. Ik begrijp, dat Huijberts en van der Perre verklaren, dat de schapen (die attestatie Oirschot 1663 Frank Faasen
Hallo An, Bedankt weer, die alinea is nu ook af. Een vertaling van dit stukje is niet nodig, ik begrijp al ongeveer wat Bossche Protocollen, part 5 [Latijn] Louis v. V.
Blad 3 Transscriptie testament Martijn
blad 2 Transscriptie testament Martijn
Ik kom tot het volgende: Jacques Chupont, woonende boven Stanele heeft belooft een ghelase venster van vijftich guldens Brend Geert Ouweneel
Op de plaats van de vraagtekens moet komen "in reliqua". m vr grAn Bossche Protocollen, part 5 [Latijn] An
Hallo An, Bedankt voor de transcriptie van de 2de alinea; dat heeft u snel gedaan! Bossche Protocollen, part 5 [Latijn] Louis v. V.
Ik heb nog een paar hiaten, maar dit kon ik wel vinden: Aen de prijsmeesters van de prochie van Zantvoorde jeghens tekstje 16e eeuw Geert Ouweneel
Hi Louis, De anderen was ik helemaal vergeten! De eerste heb ik alvast gedaan. Zie onder de juiste post. m vr gr An Pacht land 1534 An
Hi Louis, Dit is de eerste akte die direct onder degene staat die al gedaan is Notum sit universis quod cum ita actum Bossche Protocollen, part 5 [Latijn] An
Heel veel dank, René!! Dit heeft weer iets meer info bevestigd en ook een extra detail erbij gegeven over m'n familie. Transport van overledene naar Amsterdam? Erik
Cingek = Cingel Transport van overledene naar Amsterdam? René van Weeren
Costers 17/5 Dootgravers 17/5 S[int] Jacob een swarte baer buyten Bidders 17/5 Ter Steegh een swart baer S[eigneu]r Transport van overledene naar Amsterdam? René van Weeren
Dank voor jullie reacties tot zover!! Achternaam herkomst? Erik
Een barbierssche van beroep lijkt mij de meest redelijke oplossing, ook al omdat het als achternaam ineens uit het niets Achternaam herkomst? Otto Vervaart
Hallo An, Bedankt voor uw transcriptie van deze lastige tekst, waarvan de scan ook al niet van een beste kwaliteit is Pacht land 1534 Louis v. V.
Hi Louis, Ik kom er niet helemaal uit, zeker niet de onderste regels met de munt soorten. Maar hier een eerste aanzet Pacht land 1534 An
Barbisque ? zie link https://www.navigium.de/latein-woerterbuch/barbisque?nr=null Achternaam herkomst? herman
Leuk om te horen Michel, bedankt !!! Guido Graag controle 1492 Antwerpen Guido Snoeys
Prima transcriptie Guido! Ik heb de woorden nog kunnen invullen die wegvielen in de plooi van het boek en hier en daar Graag controle 1492 Antwerpen Michel G.
Ja inderdaad die persoon van 8 Nov. Is de enige persoon die ik nog kan terug vinden die de naam ganses of gansses Naam ontcijferen Leo
Is een plaatsnaam, al moet je de geschreven naam niet al te letterlijk nemen. Hoogstwaarschijnlijk 'klinkt als Deesel'. hulp bij trouwakte (linker bladzijde, bovenaan) Wim