Reactie Onderwerp Auteur Datum
Zie bij het eerste deel transcriptie schepenakte Geert Ouweneel
Zie bij het eerste deel transcriptie Geert Ouweneel
Beste René , Hartelijk dank voor de aanvulling! Dan zit het toch iets anders in elkaar dan ik dacht. Voor mij met name Nota onderhoud van een galei? Ralph van der Lans
Hartelijk bedankt Andreas! mvg, Albert Welke straatnaam in Amsterdam staat hier jaartal 1620? Albert
Dag Ralph, je transcriptie klopt voor een groot deel al. Het gaat echter niet om het onderhoud van het schip, maar om Nota onderhoud van een galei? René van Weeren
1. Jan Van Bouweloo, Ghijsbrecht van Bouweloo sijn brueder, Cornelis van Bouweloo 2. Lysbeth van Bouweloo huere r lieder Nog een erfeniskwestie met enkele onzekerheden ..1506 Antwerpen Michel G.
Ik lees Warmoesstraet. Welke straatnaam in Amsterdam staat hier jaartal 1620? Andreas
Dank jullie wel allebei! doop 1715 Sanne
Beste René, de naam Cock is volkomen juist, ik had die naam beter moeten bekijken. De tweede letter van het woord ervoor doop 1715 Otto Vervaart
Hallo René, In duizend jaar had ik daar geen 'T' in gezien..! Hartelijk dank weer en een fijne dag, groet, Sanne één achternaam ... Sanne
Thomae = Thomassen één achternaam ... René van Weeren
Deel 2 Transcryptie gevraagd Fred
Dag Otto, Ik ben het meestal met je eens ;), maar ik lees hier bij de tweede getuige een andere naam: Elisabetha Aertse doop 1715 René van Weeren
Super bedankt weer, René. T is een vrij moeilijk leesbaar stuk. Fijn dat t getranscript is. Dat leverd weer meer licht Verzoek transcriptie bonboek Leiden 1760 Tim
Beste Rene, hartelijk dank! Nu ben ik wel benieuwd waarom ze deze verklaring hebben opgesteld. Daar ga ik nog eens naar Wat spreken Capn. Dirck Lover en Joan Baptista van Malsen precies af? 1710 Jan
Op enkele letters/woorden na het stuk tot aan 1760 Overmarendorp Lantsijde BB 394 | Jan Questroij, vettewarier, siet / Verzoek transcriptie bonboek Leiden 1760 René van Weeren
16 april 1710 F D'e[dele] Dirck Lover, van Amsterdam, capiteyn op den scheepe genaemt d'Maria Anna, van competenten Wat spreken Capn. Dirck Lover en Joan Baptista van Malsen precies af? 1710 René van Weeren
Transport van onroerend goed voor ƒ 200.- den derden Mai achttien honder vijf en twintig, compareerde voor mij Pieter Transcriptie akte Geert Ouweneel
Ik vermoed dat je het eerder moet zoeken. Ik ben geen deskundige ten aanzien van deze bronnen, maar uit de tekst begrijp Schepenakte 20-11-1577 te Mechelen René van Weeren
No. 388 van t'register, Koopcontract Op heden den twaalfden December des jaars achttien honderd vijf en dertig, compa- Verzoek transcriptie notariele aktes Geert Ouweneel
Dank je René! Ik moet ook eens verder op de folie kijken want uit jouw vertaling heb ik de indruk dat het een notitie Schepenakte 20-11-1577 te Mechelen Carlo
Hallo Otto, Heel erg bedankt voor de hulp! Ik had inderdaad al een beetje gezocht in de tekst naar vergelijkbare tekens doop 1715 Sanne
Hallo René, weer wat geleerd! Heel erg bedankt en een fijne avond, Sanne drie woordjes Sanne