Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

doop 1715

Beste lezer, 

 

Zou iemand mij misschien willen helpen met de doopgetuigen van deze doop uit 1715?

Zie aangehecht knipsel en/of deze lokatie:

https://hdl.handle.net/21.12103/5a9f0eb6-3863-11e0-bcd1-8edf61960649

 

Ik zou gokken dat er staat: Joannes ... van de Pas en Elisabetha Aert de Coski(?)

 

Alvast bedankt (weer), hartelijke groet, Sanne

 

Reacties (5)

Otto Vervaart zei op di, 05/03/2022 - 17:50

Beste Sanne, de doopgetuigen heten Joannes Peeters van de Pas et Elsiabaetha Aertsdr. Corte. Vaak helpt het om ook naar andere inschrijvingen te kijken, want daar kan dezelfde letter net even wat duidelijker zijn: zo zie je de  P van Peeters een doop lager ook in de doopnaam Petrus. Bij Peeters is er aan de linkerkant van de P een verwarrende extra krul.

Sanne zei op di, 05/03/2022 - 18:00

Hallo Otto, 

Heel erg bedankt voor de hulp!

Ik had inderdaad al een beetje gezocht in de tekst naar vergelijkbare tekens, maar in dit geval kwam ik er toch niet uit.. maar ik word beter merk ik :)

Nogmaals heel erg bedankt en een fijne avond, groet, Sanne

René van Weeren zei op di, 05/03/2022 - 23:53

Dag Otto,

Ik ben het meestal met je eens ;), maar ik lees hier bij de tweede getuige een andere naam: Elisabetha Aertse de Cock

Otto Vervaart zei op wo, 05/04/2022 - 18:02

Beste René, de naam Cock is volkomen juist, ik had die naam beter moeten bekijken. De tweede letter van het woord ervoor dat met een d begint lijkt in ieder geval op het eerste gezicht niet op een e, maar hij lijkt wel sterk op de e in wat er net boven staat, van de Pas, dus heb je ook daar gelijk. Dit zijn typisch dingen om te onthouden bij deze schrijfhand!

Sanne zei op wo, 05/04/2022 - 18:32

Dank jullie wel allebei!

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.