Reactie Onderwerp Auteur Datum
Dag Hans, Ik lees grotendeels het zelfde als jou. Hier en daar blijven er toch nog wat onduidelijkheden. De tekst die Tielt 1420 Michel G.
Heel veel dank! confessieboek Amsterdam Yvonne de Fockert
Dear Steve, I somehow had not looked at this document, it seems to me an act from the famous Bosch' Protocol - and for Need help transcribing latin record for Jan son of the Jan van Boerden 1509 Otto Vervaart
Met mijn bijzondere dank! Ik ben begonnen met de vertaling en een exacte schrijfwijze is onontbeerlijk om het te kunnen vervolg 4 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans john strouwen …
Li-marge: Commis op Rouborgens / schip Assistent op het Hert Adij 27 decembris Anno 1629. Is voorsieninge voor Commis West Indie 1629 René van Weeren
En hierbij de originele verklaring in bijlage confessieboek Amsterdam René van Weeren
Dag Yvonne, Het betreft een verhoor dat opnieuw (de novo) plaatsvindt, waarbij de verdachte volhardt (persisteert) in confessieboek Amsterdam René van Weeren
admodum lucrosa sit pro prolibus Joannis Spelmans in cujus rei fidem praesentes dedi et signavi sigilloque meo munivi in vervolg 4 Annex sub Nr° 2do dienende in sake m. a. moermans teghen h en c spelmans Pauwel
Bedankt Michel! Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1490 Gerrit Verhoeven
Geertruyd Vanden Boevenhuevel wedewe wijlen Andries de Scrivere cum tutore ende Mafriete Scrivers huer dochter met Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1490 Michel G.
Chris, Bedankt voor de snelle oplossing, Met vriendelijke groet, Henry overlijdensakte Bedburg, Duitsland Henry Duisters
Hierbij mijn poging. Niet alles kunen lezen Heb al mijn aanvullingen in KAPITAAL genoteerd. Dat voor ons commen sijn Transcriptie schepenakten Asten 1647 herman
seiner Ehefrau overlijdensakte Bedburg, Duitsland ChrisvD
Nr. 18 Bedburg, am 26. Februar 1920 Vor dem unterzeichneten Standesbeamten erschien heute, der Persönlichkeit nach overlijdensakte Bedburg, Duitsland ChrisvD
Er staat Wolterus of Walterus. De inschrijving er juist onder is van ene Wilhelmus. Als je beide voornamen vergelijkt Welke naam staat hier Andreas
Samenvatting: De heren De Lange, Koorn en Van Leeuwen verkopen op 1 november 1854 stukken water aan Jan Dil, in nr 206 verkoop percelen water René van Weeren
1. Wouter ende Peter vander Tenten ende Jacop de Wilde bekenden alse van alsulken 2. X schellingen groten erflic als 1434 Antwerpen graag controle Michel G.
Geert en René bedankt voor de bewerkingen. Kunnen jullie misschien ook eens kijken naar mijn vorige post, van een maand Schepenbank Etten Leur in 1562 Hans Van Landschoot
Bedankt Geert! Akte uit het Oud Gemeentearchief van Ekeren dd. 11-01-1656 Gerrit Verhoeven
Wow! dat hebt u goed gezien. Amsterdam ! ik probeer n.l te achterhalen waarom hij voor even naar Amsterdam is geweest op Weet iemand wat hier staat ? registratie Mirriam Arts
en hier de directe link. Wat staat er op de onderste regel op pagina 473? https://www.bhic.nl/maisi_ajax_proxy.php woonende tot ........... herman
Kun je aangeven wat de bron is? Aan het handschrift vermoed ik Bevolkingsregister Amsterdam, maar just to be sure.... Weet iemand wat hier staat ? registratie René van Weeren
Dat terug zie ik niet zo gauw (de t heeft geen streepje en ik zie maar 4 letters). Bovendien indien er teruggebragt Weet iemand wat hier staat ? registratie Wim
8rv en 9r, dd. 11-01-1656.jpg, 30-3-2023 Aen mijn eerwaerde heeren die drossaert ende schepenen der heerlijckheyt van Akte uit het Oud Gemeentearchief van Ekeren dd. 11-01-1656 Geert Ouweneel
Wat super snel. Erg bedankt voor de hulp men .Ouweneel. blij mee ! groeten Mir Weet iemand wat hier staat ? registratie Mirriam