Reactie Onderwerp Auteur Datum
Nog een keer erg bedankt René! Hulp bij lezen akte Mireille
In het jaar eenduizenachthonderdrieenvijftig, den vijfden dag der maand january, zijn voor ons Ambtenaar van den Hulp bij lezen akte René van Weeren
Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb en ben zo vrij om nog een akte voor te leggen. Hulp bij lezen akte Mireille
Na herlezing ben ik het eens met de verbeteringen. Qua datering: dat is lastiger, maar gezien het gotische schrift en op Oude (graf?)steen in gotisch schrift op kerkhof Vliermaal René van Weeren
Dank u, Ik had ook gecrosspost in de facebook sites "Familiekunde Vlaanderen" en "Heemkundige kring Kortessem" Oude (graf?)steen in gotisch schrift op kerkhof Vliermaal Roger Thijs
Contraxerunt matr[imon]ium Theororus Thonis et Maria Lenaerts coram me Renero van der Putte parocho et Petro Jan Peters Hulp bij lezen trouwregistratie René van Weeren
Dat is leuk om te lezen. Hulp bij lezen akte Mireille
Toevallig, Leonardus Cortenraaij komt in mijn kwartierstaat voor. Hulp bij lezen akte Norah
Bedankt René Hulp bij lezen akte Mireille
Op heden den dertienden july achttienhonderdzeven- en-dertig, ten vier ure des namiddags, is voor ons Schepen, Ambtenaar Hulp bij lezen akte René van Weeren
Dit is een verbetering op de versie van de heer Ouweneel. De randvermeldingen werden na ieder item vermeld. De Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCIIIr Paul Peeters
On the last page of the first manuscript, I read the date as 22 december 1464. (veynte y dos dias de desienber anno 15th century Spanish Manuscript Andreas
Hallo Andreas, dit zou kunnen omdat in de akte gesproken wordt van t recht van den heer met eenen sperwaer Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCVIr Carlo
Hartelijk dank voor de reacties. Overlijdensverklaring Harrie Vermeer
In beide gevallen juist. Het betreft een overlijden ten gevolge van een kwaadaardige maagtumor in de buikholte. Abdomen Overlijdensverklaring René van Weeren
Ik lees sperwaer, wat een oud woord is voor sperwer. Zou het kunnen dat het hier gaat gaat over het recht om te mogen Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCVIr Andreas
2. ventriculi ? Overlijdensverklaring Wim
Dank je Geert! Ik heb de betekenis van "sparwaer" niet gevonden. Ken jij dat? Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCVIr Carlo
Dank je voor het nazicht en de correcties Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCVv Carlo
Dank je voor het nazicht en de correcties Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCVr Carlo
Dank je Geert! Op het einde: "ut aute": moet dat niet "ut ante" zijn (betekenis: zoals vroeger)? Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCIIIIv Carlo
Heel veel dank!! Dictum van vonnis Hof van Holland uit 1545 dirk
Dank je Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCIIIr Carlo
Dank je voor de finetuning Geert! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCIIIv Carlo
Dank je voor de ondersteuning Geert, erg nuttig!! Leenboeck Grimbergen 1541 - Folie XCIIIr Carlo