Reactie Onderwerp Auteur Aflopend sorteren Datum
Correctie: lijn3 : quaran= ;lijn 4 = ..de la meuse... Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan 12-02-2018
Inmiddels weten we het beroep van Adolphus: "cocher" (koetsier). Deze bijlage leert ons dat zijn zoon Francois inderdaad Frans spijkerschrift Van Rietvelde Johan 12-02-2018
Inmiddels heb ik het gedeelte wat beheerder Christian bedoeld eens bekeken... m.i. wordt er niet veel info over uw transcriptie verzoek Van Rietvelde Johan 15-02-2018
Niet zo zeer een paleografische probleem... We hebben TinEye eventjes ingeschakeld (zoekmachine voor afbeeldingen) avondgebed kinderen Van Rietvelde Johan 15-02-2018
Er staat niet adenses maar udenses: de echtgenoten zijn van Uden. Vertalingsverzoek Van Rietvelde Johan 03-03-2018
Onder voorbehoud... Amsterdam Anno 1608 Notitie voir de Heer Jan Palmboom Wegens op den 25ste april laatsleden in 17e eeuwse nota uit Amsterdam? Van Rietvelde Johan 11-03-2018
Je interpretatie klopt. "Na het voorafgaan van de drie roepen (bannen) heb ik toegestemd in het aangaan van het huwelijk trouwakte Latijnse tekst Van Rietvelde Johan 13-03-2018
Eigendom van de stad, gelegen naast het stadhuis, lijkt me Policiegebouw plausibel, maar inderdaad met een zeer ongewone Wat voor gebouw wordt hier bedoeld? Van Rietvelde Johan 18-03-2018
Hmm..Gerard...ik dacht deze tekst (met transcriptie !) al hier ergens in de buurt gezien te hebben.... ;) 1.Depositien Paleopuzzel nr. 32: Grenzen in Peelland Van Rietvelde Johan 24-03-2018
Selfactingsteller. Dat wil zeggen dat hij een machine, de selfactor, bediende die de garens in wording, de voorgarens Beroep? Van Rietvelde Johan 05-04-2018
Jammer genoeg is dit een van de problemen: slechte kwaliteit van de kopie (en het origineel in het register)... Ik hoop Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 30-04-2018
Dankjewel Luud. Bij mijn volgend archiefbezoek in Brugge contacteer ik de stadsarchivaris om het originele register te Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 30-04-2018
Effe bijspringen bij het nachtwerk (!) van Albert: 4:huysmeesters 12. de auditeur is (Gerrit van) RENOY 14 Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan 01-05-2018
Ik kijk uit naar je uitdaging... ;) Paleopuzzel nr. 34: Waar blijven de pelgrims? Van Rietvelde Johan 03-05-2018
Inderdaad "Leur". Zie Wikipedia: Leur is een dorp in de gemeente Etten-Leur. Leur (Gelderland), een buurtschap in de Wat staat daar? Van Rietvelde Johan 15-05-2018
Als je in Vlaanderen wilt zoeken, kijk dan eens naar: http://dataindexen.familiekunde-vlaanderen.be/SearchKlappers Wat staat daar? Van Rietvelde Johan 19-05-2018
Inmiddels heb ik (Dankjewel aan dhr. archivaris Jan) een fotootje genomen van het origineel register.. 1. 12 april 1645 Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 01-06-2018
Voor de collega's die deze link nog niet in hun "favorits" hebben... Hier een standaardwerk inzake Latijnse (en leeshulp gevraagd Van Rietvelde Johan 01-06-2018
Dankjewel Herman, nu zie ik het ook: er staat "pay" voor "payement" (Dit register staat vol van afkortingen en Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 02-06-2018
Met dank voor de hulp van de collega's, en mits concultatie van andere bronnen kom ik tot volgende defintieve (?) tekst Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 09-06-2018
...consultatie.. Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 09-06-2018
@Archimboldo. De andere bron waarvan ik hierboven sprak, is onder meer de wettelijke passering die verbonden is aan deze Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 10-06-2018
lijn 2:De "vreemde" tekens na 91 zijn afkortingen. (£ Vlaams) Register Zestendelen OLVr. Brugge Van Rietvelde Johan 12-06-2018
J.C. van Wassenaar ??, schilder en kunsthandelaar, Rotterdam. Ruime info op internet (met afbeeldingen) (Zie eveneens wie heeft dit schilderij gemaakt en wat is geschatte waarde Van Rietvelde Johan 16-06-2018
Heren, dankjewel voor jullie bijdrage. Lijn 8: alstleeders: ik vind (h)alscleed terug in andere bronnen. Westvlamingen Kledij uit de 16de eeuw Van Rietvelde Johan 08-07-2018