Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Deze akte bevat geen verdere informatie over een mogelijke familierelatie, er staat juist expliciet ut debitor, als Transcriptie hulp gevraagd - Volgende akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 07-12-2023
Beste Belem, je treft het niet met deze akte, ik kan me niet herinneren dat ik op dit forum ooit zoiets heb gezien Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 11-12-2023
Beste Valentijn, eerst maar even de precieze bron gemeld, Stadsarchief Amsterdam, toegang 5075, Notarissen, inv.nr. 9578 Magdalena Vaillant Otto Vervaart 13-12-2023
Beste Belem, je link werkte niet, het blijkt na enig zoeken op het BHIC forum te gaan om https://www.bossche Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 13-12-2023
Op de kaartjes van het Fichier Smulders staat steeds met een - soms vervaagd - stempel of in handschrift om welke jaren Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 13-12-2023
Beste Valentijn, dat jouw jacht op informatie rond de families Vaillant en Waterloo doorgat is me volstrekt duidelijk Magdalena Vaillant Otto Vervaart 13-12-2023
Altijd leuk om een historische BN'er in het echt te ontmoeten! Frans Banning Cocq fungeert hier met Jan van Heemskerk Magdalena Vaillant Otto Vervaart 15-12-2023
Volgens mij staat er in de akte Faes, de ene keer duidelijker dan de andere; de informatie van het RHC Eindhoven klopt. testament van 1661 Otto Vervaart 20-12-2023
Beste Maria, eerst maar het Latijn: Sepultus est Theodericus Janssen / Dirck Arensen Geenen preven- / tus morte omnino Vertalen begraaftekst Otto Vervaart 26-12-2023
Beste Jolien, ik heb een negatief gemaakt van deze afbeelding. In mijn versie loop ik nog tegen enkele afkortingen aan inkomsten uit de lijfrenten van Mechelen Otto Vervaart 26-12-2023
Ik lees: zijn dreunende trompet. Boven de u staat nog een o, om aan te geven dat er een u staat, niet een n. In het dronnende trompet Otto Vervaart 26-12-2023
Beste Belem, de verwijzingen in het Fichier Smulders zijn correct: midden op f. 222v en 230r staan de akten waar het jou 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 30-12-2023
Beste A., op deze kaarten worden drie ringen heraldisch beschreven met hun helmteken. De kaartjes geven verder Vier kaarten uit collectie Muschart. (1) Otto Vervaart 31-12-2023
Beste Ralph, na enig zoeken naar deze ordonnantie lijkt het erop dat dit stuk niet ergens gedrukt ter vinden is, andere Ordonnantie van Karel V uit 1518 t.a.v. tolheffing Otto Vervaart 03-01-2024
Beste Ralph, nu ik nog eens kijk zie ik dat de ordonnantie toch in het Groot Placaet-Boeck van Holland staat afgedrukt Ordonnantie van Karel V uit 1518 t.a.v. tolheffing Otto Vervaart 03-01-2024
Beste Erik, achter het gedrukte eerste woord Compareerden staat er inderdaad alevooren, aan het slot van de inschrijving Ondertrouw 1647 Jan Hartman Otto Vervaart 04-01-2024
@Pauwel, dank je wel, je hebt gelijk: de schrijfhoek van beide letters verschilt aan de onderzijde, en het haaltje aan Ondertrouw 1647 Jan Hartman Otto Vervaart 04-01-2024
Beste René, de uitbundige krullen van de maand - het zal wel een vorm van mei zijn - zijn me nog niet geheel duidelijk huwelijk Barendrecht 1662 Otto Vervaart 05-01-2024
Het was vroeg vanochtend, het Latijnse woord voor mei, Mayus, niet zo heel vreemd! Bij de tweede vermelding van huwelijk Barendrecht 1662 Otto Vervaart 05-01-2024
De uitgang -er in Peeter is precies hetzelfde als de uitgang van het woord vader in haeren vader. Achternaam van Sara Otto Vervaart 05-01-2024
Beste Belem, het is jammer voor jou, maar soms is geduld hier nodig, transcriberen is en blijft een vrijwillige 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 07-01-2024
Beste Chris, dit is inderdaad wat mysterieus! De naam Kok komt amper of niet voor in Abcoude en Baambrugge in deze Wie is de moeder van Pieter Kok uit Abcoude Otto Vervaart 08-01-2024
Beste Belem, soms helpt het door iets even te laten rusten en dan weer fris naar een tekst te kijken; @Pauwel, fijn dat 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 09-01-2024
Tja, het AI-model van Transkribus voor de ene eeuw werkt niet per se even goed voor de andere eeuw! De foutmarge voor de 2 samenhangende (?) akten m.b.t. Dirck, Aleyt en hun vader Mathijs, die werd gedood Otto Vervaart 10-01-2024
Beste Timon, in de marge staat er Gijsbert van Zalingen en ook in de tekst van de inschrijving (r. 1-2), de naam van 1596 - Staat Gijsberts broers naam in dit document? Otto Vervaart 10-01-2024