Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo René, Goh, ik kende dat werk van Simon Hart nog niet, en heb het inmiddels kunnen downloaden. Weer een hulpmiddel Amsterdamse huwelijken 1629 en 1639 Louis v. V.
Opvallend is dat er in de jaren daarna diverse kinderen gedoopt worden uit een huwelijk van Dirk van Da(a)len en Achternaam herkomst? René van Weeren
In de Itaiiaanse Wikipedia zie ik een plaatsnaam Barbischio in Toscane nabij Siena, zie https://it.wikipedia.org/wiki Achternaam herkomst? Otto Vervaart
Dag Louis, Dank voor je toelichting over Mariendaal, die kende ik nog niet, ik was uitgegaan van de treffers die ik vond Amsterdamse huwelijken 1629 en 1639 René van Weeren
L17 en = ende De opgebolde zijkant maakt het wat moeilijker.. Graag controle 1492 Antwerpen Guido Snoeys
Hartelijk dank René, voor de aanvullingen en verbeteringen op mijn transcriptie, en de extra uitleg. NB: Ten Dael slaat Amsterdamse huwelijken 1629 en 1639 Louis v. V.
Compareerden als vooren Jacob Goosenss, van den Dael*, huysman**, out 24 jaeren, woon[ende] te Daelen*, [ver]toon[ende] Amsterdamse huwelijken 1629 en 1639 René van Weeren
Ik heb op google zojuist gezocht op "Barbischi" dus met 1 s en dan komen er wel namen naarvoren, uit Italië. En omdat Achternaam herkomst? Erik
Ik lees als naam: Barbisschi. de herkomst van die naam is mij niet bekend. Google geeft ook geen oplossing. Achternaam herkomst? Geert Ouweneel
Veel dank voor deze snelle actie Geert! Groeten, Marc Hulp bij akte Marc
Ik kan een aantal dingen niet lezen en ben onzeker van de familienaam der getuigen. 12a aprilis circa 8am matutinam anni Husson doopakte? Andreas
Joan de Guerry jongman van Valenciennes Sara Meures jongedochter van Franckfort aen de Meyne beyde woachtich in de Hulp bij akte Geert Ouweneel
Hallo René, dank je wel voor de reactie, in de beschrijving in het Utrechts archief wordt verwezen naar een akte van 27 hulp gevraagd bij ontcijferen tekst Hans Looman
Het perkament Perkament 1757 Piet
@ Rene. Dankje wel, goed bedacht! Hoi Mieke, Ik ga je voorstel overnemen. Het vergelijken met andere stukken is helaas Perkament 1757 Piet
Op huyden den lesten July anno 1633 stilo antiquo, compareerde voor mij Gerrit van Waey, openbaer notaris, bij den Hove Wie kan mij helpen? Transcriptie gevraagd akte 1633 Geert Ouweneel
Aanvulling Woorden en namen die hierin wellicht terug te vinden zijn: - Marinus de Hoet - kermis? - doctor medicine - Wie kan mij helpen? Transcriptie gevraagd akte 1633 Amber
Misschien betekent het 'ten behoeve van'. Je hebt meer tekst nodig om dat zeker te weten. Transcriptie gevraagd van een akte Geert Ouweneel
Dag Geert, Hartelijk dank. Vraagje. Wat zou de betekenis hiervan zijn? Wat betekent "pro". Het is net of er nog meer Transcriptie gevraagd van een akte Fred
No. 47 Acte van bewijs In dato den 18e Mey anno 1753 Op heeden den 18e Mey anno 1753 compareerde voor mijn Pieter Transcriptie van akte Geert Ouweneel
In anno 1648 Henrick Damen pro Derick Cremers, Willem Brouwers pro Henrick Claes, Peter Heynen pro Derick van Guylick Transcriptie gevraagd van een akte Geert Ouweneel
4 Transcriptie van akte Martijn
3 Transcriptie van akte Martijn
Deel 2 Transcriptie van akte Martijn
Jan Adriaens van Coll tot Gerwen etc. gesien ter eenre, en Jan Adriaense van Colle tot Gerwen, gedaegde, bij edicte ter Raad van Brabant 1727 Geert Ouweneel