Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bedankt Geert, voor de aanvullingen en verbeteringen ! Ik heb de transcrptie nagelopen, en kon nu alles teruglezen. NB Amsterdams huwelijk 1589, missende stukjes Louis v. V.
Blad 4 Vertalen akte Martijn
Blad 3 Vertalen akte Martijn
Blad 3 Vertalen akte Martijn
Blad 2 akte Vertalen akte Martijn
Ten dage jaren ende voor commissaris voorsz. compareerde Steven van der Hagen, van Yperen, oudt omtrent 27 jaren Amsterdams huwelijk 1589, missende stukjes Geert Ouweneel
Zie de samenvatting van archief en de inhoud van onderstaande akte: Op huyden den 15en Marti 1682 is voor mij Symon akte vertalen voogdij Geert Ouweneel
’t Is nu soe dat daer in ’t voorleden jaere veele uuyte vroetscappe ofte uuyte XXXI- mannen aen de peste ende anders Oplossingen paleopuzzel nr 95: Pest in Edam zorgt voor problemen Paul de Wit
27e ipv 24e; zie ook de 7 in 1677 rechtsonder. [Doopakte 1677] Iemand die kan helpen ontcijferen? Wim Hoezen
Bij deze de inboedelbeschrijving (van halfweg pagina 2 tot bijna onderaan pagina 6) Dans la chambre *un chenet, une Franse notariële aktes 1784 deel 1. Wie kan helpen? Andreas
eerste is een kind van ongeveer 5 jaar: aetatis circiter 5 annorum tweede is de echtgenote van Livinus Van Houtte [Doopakte 1677] Iemand die kan helpen ontcijferen? Andreas
Bedankt voor de hulp Wim en Andreas! Ontcijferen van doopakte Petronilla Van Houtte Guillaume Beauprez
Dit is de doopakte van ene Petronilla Verhaeghe eodem Petronilla filia Oliverij Verhaeghe et Petronillae Van Houtte Ontcijferen van doopakte Petronilla Van Houtte Andreas
Dankjewel René! UPDATE Petronilla Van Houtte Guillaume Beauprez
13a decembris 1657 bapta est Petronilla, filia Livini Van Houte et Jo[ann]ae Patin, suscep[tores] Joannes Patin et Anna UPDATE Petronilla Van Houtte René van Weeren
Petronilla is de dochter van [naam vader is me niet geheel duidelijk] en Petronilla van Houtte. De getuigen zijn Lucas Ontcijferen van doopakte Petronilla Van Houtte Wim
Dank je wel, René! Doopakte Josina Buyens 18/6/1617 Temse (Be) Veerle Heyman
18 Matheus Buijens et ux[or] Janneken Van Puijenvelde, no[me]n prolis Josijn. Sus[ceptores] Gelaude Gregoore, Josijn Doopakte Josina Buyens 18/6/1617 Temse (Be) René van Weeren
Hartelijk bedankt meneer van Weeren! Ongelooflijk hoe u elk woord van de akte kan lezen. U helpt mijn onderzoek enorm Hulp bij het ontcijferen van Weesakte over ene Elias De Vooght Guillaume Beauprez
Dan denk ik ook dat het om een Maanis gaat aangezien Albert een broer had die hermanus heette. Wat is de neem van de peetoom? Martijn
@René, bij jouw oplossing sluit ik me graag aan! Wat is de neem van de peetoom? Otto Vervaart
De kopiist van destijds heeft of de gegevens letterlijk overgenomen, of was zelf soms wat vrij in zijn spelling (gezien Transcriptie trouwregistratie René van Weeren
Beste René, Hartelijk dank voor alle woorden. Had ik het toch goed gezien, dat het om dezelfde naam ging. Dat geeft de Twee maal dezelfde naam? In 1626 en in 1646. Regina
Ik vermoed Maanis, zie ook de n in de naam van Antje in de regel daarvoor. Mogelijk verkorte vorm voor Harmanus. Wat is de neem van de peetoom? René van Weeren
Beste Martijn, het lijkt mijihet meest op Maaris, een vorm van Maurits of Maurice, maar de r is dan wel heel aders Wat is de neem van de peetoom? Otto Vervaart