Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ick, Dirck Wytenszoon, woonende ontrent Delft in Vrouwen recht als principael ende Wydt Dircksz, mede woonenden in Wassenaar weeskamer 1609, 1621 Geert Ouweneel
Geert hopefully this link https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QHV-B3GY-JFH1?cat=46964 If this does not work Wassenaar weeskamer 1609, 1621 Luke J
Van Sumatras westcust onder Dawig July anno 1693 ... ons voorbij na hare negorijen toe, hier quamen ons en der Javanen Ontcijferen VOC rapport uit 1693 (Deel 1) Geert Ouweneel
Geert - this is a double page from the Wassenaar weesboek. Ignore the top item on the left hand page & the bottom item Wassenaar weeskamer 1609, 1621 Luke J
Dag Raf, Wat leuk dat je reageert! Voor zover ik me kan herinneren heb ik van dit gedicht nog geen transcriptie Grieks gedicht uit 1642 Anneloes Maas …
Dit is deel 2, op de volgende pagina. Ontcijferen VOC rapport uit 1693 (Deel 1) Bianca Dinkelaar
Hallo Geert, erg bedankt voor deze interpretatie. Ik zie dat ik nog een lange weg te gaan heb met 16de eeuwse teksten ;- Hulp gevraagd bij een (voor mij) moeilijk schrift Carlo van Eysendyck
Present W. Verberct. Jan van den Bossche, mesmakere, heeft vercocht Peteren Stassijn ende Kathelijnen Wijnackers, sijnen Hulp gevraagd bij een (voor mij) moeilijk schrift Geert Ouweneel
Visschersdijk lees ik er in. Welke straatnaam JW Kooistra
Dag Andreas, uit de Staten van Goed van Sint-Pauwels heb ik gevonden dat de vader van Andreas Jacob heette, maar van de Doopakte Andries Smet 14/03/1599 Sint-Pauwels (Be) Veerle Heyman
Hartelijk dank Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn
Hartelijk dank! Transcriptie testament Martijn
Mijnheer Ouweneel, vriendelijk dank voor het ontcijferen van deze akte. Hier ben ik zeer blij mee. Vriendelijke groet Hulp gevraagd bij het ontcijferen van dit testament. Joke Kuipers
Beste Otto, Dank weer ! Ik was inderdaad ook van plan de kleurenscan voor RetroReveal te gebruiken. Maar op de zw/w scan Naam zoon van Peter van Waderle ? Belem
De testateuren hebben verklaart tot geen ƒ 2000.-.- gegoed te zijn, alsmede int ampt- geld niet bekent te staen, met Transcriptie testament Geert Ouweneel
P.s. blz. 110 luijps thins ? Huub Knippenbergh
Geweldig, we hebben lang gezocht. Na julie berichten heb ik ook nog deze gevonden: https://repository.ubn.ru.nl luijps thins ? Huub Knippenbergh
Inderdaad een munt: https://books.google.nl/books?id=TXJbAAAAcAAJ&pg=PA181&lpg=PA181&dq=%22… luijps thins ? AntonS
Het is een oude munteenheid, die echter niet of nauwelijks terug te vinden zijn in overzichten van oude muntsoorten. Ik luijps thins ? René van Weeren
Superbedankt voor de correcties en aanvullingen Geert! Schepenakte Mechelen - 30 april 1605 - Janne Stassijns Carlo van Eysendyck
n.png, 11-2-2022 Huybrecht Janssens, als om t'ghene naerbescreven staet te doene onwederroepelijck gemachticht van Janne Schepenakte Mechelen - 30 april 1605 - Janne Stassijns Geert Ouweneel
RetroReveal gebruik ik meestal met kleurenfoto's. De pijl staat op de goede plek, aan een markering had ik zelf ook Naam zoon van Peter van Waderle ? Otto Vervaart
De comparanten hebben verklaart tot geen 2000 guldens gegoed te sijn, nog int amptgeld niet bekend te staan, alsmede dat Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Geert Ouweneel
In den name des Heren, amen. Bij den innehouden van desen jegenwoor- digen openbaere instrumente, sij kundich ende Hulp gevraagd bij het ontcijferen van dit testament. Geert Ouweneel
5 Transcriptie testament 2 van Aalbert van Bostelen Martijn