Overslaan en naar de inhoud gaan

Forum

Doopakte Andries Smet 14/03/1599 Sint-Pauwels (Be)

Goeiedag,

de akte staat op de rechterpagina, 2de laatste: https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventari…

 

Er zou geen naam van de moeder bijstaan, vader is Jacob Smet, de namen van peter en meter kan ik niet ontcijferen. Wie kan helpen?

Alvast hartelijk dank!

Reacties (4)

Andreas zei op do, 02/10/2022 - 20:40

Den xiiiiden marte es ghedopt
het kint van Jacop Smet,
peteren Andries Raes, meteren
Janneken Vermeulen, den
naen (sic) vanden kijnde Pierken

Veerle Heyman zei op do, 02/10/2022 - 21:06

Dank je wel, Andreas! Hier klopt de index dus ook niet, want ik zocht een kind genaamd Andries en vader Jacob, maar 't kind heet Pierke.

Andreas zei op do, 02/10/2022 - 21:56

Misschien geboren als Pierken, maar gekend als Andries in zijn latere leven? Ben je zeker dat dit de gezochte familie is? Jacob Smet is helaas voor jou geen uitzonderlijke naam, dus de kans is reëel dat er meerdere rond liepen op hetzelfde moment.

Veerle Heyman zei op vr, 02/11/2022 - 16:56

Dag Andreas,

uit de Staten van Goed van Sint-Pauwels heb ik gevonden dat de vader van Andreas Jacob heette, maar van de moeder heb ik enkel de voornaam Apolonia. De geboortedatum klopt eigenlijk niet, zou eerder rond 1612 moeten zijn. Dus zal 't Pierke wel niet zijn. Er staan wel kinderen van Jacob en Apolonia in de index en de akten vermeld maar Andries is er niet bij. En ja, de naam Smet is echt wel veel voorkomend, dat is steeds een probleem om de goeie te vinden.

Reageer op dit bericht

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Slechts één bestand.
10 MB limiet.
Toegestane types: png gif jpg jpeg.