Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ik lees eveneens fisicus. Dit verwijst volgens mij naar zijn beroep als arts (vergelijk met het Engelse physician, wat Fisicus Andreas
Bij nog 2 overlijdens te Erp in 1716 staat de toevoeging fisicus (1x vóór de naam) duidelijk te lezen. Toch een beroep Fisicus Wim
Bedankt Geert, Alleen de laatste regel ontgaat mij : ' present herde loco ammanij' in de betekenis van ? Iemand die in Uitvoerend vonnis en betaling Guido Snoeys
Beste Geert Ouweneel, Heel hartelijk dank voor de transcripties. Manslagh in 1676 (vervolg 2) Stan de Jongh
En daerna van hem opstaende Struyck in de midden van de kamer t'mes met de schijde weer uyttrock en deponent hem naeliep Manslagh in 1676 (vervolg 2) Geert Ouweneel
Dag Andreas, Heel erg bedankt voor je onderzoek, dit is een enorme hulp! MVG Huwelijksakte Ichtegem (1785) Guillaume
...en deel 3 Manslagh in 1676 (vervolg 2) Stan de Jongh
Beste Geert Ouweneel, Bedankt voor de transcriptie. Manslagh in 1676 Stan de Jongh
Geweldig Geert! Dank! Groeten, Anneloes Document 29 december 1736 Anneloes Maas …
Sondag den 21e February 1683 Arien Janse van Heemert van com- petens ouderdom, heeft verklaerd onder solemnelen eede Manslagh in 1676 Geert Ouweneel
Het origineel is tevens toegevoegd ter verduidelijking Manslagh in 1676 Stan de Jongh
1. Peter van Oevele waghenman die opten dach van heden hier t'Antwerpen voer den 2. amman ende scepenen met vonisse ende Uitvoerend vonnis en betaling Geert Ouweneel
Zoals ik deze akte lees, zijn Jan Jans Tijm de jonge en Grietje Jansdochter broer en zus en kinderen van Jan Jans Tijm Boedelscheiding Ouder Amstel 1652 Jan
Veel dank, Geert! Boedelscheiding Ouder Amstel 1652 Jan
Beste Geert, Hartstikke bedankt. Dus toch goed gegokt. Hem nu nog vinden in het Staatse leger (:-)). In welk leger zat de bruidegom? Kim
soldaat int regiment van sijn hooghijt den heer prinse van Orangie In welk leger zat de bruidegom? Geert Ouweneel
Op huyden den 5 October asnno 1652 compareerde Jan Jans Tijm de Jonge voor sijn selffs, ter eenre, en Grietje Boedelscheiding Ouder Amstel 1652 Geert Ouweneel
Hartelijk bedankt voor jullie bijdrage tot zover An en Otto. Als iemand begrijpt wat er staat of nog aanvullingen heeft Verzoek controle van Latijnse tekst 1568 Corrie van Sil…
Dankjewel An, Zoals je het beschrijft klinkt het zo vanzelfsprekend, maar ik kwam er niet op. Ben erg blij met de uitleg tzamen verweckt ? Regina
Aert is de zoon van Peeter Jochims. En Aert is de man van Margriet die de dochter is van Gerit Thoniss en Mechtelt tzamen verweckt ? An
Ik ondergeschreven jacob Geesteranis van delft, zoldaet ten dienste ter camp ... met het schip Casteel van Woerde, voo Document 29 december 1736 Geert Ouweneel
Dag Godelieve, Ja, ik zei wel "een bekend handschrift", maar eigenlijk had ik beter gezegd "een berucht handschrift". Ik Tip! Transcriberen, hoe doe je dat eigenlijk? Michel G.
Dankjewel, Loes. Dit lijkt een verklaring, maar hoe zit het dan met Heijmerick Remmen? Ik zal het origineel meesturen tzamen verweckt ? Regina
Ik veronderstel: Margriet, verwekt door (dus dochter van) Gerit en Mechtelt ? Vriendelijke groeten, Loes tzamen verweckt ? Loes
Ook ik wil graag een paar woorden oohelderen, maar heb ook nog niet alles ontcijferd: r. 3: vicarius in spiritualibus Verzoek controle van Latijnse tekst 1568 Otto Vervaart