Reactie Onderwerp Auteur Datum
vervolg 50. rogs tsiaers ende jaerlicx eenen dach dienste met wagen en 51. peerden ter quitingen tesamen met Transactie met de familie Bousschaerts. 1567 Breda Guido Snoeys
Ik ben zeer blij met deze complete transcriptie en kan nu deze gegevens verwerken in mijn genealogie van ‘Van den Oever BP000402984invnr1701 Ton van den Oever
Wij schepenen ondergeschreven maken kennelijck, certificerende mitsdesen, dat voor ons personelijck is gecompareert BP000402984invnr1701 Geert Ouweneel
Bedankt voor de transcriptie Transcriptie akte 109 Martijn
hallo, dit is nog eens mooie informatie. Ria, ik wilde vragen of je van Herbert Jan Smits zijn familie nog meer akte 1632 Ron
Hoi René, Heel veel dank voor de informatie. Mvg André Uitspraak van de militieraad Gresnigt
Info gevonden bij collectie Groesbeek betreft Almaras , Almeras , Assendelft , o.a de erven van Barthoud van Assendelft testament of Michilina van Almeras Ron Luijten
Meer valt te vinden in de lotingsregisters (inv.nrs. 11933-12042) en (tot 1861) de Staten van opgeroepen militairen (inv Uitspraak van de militieraad René van Weeren
Hartelijk dank weer Geert! Ook voor de andere aktes. Het gaat me steeds beter af. 1618 Mechelen 1-2 H
Hoi René, Nog een vraag: waar zou ik kunnen zien of hij daadwerkelijk in militaire dienst is geweest? Alvast bedankt Uitspraak van de militieraad Gresnigt
Op huyden den 30en April 1717 compareerde voor mij Pieter Kerkhooven, nota- ris publycq, bij den Ed. Hove van Holland Transcriptie akte 109 Geert Ouweneel
Deel 2 Transcriptie akte 109 Martijn
Dit betekent dat hij goedgekeurd werd als dienstplichtige en geen vrijstelling kreeg. Vrijstellingen konden vooral Uitspraak van de militieraad René van Weeren
huys, het Wilt Verken genaempt, gestaen in den ouden Bruel, ontrent den huynettersham, ende voorts sijnen persoon ende 1618 Mechelen 2-2 Geert Ouweneel
Item rakende den Heer ende mr. Jan van Hooff, advocaet, postulerende voor den Grooten Raede van henne hoocheden, ende 1618 Mechelen 1-2 Geert Ouweneel
Herstel: de eerste datum moet zijn 26 juni 1726. De tweede datum: 5 juni 1726 akte van levering vermoedelijk rond 1730 Geert Ouweneel
Beste Geert Ouweneel, Hartelijk dank voor de snelle reactie. Bijgaand de dagtekening aan het eind van de akte. Zegt die akte van levering vermoedelijk rond 1730 Margo Bink
De datum is: 26 juni 1626 Van de scan ontbreken de linker- en rechtermarges. akte van levering vermoedelijk rond 1730 Geert Ouweneel
@Pauwel, dat klopt helemaal. Het is ter Goes en ter lossinghe. Volgende week plaats ik onze transcriptie. Wellicht geeft Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd
Catherine Wijnackers, lest weduwe mr. Rombout vanden Scriecke cum tutore extraneo, heeft vercocht aen mr. Jan le Bruyn schepenakte Mechelen 1601 Geert Ouweneel
Dan zal het 'ter Goes' en 'ter aflossinghe' zijn. Ik ken de afkorting niet. Ook het symbool voor 'gemet' ken ik niet. Ik Oplossingen Paleopuzzel nr. 105: Goese grond getransporteerd Pauwel
De notaris woonde aan de Oude Veemerct. Ook deze is moeilijk 1574 Breda Pauwel
En wat mag dat dan betekenen? Dat hij in militaire dienst moet? André Uitspraak van de militieraad Gresnigt
Ik denk: Tot den dienst aangewezen Uitspraak van de militieraad ChrisvD
voorsz. behoirlick transpoort ende overdraecht ende oick behoorlicek renunciatie ende verthyenisse daeraf voor schepenen Ook deze is moeilijk 1574 Breda Geert Ouweneel