Reactie Onderwerp Auteur Datum
Junius 1657 Adrianus f[ilius] Pauli Vercruijsen et Jo[ann]ae de Gordeyns coniugum natus est nona junii 1657 hora secunda doopakte gent 1657 René van Weeren
deel 3 Een dienstmeid word mishandeld jairvandijk
deel 2 Een dienstmeid word mishandeld jairvandijk
20. grooten erflic te male altijt elken schellingen met XVI schellingen prout tunc [ com][ munite] r met Wellicht i.p.v Moelilijke laatste lijnen 1432 Antwerpen Pauwel
Dag Tim, Ik ben zo vrij geweest toch even een vertaling te maken. Houd er overigens rekening mee dat de Franse herkomst 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht René van Weeren
Graag gedaan! Nog wat kleinigheden: 3. Peter Snoeye/ Wouter Kerninc ende de vors Jan vander Vuere[ n] 4. naeste vriende Moelilijke laatste lijnen 1432 Antwerpen Pauwel
Bedankt voor jullie hulp! @René / @Andreas. 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Tim
Bedankt Pauwel, hier leer ik van... Guido Moelilijke laatste lijnen 1432 Antwerpen Guido Snoeys
Dag Andreas, Ben je helemaal te bedanken voor deze goede tip-doorverwijzing! Bij deze :) Gevraagd: Transcriptie Franse Tekst 1672 Chiem
Chiem, ik zie dat je ondertussen mijn raad opgevolgd hebt. Nu weet je tenminste waarover je documenten echt gaan. ;-) Gevraagd: Transcriptie Franse Tekst 1672 Andreas
@Leo: Dat is precies wat ik probeer te achterhalen. Want deze families kwamen vanaf ongeveer 1578 richting Leiden, vaak 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Tim
De Hugenoten bevonden zich naar mijn weten niet in dit gebied. Men vluchtte meer naar het westen. 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Leo
Geert, hartelijk dank. Waaijendonk 2 Henk de Kleijn
Deylonge Op den 31 July 1676 is een deylonge geschiettt tussen de erffgenamen van wijlen den heer Jacob Goris, in sijn Waaijendonk 2 Geerrt Ouweneel
René, hartelijk dank. akte Waaijendonck Henk de Kleijn
26. voers VI lib XI schellingen grooten erflic ende bevint men datter min uutgaet dat 27. sal den anderen personen te Moelilijke laatste lijnen 1432 Antwerpen Pauwel
@René: Ik ben er ondertussen van overtuigd dat je het bij het rechte eind hebt. De plaats is dus niet Valkenburg, maar 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Andreas
Google Translate zegt: Voor mij Jean de Snelderweert notaris bij de Rechtbank Utrecht en in aanwezigheid van de 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Tim
Baardenvliet in 't Oldenburgse. Volgens "Simon Hart" Bardenfleth. Plaatsnaam in het Oldenburgse Michiel
@Andreas: dank voor de aanbeveling ;) Kort gezegd betreft de akte een procuratieverlening van Anne aan haar moeder Marie 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht René van Weeren
Hieronder de transcriptie. Het gaat inderdaad over een zekere Anne die de nalatenschap van haar maternale grootouders 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Andreas
1. Jan Kernninc voe[ re] derdendeel / Lijsbeth Kernnix met Janne vander 2. Vueren eius marito cum tutore voe[ re] dander Moelilijke laatste lijnen 1432 Antwerpen Pauwel
Transport Antonio Musquera di Copromer, capitain, voor hem selven ende als man en[de] momber van Juffr[ouw] Mechtildis akte Waaijendonck René van Weeren
Het is in het Frans. Ik probeer dit weekend een transcriptie te maken. 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Andreas
hierbij de 2de pagina van de scan 1658 Nalatenschap regelen hugenoten in Utrecht Tim