Reactie Onderwerp Auteur Datum
Weeral bedankt Rene, - de naamval der of en is voor mij een raadsel (in deze tijd) der selver of den selven. Een beetje Graag nog enige correctie aub Antwerpen 1465 Guido Snoeys
Slechts minimale aanpassingen 1. Adriaen tSmit huydevette[r] en[de] Laurette Snoeys e[ius] uxor bekenden alse vanden Graag nog enige correctie aub Antwerpen 1465 René van Weeren
Dank. Ik heb alle genoemde sporen al eerder onderzocht maar helaas zonder resultaat. Het Nationaal Archief heeft ook Boedelinventaris Cora
Ariaentje - den 19 augustus het eerste kint van Teunis Dirks[en] en Annichje Lauwen, genaempt Ariaentje Laurus - den 26 Help! Geboorte van een tweeling? René van Weeren
bedankt Geert schepenbank Budel 14-02-1651 Henry Duisters
Op dato voorsz. is comen voor schepenen voorsz. Gerart Hillen lijdt ende bekendt in eenen erffelijcken recht vercocht schepenbank Budel 14-02-1651 Geert Ouweneel
Gelet op de regelmatige verplaatsingen van soldaten en hun families zullen zij niet snel als lidmaten van de Boedelinventaris René van Weeren
Dank voor beide reacties. De korte tussentijd was me niet opgevallen. Ik vermoed dat Merten Kern uit Duitsland afkomstig Boedelinventaris Cora
Het zal inderdaad dezelfde persoon zijn. In de inschrijving staat hij echter vermeld als D' Obsin(g)h Rhos. De g heb ik Boedelinventaris René van Weeren
Kopt. Zie ook: https://genwiki.nl/limburg/index.php?title=Rhoe_van_Obsinnich_(hoofdart…) Boedelinventaris Geert Ouweneel
dankjewel, Andreas! Duitse geboorteakte 1835 detail 2 Melanie van Ov…
Graag nogmaals jullie hulp. Rechts staat het huwelijk van mijn voorouders op 11 mei 1709 te Heusden. Ik lees de naam van Boedelinventaris Cora
Een correctie: de naam Raesvelt is juist, maar de informatie over de officiersnamen die ik gisterenavond laat aanreikte Vraag omtrent (onder)trouw. Otto Vervaart
De akte loopt mogelijk nog door, gezien het ontbrekende woord in de laatste zin Cornelis Van den Dorth, goutsmit, en[de] Schuld René van Weeren
Heel hartelijk bedankt! Vraag over een straat Elsa
Beste Jair, de zogeheten officiersboekjes geven vanaf begin achttiende eeuw uitsluitsel over de namen van militaire Vraag omtrent (onder)trouw. Otto Vervaart
Sorry voor mijn late reactie, Rene. Bedankt , ik ga hier verder op studeren. Thx Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? valentijn
Das dieses Civilstands Register des Gebornen im Jahre 1835 in Ehringhausen welches 3 N. enthält, gemäß Verordnung dem Duitse geboorteakte 1835 detail 2 Andreas
Dank voor je interesse in dit archiefstuk, mede getekend door schilder Jordaens. Zoals ik heb begrepen wordt deze Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Alexander Thijs
waar staat 'voorsz' als afkorting voor ? Schilder Jacques (Jacob) Jordaens Arie Blanker
Bedankt voor de snelle reactie! Boedelinventaris Cora
@Geert, ik dacht echtg dat er Schrassert stond, die achternaam ken ik, maar jouw transcriptie is de juiste! Boedelinventaris Otto Vervaart
Beste Cora, ik lees het als volgt: 4e Capittel van inschulden Den heer Schrassart is wegens deszelfs vrouw zal[iger]r Boedelinventaris Otto Vervaart
4e capitalen [of: capittel] van inschulden Den heere Brossart is wegens desselfs vrouw zaliger aen de boedelhoudersse Boedelinventaris Geert Ouweneel
Wij uts[upra] dat op den 1e februarii a[nn]o 1680 bij ex[ecuti]e derzelver stede vercoft is aen Baernt Jansz voor Henrik Antoni Waterloo's huis verkocht aan Henrik ? René van Weeren