Reactie Onderwerp Auteur Datum
U heeft drie afdelingen,de afdeling woorden en afkortingen kan ik niet vernieuwen zodat ik de oefening niet kan herhalen oefeningen vastgelopen Wim van der Put
Dag Herman, verder onderzoek om te weten van wie het uniform is geweest, ook terug volledig maken want het is deels onleesbare naam in wo2 uniform Stef
Stef, wat wil je met alleen een naam? Je kunt hooguit gissen Ik maak ervan: A. Giraque ? onleesbare naam in wo2 uniform Herman Geurts
foto initialen onleesbare naam in wo2 uniform Stef
Thank you Lood, the Anthonij family stayed back In Finland In Oulu area after the Great Northern war. The family sagas Anthonij Cleophas Stockholm Erkki Lehto
Dag Johan, Bedankt voor het mee helpen ontcijferen. De afstand tussen de letter "n" van "hoe(re)n" en de eerste "e" van met welke eden? Michel
en = ende met welke eden? Johan van der Elsen
Beste Michel, Mogelijk heeft er het zelfstandig naamwoord 'gueden' gestaan. Dan krijg je: 'met hoer en hoeren gueden' met welke eden? Johan van der Elsen
Hello Erkki, Maybe it is an idea to post this message on the message board of the Brabant Historisch Informatie Centrum Anthonij Cleophas Stockholm
Beste Archimboldo, Hartelijk dank voor je antwoord. Ja, het is lastig lezen daar op die plaats van de pagina. En, nu je met welke eden? Michel
Niet helemaal duidelijk. Ik lees "met hoer ende hoeren eden" maar omdat er een vouw? zit tussen hoeren en eden blijft met welke eden? Archimboldo
Dit is iets meer ingezoomd op de akte. De passage waarover het gaat heb ik in een groen kadertje geplaatst. met met welke eden? Michel
Dag Archimboldo, Bedankt voor je reactie. Bijgevoegd vind je alvast een printscreen die ik gemaakt heb van de met welke eden? Michel
Beste Wim, Bij mij lukt het wel oefeningen vastgelopen Archimboldo
Beste Michel Ik heb geen inlog voor familysearch en kan het origineel daardoor niet bekijken. Kun je een (veel) groter met welke eden? Archimboldo
Herman Please accept my sincere thanks for your translation. Your time and effort are truly appreciated. John Translation Assistance please John van Immerseel
Hallo Wim, Ik heb er even naar gekeken maar bij mij op mijn laptop werkt alles naar ehoren. Misschien is er een kleine oefeningen vastgelopen
Mt vorige link i iets mis ,Deze zou wel goed moeten zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/S%C3%BCtterlin Wat is zijn naam? Handtekening. Herman Geurts
Ik lees Henrich Lösch. Voor het lastig leesbare Duits , z.g. sütterlin -schrift zie voor het sütterlin-alfabet: https:/ Wat is zijn naam? Handtekening. Herman Geurts
Mijn transcriptie is fout van steyne tot Hillebrandtz Afgezien daarvan: zie: Jac. Vrancken. Van een 'Laetheer' en een Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Nog een koeveguit. De tekst is zoiets als: Derselve van 1 hoefstat dae die steyne apstort ind oplaeden hillebrandtz te Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Dacht ik ook, Herman. Ik dacht eerst een munt, maar van stuivers op goud springen? Ik meen de tekst nu zo te mogen Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
In de bijlage 2e versie staat duidelijk 1 koere. dus dat had Archimboldo goed gezien ( bijdrage 5 oktober 15:04) Dit Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Herman Geurts
Als , scellingenhe has to pay the tax of the landlord, an amoun june t of 17,5 scelling . I meant: Also he has to pay Translation Assistance please Herman Geurts
Bedankt! Er staat geen 7e, maar 'Ja'. In de context was het duidelijk geweest, maar vanuit uw perspectief waar u alleen Welk regiment? Roemburg