Reactie Onderwerp Auteur Datum
it is 50 years since I learned English, but with help from google translate I make an effort Jan van Ymmerssele Translation Assistance please Herman Geurts
7e Regiment Vesting Artillerie Welk regiment? Hans W.
Dat ging even fout, nogmaals Koere guit Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Koere guit schijnt een begrip te zijn. ik vond e nog twee. Bij deze eentje. Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
De beloofde bijlage, 2de versie. Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Net terug uit Maastricht, waar ik het boekje bekeken heb. 30 ongenummerde pagina's, waarvan twee onbeschreven, in een Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Bedankt! Wat Staat hier? Beroep: Van Roemburg
Die details ook altijd... Prima correctie Archimboldo! Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen
Mijn versie van het geheel: 1 Noch liecht untgegen dat gasthuyss reichte oever eyne cleyne 2 hoeffstat plaich te syn Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Archimboldo
Sorry, boys, ik was even op de fiets naar Hilleshagen. Prachtig daar. Luud, je bent een kei! Je transcriptie lijkt mij Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
""lijcht te driesche"" Het WNT geeft voor Drieschen: — DRIES, DRESCH, DRES, DRIEST —, znw. m. Mnl. driesch, mnd. drêsch Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Herman Geurts
Na zorgvuldige bestudering kom ik dan tot deze transcriptie. 1 Noch liecht untgegen dat gasthuyss reichte oever eyne Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen
Als ik kijk in historische woordenboeken van de Duitse taal op http://www.woerterbuchnetz.de/ komt feuchte daarin voor Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Otto Vervaart
Dat is een frisse kijk op de tekst, Luud. 'untgegen' i.p.v. 'entgegen, 'oever' i.p.v. aan - daarin ga ik met je mee Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Ik lees de eerste regel als volgt: 1 Noch liecht untgegen dat gasthuyss reichte oever eijne cleijne Dus recht tegenover Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen
Dat is waar, Herman. Ik kreeg deze ene 'losse' akte toegespeeld en het belangrijkste is dat het Gasthuis van Hilleshagen Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Lucas, ik zou eerdere en latere akten in het boek bekijken. Mogelijk vindt je soortgelijke formuleringen, en dan kun je Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Herman Geurts
Wat vind je hiervan Herman (of een andere lezer): reg. 2 'gielt' is niet de achternaam van 'Heyant' maar 'gelt' van het Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Jammer Herman, De veldnaam van het gebied waar het gasthuis stond is 'Op den Zegel'. Volgens mijn Hilleshager zegsman Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Lucas, nu ik alles nog eens goed bekijk denk ik dat het juist andersom is Er staat achter gasthuis geen feuchte maar Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen herman geurts
Beste Herman. In regel 1 lees je 'feuchte', in regel 3 lees 'reichte'. De 2 woorden lijken nogal op elkaar. Zou 'reichte Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Beste Herman, ik zag je laatste reactie pas na mijn eigen reactie verstuurd te hebben. Dank voor de vertaling van de Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Toelichting: Het gasthuis van Hilleshagen is reeds lang verdwenen. Aamgenomen wordt dat het er in de 'Middeleeuwen' al Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn
Beste Lucas, de akte is half duits/nederlands . Zo ben ik op gasthuisfeuchte gekomen De schrijver is aan het rommelen Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Herman Geurts
Dank, Herman. Misscien te veel gevraagd. De vraag was wat staet daeer?, maar kun je me ook vertellen wat -feuchte in Tiende boek van Mechelen, 1471. Gasthuis te Hilleshagen Lucas Bruijn