Reactie Onderwerp Auteur Datum
Had beter moeten weten dan zo'n lange tekst in zo'n petieterig veldje te wurmen: 'genitief-s' dus, met excuses. ;-) Wat staat hier Michel Oosterbosch
Dank je, Otto. Beste Herman, het niet begrijpen en fout interpreteren van een tekst komt vaak voort uit een incorrecte Wat staat hier Michel Oosterbosch
Beste paleopuzzelaars, Oplossingen van de paleoprijspuzzel van het Zeeuws Archief konden tot 5 november 2018 worden Paleoprijspuzzel nr. 44: Rijmende rederijker uit Veere
Gezien het zinsverband lijkt me geprocreeert ook logischer. Zij hebben bij malkander den kind genoemd Jan geprocreeert Wat staat hier Robby
ps , Otto, in de scan staat: vuijter een camp lant hoer gerechtichs, gelegen inde Hoege Wyth ( toponiem) genaamt wie kan dit woord lezen?? Herman Geurts
Otto, dank je wel voor je reactie . Tja, een lastig schrift. Heb nu ca 2/3e van het boek getranscribeert, en ben wie kan dit woord lezen?? Herman Geurts
Het Woordenboek der Nederlandsche Taal vermeldt de verwisseling van procureren en procreeëren expliciet! Procureren Wat staat hier Otto Vervaart
Dank u wel! Paleopuzzel nr. 48: Een ernstige zaak Sarina Hendrikse
Met enige kleine verschilllen t.o.v. oplossing Sarina: 1 Vertoont met eerbiedentheijt Willem 2 Anthonis Smulders Paleopuzzel nr. 48: Een ernstige zaak Herman Geurts
Sorry! Typfoutje, ik had getypt: "gepasserd" en dat moet natuurlijk zijn: "gepasseerd". De rest onder voorbehoud! Paleopuzzel nr. 48: Een ernstige zaak Sarina Hendrikse
Vertoont met eerbiedentheyt willik Anthonis Smulders gautoriseerde van het officie van Heese ende Leende Hoe dat Corst Paleopuzzel nr. 48: Een ernstige zaak Sarina Hendrikse
Volgens mij staat er wel geprocureert ( = voortgebracht) en geen geprocreeert ( verwekt) Maar voor het begrip van de Wat staat hier Herman Geurts
Nog een klein puntje op een i'tje: er staat natuurlijk "geprocreeert", niet "geprocureerd". Wat staat hier Michel Oosterbosch
Aha! Opgelost, daar ben ik blij mee! Ik zag haar achternaam aan voor een middennaam en nu is het helemaal helder. Dank Naam in Huwelijksakte Krommenie Jacqueline
Dag Jacqueline, Er staat: "... en van wijle Trijntje Struik terwijl hij comparant aan ons onder eede heeft verklaard Naam in Huwelijksakte Krommenie Michel G.
Heel bijzonder en interessant. Ik heb het doek gekocht in een kringloop in Meppel, het hangt sindsdien bij ons in de Onbekende schilderij Tania Koekkoek
Beste Herman, ook als ik de complete bladzijde van dit register op de site van het BHIC - of via www.archieven.nl - wie kan dit woord lezen?? Otto Vervaart
Goede morgen Chris, Ik ben aangenaam verrast dat je het praktisch helemaal hebt kunnen ontcijferen. Chapeau Doopakte Kirchenbuch Wittmund, jaar 1701, Seite 84 P.C.Feitz
De schilder heeft tijdens de Tweede Wereldoorlg ondergedoken gezeten bij de opa van mijn man. Die opa woonde op de Onbekende schilderij tineke abercrombie
Beste Tineke, bedankt voor de nieuwe foto. Het lijkt erop dat beide schilderijen door dezelfde schilder zijn gemaakt Onbekende schilderij Tania
En de signatuur. C. Vries. Onbekende schilderij Tineke
Ik was gisteravond zo verbaasd over de gelijkenis dat ik meteen foto’s maakte maar de kwaliteit was slecht. Hierbij Onbekende schilderij tineke abercombie
Besta Tania, op de donkere foto kan ik Vries ontcijferen! Onbekende schilderij Otto Vervaart
Hierbij het betsand met de ondertekening. het is allemaal wat donker, ik heb nu geen daglicht. Onbekende schilderij Tineke Abercro…
Beste Tania, Op Twitter zag de oproep betreffende een schilderij. Wij hebben hier thuis een schilderij, olieverf op doek Onbekende schilderij Tineke Abercro…