Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
het fragment is nog steeds (te) klein; wat Otto bedoelde is dat je liefst een ganse pagina uit het register uploadt (of Hulp gevraagd bij tekst Andreas 30-12-2020
@Andreas, fijn dat jij dit hebt uitgezocht en opgelost, dank je wel! Ik kon gewoon niet geloven dat er Hodegia stond Hulp gevraagd bij tekst Otto Vervaart 31-12-2020
Dan wordt het bestandje nog kleiner hoor. https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris Hulp gevraagd bij tekst M Vreugde 30-12-2020
@Otto: misschien was het de pastoor die de naam een Latijnse toets gegeven heeft... Hulp gevraagd bij tekst Andreas 31-12-2020
Super bedankt allemaal voor het meedenken en uitzoeken. Hulp gevraagd bij tekst M Vreugde 31-12-2020
Hallo Otto, Dat is ook precies de naam die ik bedoel. Catharina kan ik wel ontcijferen. Hier het grotere bestandje. Hulp gevraagd bij tekst M. Vreugde 30-12-2020
De exacte inschrijving is te vinden op https://proxy.archieven.nl/48/2B56EAC6496849908093268234015178 Anno 1730 29 8bris Hulp gevraagd bij tekst lezen - Alvast bedankt! René van Weeren 30-03-2024
Beste Geert Ouweneel, Geweldig! Klopt inderdaad, de latere spelling is Caupain maar kan wellicht in die tijd als Caupin Hulp gevraagd bij Transciptie Duncan 14-12-2023
Oorsprong / stamvader is ‘n onleesbaar / zeer moeilijk te lezen doopakte.. Wellicht en hopelijk bent u in staat om Hulp gevraagd bij Transciptie Duncan 14-12-2023
16 October 1813 Den heer Caspar Gidion Sararin Caupin, ziek te bedde leggende, doch in staat om te testeren, mij gemene Hulp gevraagd bij Transciptie Geert Ouweneel 13-12-2023
Campken moet natuurlijk Caupin (of Cauphin) zijn Hulp gevraagd bij Transciptie Geert Ouweneel 13-12-2023
Beste Geert, Heel hartelijk dank voor de snelle hulp. Ik kan weer verder. Gr. Fred Hulp gevraagd bij transciptie in bijgevoegd document F. Fritz 13-03-2021
Op een enkel woord na: [in de marge:] Een obligatie van den eerw. heere Jacobus van Kersen tot lasten van Arriaen Baasen Hulp gevraagd bij transciptie in bijgevoegd document Geert Ouweneel 13-03-2021
Je conclusies zijn juist. Hier de transcriptie: Up huyden den 5en February anno 1634 stilo antiquo, compareerde voor mij hulp gevraagd bij transcriberen erfpachtbrief en... hoe moet ik de brief duiden? Geert Ouweneel 09-09-2020
De suggestie dat Mullem Mulheim am Rhein moet zijn begrijp ik niet. De Bauerschaft Müllem bij Wankum (Geldern) ligt dan Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam ChrisvD 10-08-2022
Compareerden als voeren Francois Claass van Antwerpen *van Marritie Peuters, riembeslachmecker** woon[ende] op de Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam René van Weeren 09-08-2022
Heel erg bedankt René! Ik had het vooral moeilijk met het ontcijferen van het beroep van Francois. De ligging van Mullen Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam Karel Boonstra 09-08-2022
Dank, Chris, voor de correctie, ik sluit me graag aan bij jouw uitleg! Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam René van Weeren 10-08-2022
Lijkt me in relatie tot Cleve (Kleef) aannemelijk. Ik vond ook nog Mullem als onderdeel van Boxmeer. Niet ver van Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam Karel Boonstra 10-08-2022
huwelijkscontract deel 2 Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam Karel Boonstra 09-08-2022
Omdat Lijsbeth een goed handschrift heeft is een stedelijke omgeving meer voor de hand liggend en is Mülheim an der Ruhr Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam ChrisvD 10-08-2022
huwelijkscontract deel 3 Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam Karel Boonstra 09-08-2022
Bovendien ligt volgens bovenstaande kaart de Bauerschaft Müllem (Mullem) dat bij Wankum/Wachtendonk moet liggen niet in Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam ChrisvD 10-08-2022
Dank wederom René, erg interessant. Ik had in mijn notities staan dat deze Jan van Egeren uit Kleve kwam maar nu blijkt Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam Marc 09-08-2022
Volgens dezelfde kaart ligt Mülheim am Rhein (Mulhem) in het Hertogdom Berghe. Blijft als conclusie dat met Mullem Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam ChrisvD 10-08-2022