Reactie Onderwerp Auteur Datum
aanvullingen en wijzigingen in geel aangegeven haer doghter en beheuwdzoon* komende woonen daer sij comp[aran]te met De laatste paar ontbrekende woorden.... 1678 René van Weeren
Ik sluit me bij jullie aan :) Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 René van Weeren
Dat klopt Otto, doordat er geen onderscheid is tussen de i en u moet ik telkens kijken welke letter kan kloppen, als er Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 Corrie van Silfhout
Ik ben net tot dezelfde conclusie gekomen maar door Rene wel op het goede spoor gezet. Bedankt beiden. Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 Corrie van Silfhout
In r. 3 bedoel ik altercatien, er kwam per ongeluk een i achter de n... Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 Otto Vervaart
@René, ik lees tercium, tegen een derde. Er is sprake van een contract en ruzie erover (r. 3 lees ik altercatieni) en de Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 Otto Vervaart
Ik dacht ook aan Brouwer. Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Pauwel
Ik vond deze tekening/schilderij achter een landkaart van Nederland. Geen idee van wie het is. Achterkant zit plakband Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Erica B.
ik vermoed dat hiet tercentum bedoeld wordt, letterlijk vertaald betekenend 'driehonderd', maar ook overdrachtelijk Onbekende afkorting in Veenregister van 1566 René van Weeren
Heel hartelijk bedankt, Geert! Ik dacht dat ik een redelijke transcriptie had gemaakt, maar er zaten nog behoorlijk wat Chirograaf uit 1481 Chris Claus
Beste Guido, op het eerste gezicht lijkt het me dat deze akte spreekt over een tamelijk oude eerdere akte waarbij alle Nog 'fine tuning ' aub en een vraag ... Otto Vervaart
Met bijzondere dank voor het verder ontcijferen! Het tweede handschrift is inderdaad niet gemakkelijk!! ootmoedigh supplieck moermans aan schepenbank 1779 deel 3 john strouwen …
Beste Geert, mijn dank en bijdrage aan het optimaliseren van mijn stamboom is groot. gr. Fred Transcriptie akte Gerart Basten 23-1-1712 Fred
Met wat correcties en aanvullingen: Weten alle de ghene die sijn ende die te commene zijn dat ter causen ende bij Chirograaf uit 1481 Geert Ouweneel
Overdraght tot behoeff van Gerard Basten en sijn husyvrouw Wij, Jan van Son righterbode in plaetse / en bij absentie van Gevraagd: Transcriptie akte Gerard Basten 6-3-1713 Geert Ouweneel
Verbodt gedaen aen Gerart Basten Alsoo N. Bouwlingh, inwoonder tot Wees, hem sterckmaekende voor sijne huysvrouwe, voor Transcriptie akte Gerart Basten 23-1-1712 Geert Ouweneel
Bedankt Wim ik had het kunnen raden maar wilde het wel zeker weten. vertaal Ab Visser
Etc. ? vertaal Wim
Het 2e deel van de akte van Gerard Basten Gevraagd: Transcriptie akte Gerard Basten 6-3-1713 Fred
Iedereen dank voor het vertaalwerk en alle aanvullende informatie. Duitse brief 1769 Jo Strijbosch
Enkel nog wat gezifte muggen: 1. Magriete Mercelijs Aerd Ceels dochter met Gheerde Jan Giels zone euis marito cum tutore Graag controle ...dank jullie Michel G.
Dat zou ook goed kunnen... Boerenwagen René van Weeren
Bedankt René, maar ik denk toch dat het op iets anders slaat. Zelf dacht ik aan iets als: LXR als afkroting van Laus Boerenwagen BvD
Wellicht plaats van herkomst: Lier? Boerenwagen René van Weeren
@Andreas: Soms kan ik ook niet direct lezen wat er staat. Zeker met officiële stukken kan het helpen als je een gedeelte Duitse brief 1769 ChrisvD