Reactie Onderwerp Auteur Datum
tijts, ende wort hiermede d'selve hier aengehechte obligatie ofte billetjes, inhoudendende d'selve somme van een hondert Voogdijrekening 1657 Geert Ouweneel
Bij doop Aleidis 06-12-1705 Voerendaal(zelfde ouders) staat Joannes Engelen -militair in dienst van Holl. Staat leg katholieke doop en 'ketters' huwelijk? Henri
Andries het is weer geweldig !! Ik heb hier wat vraagtekens roel ten klei
Beste Guido, hoe vesrpreid zijn de huizen in Antwerpen zelf? Kennelijk was dit een familie in zekere welstand. Ik zie Nu het grotere werk...oef Otto Vervaart
letter in de vouw uiteraard, onhandige typo .... katholieke doop en 'ketters' huwelijk? René van Weeren
de letter in de vrouw zal a (door) geweest zijn. Het laatste woord is praedicatio. Het voorlaatste woord is mogelijk een katholieke doop en 'ketters' huwelijk? René van Weeren
Wert gij door mij, onderges[chrevene], se[cre]t[ari]s van Crommenye, ten v[er]soecke van Riesje Aris, wed[uw]e van Transcriptieverzoek René van Weeren
Inderdaad, Heerle bij Wouw. In de volksmond "Hèirel" genoemd. 1. Willem Peter Godevaerts zone van Woude vercocht Janne De afkortingen nog onduidelijk Michel G.
Beste Geert, dat is snel! Dank je wel. Ja, als ik het nu zo lees, dan denk ik ook dat ze allemaal uit één gezin komen Sterckmans Yvon Rijshouwer
Zoals ik het zie zijn Dirck, Aelbertus, Benjamin, Pieternella, Geertruy en Anna Maria leden van een en hetzelfde gezin Sterckmans Geert Ouweneel
Compareerde voor d'ondergeschreven schepenen der heerlijckheyt van Baerdwijck sr. Dirck Sterckmans, soo voor hemselven Sterckmans Geert Ouweneel
Hartelijk dank, Geert! Transcriptieverzoek testament Leiden 1702. R. Berkers
Er staan enkele bijgevoegde zinnen rond de afscheidsformule van een bovenstaande brief, wat het lezen zeer bemoeilijkt Ik heb hier wat vraagtekens Andreas
Bedankt Michel , ik dacht dat er ook een formulering was die begon met 'daer op ...' ;het is dus steeds 'droech op ' in Graag controle op de onzekerheden Guido Snoeys
"Droech op" = "droeg op", de verleden tijd van opdragen, wat de betekenis had van "gerechtelijk overdragen van eigendom" Graag controle op de onzekerheden Michel G.
Testament van de eersame Frans Hendriksz Maas bleyker en de eerbare Dirkje Willemsdochter egteluyden Datum 2 maart 1702 Transcriptieverzoek testament Leiden 1702. Geert Ouweneel
Oplossingen paleopuzzel nr. 95 Met dank aan Geert, Paul en Andreas zijn we tot een mooie transcriptie gekomen. Hartelijk Oplossingen paleopuzzel nr 95: Pest in Edam zorgt voor problemen Mathilde Kors
25 Jan Schouten geeft aen 't lijck van P[iete]r Jansz Rotbergen op f 3.0.0 Wat staat hier precies René van Weeren
Pag. 4 Transcriptieverzoek testament Leiden 1702. R. Berkers
Pag. 3 Transcriptieverzoek testament Leiden 1702. R. Berkers
Pag. 2 Transcriptieverzoek testament Leiden 1702. R. Berkers
Bedankt Michel: ik twijfelde heel erg aan 'haven en erven' inderdaad. Vraag:- is het steeds 'droech' en nooit 'daer' Graag controle op de onzekerheden Guido Snoeys
Het jaar waarin Christoffel Columbus voet aan wal zou zetten in Amerika! 1. Amelberch vanden Putte Jans dochter vanden Graag controle op de onzekerheden Michel G.
Ben in het bezit van een boekje over Aalten e.o geschreven door B.D.Rots interesse? Monsterrollen dd. 12 januari 1633 Gelderland (buurschappen Lievelde, Zieuwent en Vragender) Huub
Nou super bedankt, René, voor de info en de moeite om t uit te zoeken. Hulp met kanttekening Tim