Reactie Onderwerp Auteur Datum
Bump. Cornelis Jansz van Beurden deed 1600 Steve Barnhoorn
Dag Jacques, Zie hieronder de transcriptie en vertaling. Het citaat direct onder de titel is een interessante keuze van verzoek-tot-transcriptie René van Weeren
1783 Op heden den 4 january zijn alhier in de Geref[ormeerde] Kerk tot Leend in wettigen ondertrouw opgenoomen: Johannis verzoek-tot-transcriptie René van Weeren
Pieter Alders eerstelick is Annetje Louwerens met haer kidneren aengedeelt alle deese meuble goederen, soo aen gout ende Uitkoop minderjarigen, Ouder Amstel 1651, deel 2 Geert Ouweneel
Compareerden voor schout ende scheepenen ten Ouder Amstel, Annetje Louwerens, weduwe van Huybert Bruynen zaliger Uitkoop minderjarigen, Ouder Amstel 1651, deel 1 gouwenee;
Dank je wel, René! Doopakte Catarina Van Leuvenhaghe 13/12/1626 Haasdonk Veerle Heyman
1626 13a [decem]bris proles Jo[ann]is van Luvenhagen et El[i]z[abethae] Barendoncqs Catarina Jo[ann]es Varendonck et Doopakte Catarina Van Leuvenhaghe 13/12/1626 Haasdonk René van Weeren
Kan ik aub een transcriptie krijgen van volgende bijlage? Dank U Tip! Transcriberen, hoe doe je dat eigenlijk? Godelieve VANHAECKE
Matthijs Colen en Elisabeth Mons Wat is de achternaam van de vader in deze doopinschrijving? Geert Ouweneel
Ik stel nog een paar kleine aanpassingen voor: 1. Peter Danckaertssone als rentmeester ende machtich gemaect van heren Huurakte met wat latijn en enkele rare woorden .. Michel G.
Rene and Geert I thank you both very sincerely. I still have a lot to learn / remember. We left for Australia in 1968 Dirck Wijtten - Delft - 7 April 1600 Luke J
bedankt voor de twee bijdragen. hulp bij geboorteakte Brielle 1705 Ron
Getuigen waren vaak ook militairen. Wellicht dat je ze daarom verder niet tegenkomt. hulp bij geboorteakte Brielle 1705 Wim
Volgens mij: Bernard Steyn en Cathreyn Oskens hulp bij geboorteakte Brielle 1705 Geert Ouweneel
Bedankt mensen om me bij te spijkeren, elke keer denk ik ja dat had ik ook kunnen zien, alleen de laatste lijn was me te Huurakte met wat latijn en enkele rare woorden .. Guido Snoeys
@Geert, het Latijn is pittig in deze tekst! In r. 4 staat er na gronden et pertinentiis omnibus .In r. 24 zie ik nu dat Huurakte met wat latijn en enkele rare woorden .. Otto Vervaart
@ René van Weeren, heel erg bedankt voor deze en al uw voorgaande reacties heel fijn! Familie Gillis vervolg c van der Burgt
Dit is wat ik ervan kan maken: 1. Peter Danckaertssone als rentmeester ende machtich gemaect van heren Janne vander Huurakte met wat latijn en enkele rare woorden .. Geert Ouweneel
Sander, bedankt voor jouw poging om het handschrift te ontrafelen. Met de, door jou gevonden, naam Antonij van Loon kan Van wie en wat koopt Willem de Nijver Paul Hogervorst
Het betreft de doop van een (vermoedelijke) tweeling. In principe zou het kunnen dat er twee kinderen op dezelfde dag Familie Gillis vervolg René van Weeren
Geen eenvoudig handschrift... Ik kan je niet volledig helpen maar ik lees inderdaad een Wilem de Nijve in de 2e regel Van wie en wat koopt Willem de Nijver Sander
Hoi René, Super, heel erg bedankt! Begrijp ik goed dat het huis van 1656 tot 1667 in bezit is geweest van Pieter Mortel Transcriptie Leids Bonboek Kaya
Beste Guido, hier alvast enkele tekstplaatsen: r. 3: quam vidimus et legi audivimus; r 21; costume; r. 24 begint met et Huurakte met wat latijn en enkele rare woorden .. Otto Vervaart
Hallo Andreas, dank je voor de aanvulling! Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Carlo
lijn 2: als meester(e)ssen Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Andreas