Reactie Onderwerp Auteur Datum
Hallo René, En nogmaals heel erg bedankt! Nu stop ik ermee hoor :) Vriendelijke groet, Sanne huwelijk 1637 Sanne
Hallo René, die familierelaties die je hierboven opnoemt zijn net de dingen waardoor ik weer een stapje verder kom, dus doop 1644 Sanne
Hallo René en Wim, Heel erg bedankt! Hartelijke groet en een fijn weekend, Sanne doop 1638 Sanne
Eodem die contraxerunt matrimonium Geverard[us] Cornelii van Eijndt et Henrica Petri van Heymselroj Helmondam, coram huwelijk 1637 René van Weeren
Na lezing van de andere doopinschrijving lijkt de naam van de vader Geverardus te zijn en in de bron dus vermeld als doop 1644 René van Weeren
6 maii baptisata est Maria, filia Geverardi Cornelii van Eyndt et Henricar, eius uxoris, susceptor Mar- celis Herincx doop 1638 René van Weeren
Gerardi ipv Gevardis na Henrica: euis exoris (zijn vrouw) Marcelis Henrincx namens Judocus Herinx Maria van Croij doop 1638 Wim
28 baptisata est Anna, filia Gererardi Cornelii van den Eyndt Henrice eius uxoris, susceptor Antho- nis Hernix quorum doop 1644 René van Weeren
Hi Frank en Rene, Wat kleine aanvullingen: Wij, Brecht et Haenenberch scepen[en] inne wittich man soo hij seeghde van hulp gevraagd bij akte in het Bosche protocol An
Hier op Wat Staat Daer zijn de tips op https://watstaatdaer.nl/aanwijzingen-voor-transcripties handig, die pagina mag Transcriptieregels?? Otto Vervaart
Op Vele Handen gaan de invoerregels bij het crowdsourcingproject voor de transcriptie van de resoluties van de Staten Transcriptieregels?? Otto Vervaart
Nog niet alles, maar een poging Wij, Brecht .... scepen[en] inne Shartogenbossche, doen condt een yegelijcken dat op hulp gevraagd bij akte in het Bosche protocol René van Weeren
Dank je René Pieter Cornelisse van Arnemuiden, transcriptieverzoek R.J. van den Berge
The first character is a number leaning to the right, hence the Ava impression 8va julii baptizata est Antonia pater Baptism entry from July 1739 René van Weeren
Dag Rob, Als je met de transcriptie nog bezig bent, maakt het eigenlijk niet zoveel uit, als voor de andere gebruikers Transcriptieregels?? René van Weeren
Den selfden dito* Pieter Cornelisz, gebor[en] tot Arnemuyen en wonachtich, jonckg[esel]** met: Maetje Jacobs Block Pieter Cornelisse van Arnemuiden, transcriptieverzoek René van Weeren
Hallo Harrie en Geert, Ik kijk nu pas verder naar boven..! Heel hartelijk bedankt voor alle informatie! Hartelijke groet Doktershandschrift :) Sanne
Hallo Ada, Dat had ik ook niet begrepen als ik het wel had kunnen lezen :) Heel erg bedankt! Groet, Sanne Doktershandschrift :) Sanne
chaloup, sloep VOC - Scheepsbouw : kleine bijboot. Doktershandschrift :) Ada
Wat Geert hiervoor zegt, dit wordt bevestigd door wat volgens mij zijn overlijdensakte is, zie: https://www.bhic.nl Doktershandschrift :) Harrie Vermeer
De tweede getuige is shaloep roeijer. Roeide dus een sloep. Doktershandschrift :) Geert Ouweneel
Hallo Harrie, Heel erg bedankt voor het antwoord! Ik zoek echter het beroep wat verder naar beneden (zie tweede rode Doktershandschrift :) Sanne
Molenaar en procureur lees ik. Doktershandschrift :) Harrie Vermeer
Hallo René, Heel erg bedankt voor de extra toelichting! Dan weet ik dat ik niet te veel waarde moet hangen aan de namen 1748 dubbelhuwelijk? Sanne
Graag gedaan Marc, en wat hulp betreft ben je bij dit forum aan het juiste adres. hulp bij transcriptie Mariët Bruggeman