Reactie Onderwerp Auteur Datum
XIen Maii 1613* Compareerden als voren Hans van de Putt, van Antwerpen hoedekraemer oud 27 jaren 3 ans** wonende bij de Een tweede akte met het verzoek om een ‘vertaling’ René van Weeren
Compareerden voor alle de com[m]issarissen dempto* Heyndr[ick] Coppit** Jan van Eigeren van Nimwegen, laeckenkoper wed Hulp gevraagd bij transcript ondertrouwakte Amsterdam René van Weeren
Wat een werk Geert... heel erg bedankt! Een hele fijne avond gewenst, hartelijke groet, Sanne inventaris 1677 Sanne
Kijk zelf maar. Hier is de complete lijst: 1 Inventaris van de erffhaefelijcke meubelen daer Jan Janssen Ketelaers in inventaris 1677 Geert Ouweneel
Beste Mevrouw/Mijnheer Ganzevles, helaas is er nog geen reactie gekomen op uw oproep. Misschien zijn er andere fora van Wie weet iets van schilder PJ Michilsen of Michilson Mariët Bruggeman
Klop maar als het nodig is 1574 Notariële akte Goetcoop-Den Dubbelden Geert Ouweneel
Heel hartelijk dank Geert! Ik ga dit verhaal uitpuzzelen. Wat ongelofelijk knap om dat zo snel te interpreteren. Mag ik 1574 Notariële akte Goetcoop-Den Dubbelden Dieuwertje Goedkoop
Inventaris van de roerende ende onroerende goeden achtergelaten bij zaliger Dirck Cornelisz den Doubbelden, metselaer 1574 Notariële akte Goetcoop-Den Dubbelden Geert Ouweneel
PS: ik zie een hele lange lijst aan spullen..! staan daar toevallig opvallende attributen in? Bv. waaruit een beroep af inventaris 1677 Sanne
Thank you once again Geert, you make it look so easy. I struggled with this one, even though the handwritting was off Amsterdam Cluft's 1530 Luke J
eventueel Eugene Rahier Gevraagd; Transcriptie Frans/Belgische Achternaam +- 1865 Andreas
Dank voor de snelle hulp Akte Delft 1638 Rombout van Reijn
1 Op huyden den acht July 1638 compareerde voor mij 2 ondergeschreven notaris bij den Hove van 3 Hollandt geadmitteerd Akte Delft 1638 Geert Ouweneel
Amsterdam weeskamer record dated 28 Mrt 1530 PAGE 1/4. Wij Peter Janszoen Ackreman ende Peter Aemszoen scepenen in Amsterdam Cluft's 1530 Geert Ouweneel
Zeer veel dank, beste Geert. Ik ga het eens rustig lezen. M.v.g. Erik Tekst met o.a. Abel Tasman uit 1638 Erik
Dat is een bijzonder familieverhaal van Henriette Sophie Hilcker, veel dank hiervoor! Het verklaart veel. Haar ouders in Huwelijksintekening met plaatsnamen Jacqueline
hier is de tekst Utrechtse akte 1576 Adriaan van He…
Beide reacties gaan in de zelfde richting. Daar kan ik inkomen. In het superscript staat "vt" i.p.v. "st" lijkt me. Kan Onbekende afkorting Smet Marc
Procuratie gepasseert bij Abel Jansz. Op huyden den sesten Aprilis anno 1638, compareerde voor mij Jacob Westfrisio Tekst met o.a. Abel Tasman uit 1638 Geert Ouweneel
En nr. 3 Tekst met o.a. Abel Tasman uit 1638 Erik
Ik zie nu dat er maar 1 van de afbeeldingen is doorgekomen, waar het er 3 waren.... Hier afb. nummer 2 Tekst met o.a. Abel Tasman uit 1638 Erik
Hallo Geert, Dank voor het nalopen van mijn transcriptie van de laatste alinea. Huwelijk 1669 Louis v. V.
Kent iemand de schilder PJ Michilsen , kijk naar mijn vraag in het forum Wie weet wie dit schilderij gemaakt heeft Ganzevles
De voorsz. persoonen hebben hare drie achtereenvolgende houwelijckse gebooden binnen Hagesteyn more solito sonder eenige Huwelijk 1669 Geert Ouweneel
Hartelijk dank Geert, voor deze transcriptie. Ik zag dat ik met name struikelde over een Latijnse term (more solito) die Huwelijk 1669 Louis v. V.