Reactie Onderwerp Auteur Datum
Departement der Rijnmondt Wat staat hier weergegeven? René van Weeren
1. Henric Janssone brouwer ende Lijsbeth Snoeys eius uxor geseten te Wilmersdonc, vercocht Clause 2. de Witte voers de Nog enkele woorden 1456 Antwerpen Michel G.
een kleine aanvulling kapitein Jan Adriaensen Cant is weduwnaar van Elsgen Joosten. 1613 geschil erfenis (redelijke leesbaarheid, wel veel tekst) Pauwel
25. concurrentiën, te ageren mette debitrice 27. te ontfangen, quictantiën te passeren ende 31. cunnen ofte mogen doen notariële akte 1633 Pauwel
sorry, r. 9 Ee uwijck notariële akte 1633 Pauwel
Het eerste woord is huurslieden het derde misschien: over den gelijke Nieuwe Huizen in Assen ca. 1810 René van Weeren
Ik stel enkele aanvullingen voor. 3. ... notario ’s Hooffs ... 4. ... nabenoempt ... 5. ... s[ ieu] r Thomas Adelaer notariële akte 1633 Pauwel
Beste Geert, Sorry, ik zie het nu pas...! Jeetje, wat een schat aan informatie! Ontzettend bedankt voor al het werk, dat 1613 geschil erfenis (redelijke leesbaarheid, wel veel tekst) Sanne
Van "Cox" en "Biest" ben ik vrij zeker. Voor de naam van de 3e schepen zou je de overige akten in dit register kunnen an van Arendonck kerdriver gel Janne Snoeye te Wilmersdonc 1479 Michel G.
Beste Rogier, bedankt voor je toelichting! Het verklaart waarom je inderdaad al dankzij de oude Engelse vertaling Wie weet wat dit is? Otto Vervaart
Dank je wel Pauwel! :) Bosch protocol 1185 8V JW Merkx
Bedankt Michel, Ik had al een paar correcties gezien ... geseten , ditte ende vastenavond..alleen de onderste zin was me an van Arendonck kerdriver gel Janne Snoeye te Wilmersdonc 1479 Guido Snoeys
Jan Van Arendonck kerdriver geloefde te betalene Janne Snoeye te Wilmersdonc geseten vive scellinge grooten brabants an van Arendonck kerdriver gel Janne Snoeye te Wilmersdonc 1479 Michel G.
Bedankt voor jullie speurwerk zover! Deze tekst is onderdeel van een bronnencorpus dat een student van mij bestudeert Wie weet wat dit is? Rogier van Kooten
Klasse, bedankt. het zal dienstknegt zijn. Carel Walraad (Walrave) Hessels ca. 1825 Broer Roorda
dienstknegt ? Carel Walraad (Walrave) Hessels ca. 1825 Wim
Alsoo verscheyden questien ende geschillen, soo in conventie als reconventie geresen waeren tusschen Guilliame 1613 geschil erfenis (redelijke leesbaarheid, wel veel tekst) Geert Ouweneel
Nogmaals heel erg bedankt Geert. Dirck van Breda - Meester goudsmid Johan van Breda
senteerde 't selve (des noodts) met solem- nelen eede te sullen becraghtigen. aldus gedaen binnen Zierickzee in Dirck van Breda - Meester goudsmid Geert Ouweneel
Imani, blijkbaar ging er iets mis, want ik zie geen bijlage. Het is ook beter een nieuw onderwerp te starten voor je Middeleeuwse paleografie Andreas
Mijn hartelijke dank, Geert. Johan van Breda Kaapstad Dirck van Breda - Meester goudsmid Johan van Breda
Uytgegeven Op huyden den 24en Augustus 16C seven en tagh- tentigh compareerde etc. juffr. Maria Wisse, jonge- doghter Dirck van Breda - Meester goudsmid Geert Ouweneel
Beste personen Ik heb heel dringend hulp nodig of iemand die mijn dossier uit 1730 over een moord kan lezen en Middeleeuwse paleografie imani schepens
Hallo René, Dank je wel, die had ik niet kunnen raden...! Hartelijke groet en een fijn weekend gewenst, Sanne Doop Jesijnken Harynckhouil 1601 Sanne
Ik vind zojuist de transcriptie van Ketelaars. Had je die al tot je beschikking? https://zoeken.erfgoedshertogenbosch.nl Bosch protocol 1185 8V Pauwel