Reactie Onderwerp Auteur Datum
Ik had het te dichtbij gezocht, maar sluit me bij Dresden aan :) hulp gevraagd bij ontcijferen geboorteplaats René van Weeren
Vergelijkend met 'd rie proclamatien' lees ik ook Dresden. hulp gevraagd bij ontcijferen geboorteplaats ChrisvD
Dresden ? hulp gevraagd bij ontcijferen geboorteplaats JW Kooistra
1. Bouden Snoye kende hen vernuecht ende voldaen van Henrike Gielijszone van 2. Vyningen als principael van Huge Hier mis ik nog ...1421 Antwerpen Michel G.
Rene, bedankt hé ! 1665 Amsterdam huwelijk Gerrit Tack Cornelis Vos
Beegden? hulp gevraagd bij ontcijferen geboorteplaats René van Weeren
Compareerden Gerrit Coenraedse Tack, van Eyndhoven, boeckdrucker, oud 23 jare, geas[isteer]t sijn vader Coenraed 1665 Amsterdam huwelijk Gerrit Tack René van Weeren
Ik ben u zeer erkentelijk voor deze zorgvuldige en snelle transcriptie van de akte vangst Bosch’ Protocol. met Tweede helft akte Willem van den Oever 2 Ton van den Oever
te sullen voldoen restitueren ende opleggen, sonder eenighe de minste oppositie in recht of daerbuyten, in eenigherhande Tweede helft akte Willem van den Oever 2 Geert Ouweneel
Deze scan is onbruikbaar. de resolutie is veel te klein. Graag een betere scan of het adres waar deze pagina te zien is. Tweede helft akte Willem van den Oever Geert Ouweneel
Inmiddels zie ik alsnog het eerste gedeelte dat je hier eerder aanreikte, https://watstaatdaer.nl/forum deel 3 chumaceiro Otto Vervaart
Beste Jair, kun je iets meer vertellen over deze bron? Heb je heirvan al eerder teksten op het forum geplaatst? Ook bij deel 3 chumaceiro Otto Vervaart
gehadt haer 3e gebodt 1624 trouwakte Barendrecht Geert Ouweneel
Kennelijck zij eenen yegelijcken, dat voor ons schepenen ondergeschreven zijn gecommen ende gecompareert Jan Michiel Akte van 1633 van Lijsken Adam Cornelis Jan Sijmons Geert Ouweneel
Niet alles kunnen oplossen: Catherina Wijnackers, lest weduwe van mr. Rombout vanden Scriecke, cum tutore extraneo Mechelen schepenakte 13 maart 1600 - nog een beetje hulp nodig Geert Ouweneel
Hallo Herman, dank je voor de wijze hulp! Mechelse akte 20 mei 1585 Carlo
Hierbij mijn poging. enkele woorden kan ik niet lezen “Wijnackers huysvrouwe mr. Rombouts van de Schriecke met eene Mechelse akte 20 mei 1585 herman
Dag Geert, wederom van harte bedankt voor je bijdrage! Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1512 Gerrit Verhoeven
Hoi Anne, Geeft niks, dank je wel: Kneghsel haalde ik er zelf niet uit, maar nu je het zegt wel! :-) Dank nogmaals voor uit welke plaats komt hij? henk dijkman
Oei niet goed opgelet zeker de laatste zin had ik goed moeten hebben.... Guido Graag controle op onzekerheden 1423 Antwerpen Guido Snoeys
Niet compleet, maar wel meer: Jan van der Hoeven, droechscheerder, Lambrecht van der Hoeven, geseten t'Schooten, Peter Schepenbrief uit het Antwerps Schepenregister van 1512 Geert Ouweneel
Pouls Hiddesz, schoenmaecker, geboortich van Leuwarden, is op huiden voor burger deser steede aengenomen, mits beloof Pouls Hiddesz wordt burger van Dokkum, maar wat beloofd hij? Geert Ouweneel
Dag Guido, Dat ene woordje in zin 1 krijg ik ook niet ontcijferd. Het zou gezien de context logisch zijn dat daar "sesse Graag controle op onzekerheden 1423 Antwerpen Michel G.
Magriete Vander Hoeven Lambrechts dochtere wedewe wijlen Jan Gielkens geseten ter Horst onder Schooten cum tutore Rentbrief uit het Antwerps Schepenregister 1523 Gerrit Verhoeven
Hartelijk dank Michel voor je hulp! Rentbrief uit het Antwerps Schepenregister 1523 Gerrit Verhoeven