Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Beste Sanne, de priester verricht de aankoop naar zich laat denken in zijn functie van pastoor en de aankoop is bezittingen priesters - interpretatie Otto Vervaart 24-11-2023
Beste OD, hoe staat het met deze akte? Wellicht helpt het als je ook het begin van deze akte laat zien. Als daarin Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
@Michel, met lijken wilde ik al voorzichtig zijn, maar dat was nog niet genoeg! ik had de passage aan het slot over vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 24-11-2023
Beste OD, van harte beterschap, en bedankt voor de complete transcriptie en de afbeelding, genoeg materiaal om flink op Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
Beste Jo, volgens Michel gaat het hier om een document in een eerdere fase. In de Geschiedkundige Atlas van Nederland vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 24-11-2023
Het wordt verder studeren! Er is op de site van de Groninger Archieven wel degelijk een beschrijving van deze akte in de Onbekend toponiem Otto Vervaart 24-11-2023
Bedankt, Jo! Het artikel in het Biesbosch Magazine dat ik zag op http://www.biesbosch.nu/magazine/0214/artikel vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 24-11-2023
@L. Deurvorst, in het bovenste gedeelte van de akte wordt de plaatsnaam Doezum (daar gespeld als Doesum) specifiek Onbekend toponiem Otto Vervaart 25-11-2023
@L., tegen het plaatsen van deze locatie in Friesland pleit het feit dat de akte werd uitgevaardigd de grietman (hier Onbekend toponiem Otto Vervaart 26-11-2023
Beste Jeanine, onderaan de akte was een stukje niet getranscribeerd: xvi febr[uari] Akte Pieter Stassijns - Gulden Cruys Mechelen - 16/02/1571 Otto Vervaart 27-11-2023
Beste Belem, voor het overzicht hier de link naar de gedachtenwisseling op het forum van het BHIC, https://www.bhic.nl Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 29-11-2023
@Michel, de aanhouder wint, dit is uiterst solide, zelfs als jij nog doorhalingen e.d. wil aanduiden, toevallig zijn die vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 29-11-2023
Beste Jo, een oud schild zou in tweede helft van de 15e eeuw 30 stuivers waard zijn, anderhalve gulden, zie https://wiki vertaling vanuit Latijn Otto Vervaart 29-11-2023
Beste Belem, in mijn ervaring kan het schrift in bronnen tussen 1520 en 1550 vele malen lastiger te lezen zijn dan Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 02-12-2023
In deze akten wordt de naam van degene die een contract afsluit alleen bovenaan genoemd in het kader van zijn eventuele Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 03-12-2023
@Michel, fijn dat je hier uitkomst biedt! Met name de lezing van de naam Katherina, met inderdaad een afkorting lijkt me Personen in akte m.b.t. Dirk vande Aa Otto Vervaart 04-12-2023
Beste Nicolas, op een negatieve versie van jouw foto meen ik op de voorzijde te lezen: ONS - VROU.. - VAN - [...] LL Wie kan dit randschrift lezen? Otto Vervaart 06-12-2023
Beste Belem, deze akte kan ik vlotter lezen dan de vorige, maar helaas voor jou staan er volgens mij behalve aan het Transcriptie hulp gevraagd - Volgende akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 06-12-2023
Deze akte bevat geen verdere informatie over een mogelijke familierelatie, er staat juist expliciet ut debitor, als Transcriptie hulp gevraagd - Volgende akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 07-12-2023
Beste Belem, je treft het niet met deze akte, ik kan me niet herinneren dat ik op dit forum ooit zoiets heb gezien Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 11-12-2023
Beste Valentijn, eerst maar even de precieze bron gemeld, Stadsarchief Amsterdam, toegang 5075, Notarissen, inv.nr. 9578 Magdalena Vaillant Otto Vervaart 13-12-2023
Beste Belem, je link werkte niet, het blijkt na enig zoeken op het BHIC forum te gaan om https://www.bossche Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 13-12-2023
Op de kaartjes van het Fichier Smulders staat steeds met een - soms vervaagd - stempel of in handschrift om welke jaren Alweer transcriptie hulp gevraagd - 3e akte m.b.t. Dirk van de Aa Otto Vervaart 13-12-2023
Beste Valentijn, dat jouw jacht op informatie rond de families Vaillant en Waterloo doorgat is me volstrekt duidelijk Magdalena Vaillant Otto Vervaart 13-12-2023
Altijd leuk om een historische BN'er in het echt te ontmoeten! Frans Banning Cocq fungeert hier met Jan van Heemskerk Magdalena Vaillant Otto Vervaart 15-12-2023