Reactie Onderwerp Aflopend sorteren Auteur Datum
Mocht het belangrijk zijn, hier is de volledige bladzijde. Bovenstaande foto is een uitsnijding van deze. Hulp bij transcriptie gevraagd Alessia 19-04-2024
Ik begreep uw bericht verkeerd doordat ik deze context niet had. Ik wist niet dat u een discussie met Siskens hebt Hulp bij transcriptie gevraagd Alessia 24-04-2024
Rentbrieff van Jeurien Peters ende consorten ten behove van Willem Willemse, genaempt Roomers etc. Wij, Thomas Heylen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 30-09-2022
Dit is een hele lap tekst. Misschien dat ik mijn reactie in tweeën zal splitsen en later nog een tweede reactie zal Hulp bij transcriptie gevraagd Alessia 23-04-2024
Graag nog een verduideling van deze tekst: ex pa:// rentibus Henrico Bastiaens et ejus uxore Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 01-12-2023
Wij Jan Rutten Wijenberghs, praesident- schepen in plaetse van Arnold Antoon Hafmans, scholtis, Gillis Franssen en Kors Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 04-07-2023
Rentbrieff voor Jan van den Kerkchoff tot behoeff van de aermen tot Bergen Wij Peter Janssen, richterboede, in plaetse Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 25-10-2022
Fred, zijn er specifieke woorden die je niet kunt ontcijferen? De tekst lijkt me namelijk relatief goed leesbaar. Hulp bij transcriptie gevraagd René van Weeren 12-10-2022
In den naeme des Heeren, amen. Bij den inhoude van desen openbaeren instrument van houwelixe voorwaerden sije een ieder Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 18-10-2022
Aengesien Lambert Baasen gebooren tot Ayen aen ons ondeges[chrevene] gerechtspersoonen van Well Bergen en Ayen te kennen Hulp bij transcriptie gevraagd Dirk Meerburg 17-04-2023
Andsersijts Wilbert Peters seyden gemeynen wegh gelegen in sijnne vrij erf, soo comparanten verclaerden, uytgenomen die Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 16-10-2022
worden uytgereyckt, gelijck hij van den hillixpenningh geprofyteert heeft, welcke voorsz. somme van twee hondert ende Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 20-10-2022
Rentebrief van Sweer op den Stay tot behoef van den Wel Ed. heere van Macken etc. Wij Albertus van Boedinckhuysen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 17-10-2022
Testament van Peterken Ambrosius Wij Joachim Houbroeck ende Willem Driessen, schepenen der vrij heerlicheyt Well ende Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 27-10-2022
Transport van den erf- genamen van Berndt Thijssen tot behof van Jan van den Kerkchoff Wij, J. Claessens, secretaris, in Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 03-10-2022
deel geweeght moeten worden en in cas op s'heeren boeck bevonden wordt dese onder het lijfgewin soude hooren oock daer- Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 19-10-2022
Opdracht voor Peter Deckers van Peter Kerchoff erffgenaemen 1675 Wij, Mathijs Hebben, des scholtisampts, Thomas Heyllen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 24-09-2022
kan vervallen. Dubbel aangevraagd Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 19-04-2023
Op dato den 20 July 1687 soo heeft Willem Claes ende Willem Driessens den gewoonlijcken momboiren eedt gedaen van de Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 29-09-2022
Dag René, heel attent. Ik was de tweede afbeelding vergeten. Het gaat om het stukje tekst boven in de linker bladzijde Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 23-09-2022
Beleenbrief van Gertien Schroers, weduwe Dries Derix ten behoeve van Henrick Rutten Wij Albert van Bredinckhuysen Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 30-09-2022
Rentbrieff voor de kinderen van Jan Werkens tot behoeff van kercke ende aermen tot Bergen Wij Herman Diebels Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 28-10-2022
mits restitueerende ende erleggende eene gelijcke somme van 1300 gulden in munte voorsz. ende allen achterstandt te Hulp bij transcriptie gevraagd Geert Ouweneel 21-10-2022
Beste Alessia, om even misverstanden te voorkomen. Deze tekst is gekopieerd vanuit de discussie, die ik met Siskens heb Hulp bij transcriptie gevraagd Fred 24-04-2024
6e regel Jan Tunnessen (Tannessen zou kunnen is echter i.t.t. Tunnessen geen gangbare naam aldaar) Hulp bij transcriptie gevraagd Wim 20-04-2023