Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Voor ons misschien wel, maar we moeten allemaal ergens beginnen ;) wat is het beroep van Hendricus van Oss iets met ...man? 17-07-2018
Hallo Eef, Ik lees iets als 'Ippelsheym/Ippeßheym' (hoewel ik niet helemaal zeker ben over die transcriptie). Dit zou hofstadt van ? 24-07-2018
De prijspuzzel is vanaf nu gesloten. Alle deelnemers krijgen binnenkort bericht. Iedereen bedankt voor het meedoen! De Paleoprijspuzzel nr. 40: Het leven van Dieterich de Deugdzame (met tip!) 25-07-2018
Hallo George, Hoewel er vast ook wat kunstkenners tussen de bezoekers zitten, is dit toch vooral een website om oude Van wie is dit schilderij? 31-07-2018
Beste Jac., hoe bedoel je je vraag precies? Wil je oude spellingsvarianten van de namen van de maanden? Of bedoel je de maanden van het jaar 04-08-2018
Karel, een website die me al een paar maal heeft geholpen is de SignatureFinder: http://www.signaturefinder.com Helaas Op zoek naar de schilder 10-08-2018
@Chris: Af en toe zou het inderdaad handig zijn om een eerdere bijdrage te kunnen bewerken. Dat zou dan wel slechts een Paleopuzzel nr. 42: Welk privilege kreeg Zierikzee? 10-08-2018
De nieuwe puzzel (rond de namen van gevangen Nederlandse schippers in Schotse archieven) staat alweer online, maar Paleopuzzel nr. 42: Welk privilege kreeg Zierikzee? 21-08-2018
Een handschrift uit Veere is leuk om mee te beginnen! Dank je wel voor je reactie, Robin! Paleoprijspuzzel nr. 44: Rijmende rederijker uit Veere 02-09-2018
Het antwoord op deze paleopuzzel komt veel te laat, excuus! Enkele woorden kwamen niet overeenkwamen met de oplossing - Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw 04-09-2018
Hartelijk dank voor jullie inspanningen, puzzelaars! Wat ons betreft komen we op de volgende rij namen uit (en de Paleopuzzel nr. 43: Gevangen schippers 06-09-2018
@Richard en Herman: jullie hebben gelijk, er staat ook nog een '6'! Wat betreft de hoofdletters van namen: we houden Paleopuzzel nr. 39: Transportregister eind zestiende eeuw 06-09-2018
Beste Steve, Dank je wel voor de melding. Het is ons niet bekend, maar we gaan het na. Kun je, als je er last van hebt spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... 08-09-2018
Goed op weg, Aline! Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen 09-09-2018
Gezien het u-bevestigingsteken denk ik dat er gemunte moet worden gelezen. Maar dat doet aan de betekenis niets af Wat staat hier? Huwelijksakte 1691 11-09-2018
Een beginnetje met eigennamen en plaatsnamen in regel 1: Sierck, Rinck, hidde, harlingen Mintye Walpert 12-09-2018
Dag Jos en George, Een goede poging George, het is best een lastige tekst! Ik lees in regel 1 Rinck Hidde dochter. Ik Mintye Walpert 13-09-2018
Graag gedaan, Jos. De laatste Rinck (regel 7) die ik noemde hoort overigens bij de margetekst, zie ik nu net bij het Mintye Walpert 13-09-2018
Beste paleopuzzelaars! Mag ik uit het feit dat er slechts één dappere poging is gedaan door Aline, concluderen dat dit Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen 14-09-2018
Heel goed, Aline, complimenten hoor! Hier en daar nog wat kleinigheidjes waar je nog eens naar zou kunnen kijken, maar Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen 14-09-2018
Knap gedaan, Archimboldo! Het laatste woord van regel 1 = int, dus dat hebben jij en Aline allebei goed gezien. Hier en Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen 14-09-2018
Aline en Archimboldo, misschien nog een tip: de schrijver gebruikt vaak een wat eigenaardige eind-'t'. Jullie hebben Paleopuzzel nr. 45 Collecte voor de vluchtelingen 14-09-2018
Dat is vervelend, dank je wel voor je melding, Jos. Wil je ons laten weten welke soort spam/junkmail, dan kunnen we spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... 14-09-2018
Ha Steve, je kunt een voorbeeld sturen aan info@watstaatdaer.nl. Alvast bedankt! spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... 14-09-2018
Dag Jos, Dank je wel voor het melden. Ik weet niet of we zonder de betreffende e-mail iets kunnen nagaan. Ik zal het spam afkomstig van info@watstaatdaer.nl ... 15-09-2018