Reactie Onderwerp Auteur Oplopend sorteren Datum
Een complete transcriptie is toch wel zinnig, ik twijfel bij de naam van de peetmoeder: Baptizatus fuit 6 maii 1609 Anthoni Waterloo Otto Vervaart 24-03-2024
@ChrisvD, veel dank voor de twee artikelen, de naam moet Ponche zijn, ik zag het gewoon niet gisteren, de lange lussen Anthoni Waterloo Otto Vervaart 25-03-2024
@ChrisvD, in het laatst bijgevoegde document gaat het om de doop van Marie Watrelo op 29 november 1623 in de Waalse Kerk Anthoni Waterloo Otto Vervaart 25-03-2024
@ChrisvD, dank je wel, ik had niet in de gaten dat aan de e een s vastzat! Anthoni Waterloo Otto Vervaart 26-03-2024
Beste Michiel, mij valt op dat deze handtekening niet erg soepel geschreven is, de voornaam Franciscus of Frans is Familienaam uit (vermoedelijk) Hongarije of Kroatië met afkortingsteken otto Vervaart 26-03-2024
Beste Alexander, de akte bevat de instemming van Cornelis en Françoise met de eerdere verkoop dor mr. Bernardijn Huis Cranenberch in Kipdorp, Antwerpen. Rol mr. Nicolaes Gillis? Otto Vervaart 26-03-2024
Beste Eva, een compleet scheepsjournaal ontcijferen is nogal wat! Is dit bedoeld voor een onderzoeksproject dat je als Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 09-04-2024
Beste Eva, bedankt voor je uitleg en de concrete vraagstelling! Inmiddels begrijp ik dat het hier om het gedeelte met Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 09-04-2024
Bij de borgstellingen wordt telkens vermeld of de borg afziet (renuntiëren) van het voordeel van het beneficie ordinis Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 10-04-2024
Beste Valentin, vaak komen Geert, ChrisvD of René voor jou in actie, deze keer heb ik met hulp van Transkribus een Erven Jasper Waterlo Otto Vervaart 11-04-2024
@René. Transkribus hielp me een flink eind, maar uiteindelijk moet je zelf dingen ontcijferen, dank voor de aanvullingen Erven Jasper Waterlo Otto Vervaart 12-04-2024
Beste Eva, de uitleg over scheepssoldijboeken in de inventaris van het VOC-archief, https://www.nationaalarchief.nl Transcriptie scheepverslag uit VOC tijd Otto Vervaart 12-04-2024
Beste Wil, met veel geduld kom je ver in het Bosch' Protocol! Ook hier zijn de hindernissen zowel het schrift, het Het goed Ter Rijt en beemd geheten Die Brant in Valkenswaard Otto Vervaart 13-04-2024
Dit doet me allereerst aan een kerker denken... Welke ruimtes zijn er nog meer genoemd, kun je hier de tekst aanreiken? Middeleeuwse ruimte : de Helle Otto Vervaart 16-04-2024
Beste Charlotte, de naam lijkt me te beginnen met Hooge, daarna is het me onduidelijk. Zo moeilijk… Otto Vervaart 16-04-2024
Beste Wil, het gaat om cijnsen die voor onbepaalde tijd betaald moeten worden, het heeft niet met een erfenis te maken Het goed Ter Rijt en beemd geheten Die Brant in Valkenswaard Otto Vervaart 16-04-2024
Beste Wil, goed dat je op deze twee woorden inzoomt, ik heb er ook naar gestaard!. In de gehele akte lijkt het alsof er Het goed Ter Rijt en beemd geheten Die Brant in Valkenswaard Otto Vervaart 17-04-2024
Beste Wil, dank je wel voor dit vergelijkingsmateriaal, dat helpt bij het nadenken en goed kijken! Vrij vaag onder wat Het goed Ter Rijt en beemd geheten Die Brant in Valkenswaard Otto Vervaart 18-04-2024
@Andreas, in de vierde regel staat er mijns heren luijde. Er staat dezelfde afkortingskrul als bij waren. Gegenen Otto Vervaart 22-04-2024
@Geert, hulde! Eén enkele aanvulling: op het eerste blad staat in de vierde regel dat Jacob Pietersz. raed ende Wat gebeurde er op de hofstede van Cornelis Tromp in 's-Graveland? Otto Vervaart 26-04-2024
Beste Henry, de dagtekening luidt in festo Purificationis, het feest van de opdracht van Jezus in de tempel door Maria Schepenbank Budel februari 1528 Otto Vervaart 28-04-2024
Beste Jo, het wordt duidelijk moeilijk om cursief schrift te herkennen voor wie zelf niet meer cursief schrijft! Dit is Griekenland 1846 Otto Vervaart 01-05-2024
Er staat dat hij bij het begin van de ziekte zijn spraak verloor en hij verloor het gebruik van zijn verstand. Staat er Doodsoorzaak Otto Vervaart 05-05-2024
Helemaal eens met de uitleg van Chris, het was voor mij gisteren duidelijk weekend, ik verwachtte nog een woord dat bij Doodsoorzaak Otto Vervaart 06-05-2024
Mijn poging tot aanvulling: 1. Liberi viii Hubertus Cornelius Laurentius Aleydis et Johanna liberi 2. Arnoldus filius Latijns item uit het cijnsregister van Oerle Otto Vervaart 06-05-2024