Reactie Onderwerp Auteur Datum
hierbij de bijlage wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh
Was het de bedoeling dat er ook een bijlage werd gepost? Indien ja, dan is die niet zichtbaar. Indien nee, dan lijkt het wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Andreas
Heel veel dank voor uw hulp! Hier kan ik weer verder mee. Hulp gevraagd trouwregister Amsterdam Groen
Ter info: 'v p.' is de gewonnen prijs, zijnde vijf pieters. Het zinnetje dat volgt is wat de persoon op zijn of haar Loterij-rekening Thais A
Bij deze een volledig stuk. Transcriptie: St p. Jan Bezwoort v p. Sinte Renoud van Muntenbane, wil ons verbliden zo ic Loterij-rekening Thais A
De vraag is inderdaad afgebroken, en ik kon het niet herstellen. De vraag moet zijn: Bijgaande Nieuwjaarswens uit 1798 wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens Chris Dutilh
Dag Chris, is dit een vervallen vraag, of is deze per abuis afgebroken? wie schreef in 1798 deze Nieuwjaarswens René van Weeren
Beste René, dank je wel voor je hulp. Willem Overdijck was in dat jaar inderdaad de peyburgemeester, die over de stadsrekening Venlo uit 1637 Eric van Daal
Beste René en Wim, hartelijk dank voor jullie hulp. Met "naer overganck der stadt" wordt waarschijnlijk bedoeld: na de stadsrekening Venlo uit 1637 deel 2 Eric van Daal
Beste Rene, Beste Pauwel, Ontzettend bedankt voor jullie hulp. Hier kom ik weer een heel stuk verder mee in het Verzoek tot vertaling document 1696 (Leeuwarden) Robin Schillemans
Mocht het zijn dat er voor deze ea respectievelijk eus een vrouw respectievelijk een man vermeld zijn, dan zou het Loterij-rekening René van Weeren
ah, typo.... :( stadsrekening Venlo uit 1637 deel 2 René van Weeren
Ja, dat is in het kort wat er staat. Alleen lees ik het zo dat Gijsbrecht van Wieldrecht een rente schuldig is en dat Dit is terug veel te moeilijk...1423 Antwerpen verhuur Michel G.
Hartelijk bedankt voor de snelle service. Nu kan ik beginnen met het "vertalen". Groeten Frank attestatie Oirschot 1663 Frank Faasen
Thais, Zo te zien staat er ca met een verkortingsteken er boven. Kun je een groter fragment of de bladzijde tonen Loterij-rekening René van Weeren
Laatste regel mette ipv merre. stadsrekening Venlo uit 1637 deel 2 Wim
Dank je wel, René! doopakte Joanna Van Langenhove 21/10/1608 Moorsel (Be) Heyman Veerle
Op huyden den 21e Juny 1663 comparerende voor mij Johan Goossens, openbaer, in den Ed, Hove van Brabant geadmitteert attestatie Oirschot 1663 Geert Ouweneel
Arnt van Dael naer overganck der stadt, den 16 septemb[ris], bevon- den 48 1/2 aemen, in den kelder gelaten 38 aemen stadsrekening Venlo uit 1637 deel 2 René van Weeren
Gerardt Staels Den 1. decembris 1637 metten burgem[eeste]r Thonis Janssen en[de] paeyburgem[eeste]r* Wilhelm Overdijck stadsrekening Venlo uit 1637 René van Weeren
Bijgaand overigens het volledige bestand, waarin ook staat aangegeven waar de rekening precies betrekking op heeft. Het stadsrekening Venlo uit 1637 deel 2 Eric van Daal
Otto wij gaan een soort algemene term gebruiken met een vootnote me allerlei uitleg. Het kan niet anders. Zo is het sharp totte stucken Lucia Xavier
Moeder: Cornelia Aerts Doopheffers: Joannes Aerts en Joanna Bonts doopakte Joanna Van Langenhove 21/10/1608 Moorsel (Be) René van Weeren
Lucia, bij schroot voor kanonnen gaat het om allerlei kleine stukken ijzer of ander metaal, al dan niet in een omhulsel sharp totte stucken Otto Vervaart
Hierbij blad 2 van het document. attestatie Oirschot 1663 Frank Faasen